//palheidfogel.gportal.hu
//palheidfogel.gportal.hu

„n hiszek az Istenben, mint egy Szemlyben. Az letem egyetlen percben sem voltam ateista. n mg a dikveimben elutastottam Darwin, Haeckel s Huxley nzeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nzetek.” Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alaptja, Nobel-djas:


Mert gy szerette Isten a vilgot, hogy egyszltt Fit adta, hogy aki hisz benne, el ne vesszen, hanem rk lete legyen. Jnos 3,16


 

 

Erm s pajzsom az R, benne bzik
szvem. Zsoltr 28,7

… „amikor az ember Klvint olvassa - akr egyetrten, akr fenntartsokkal - mindentt s minden esetben gy rzi, hogy egy erteljes kz megragadja s vezeti."  Karl Barth

.


Theolgia, Trtnelem, Gradul, Zsoltr


Heidfogel Pl

lelkszi nletrajz - 2015


Csaldi Honlapom:

//heidfogel-domjan.gportal.hu

phfogel@gmail.com

 

 
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Elfelejtettem a jelszt
 

www.refzarszam.hu

shopify site analytics
 

Heidelbergi Kt 1563

 

II. HELVT HITVALLS

 

A GENFI EGYHZ KTJA

A GENEVAI Szent Gylekezetnek CATHE- CISMUSSA
 
Avagy A Christus tudomnyban gyermekeket tant  FORMATSKJA 

M.Ttfalusi Kis Mikls ltal 1695 esztend 

A Genfi Egyhz Ktja 1695 Ennek ismertetje.

Klvin Jnos: A Genfi Egyhz Ktja Ppa 1907.
www.leporollak.hu - Nmeth Ferenc munkja

Hermn M. Jnos: A Genfi Kt tja Kolozsvrig

- Fekete Csaba Kt, egyhz,tants 

 

IRTA: Klvin Jnos

 

KLVINRL IRTK

 

Klvin vfordulk

 

KARL BARTH 1886-1968

 

Bib Istvn

 

Biblia - s jszvetsg Prbakiads -

 

Bibliakiadsok, knyvek
Magyar biblikus irodalom

 

Biblia v, vek utn

 

Dr Csehszombathy Lszl
szociolgus 1925-2007

 

OSCAR CULLMANN 1902-1999

 

Egyhzi Zsinatok s Knonjai

 

FORRSMVEK

 

GALSI RPD
Jakab, az r testvre

 

A Kroli Reformtus Egyetem Hittudomnyi karn 2009-ben megvdett doktori disszertci tdolgozott formja...

Az sgylekezet vezetje, Jakab a szlet keresztynsg egyik kiemelked alakja... fontos, hogy Jakab, az r testvre mltbb figyelmet kapjon. A klnbz Jakab-tradcik felvzolsa rvn…elemzi Jakab teolgijt .

E knyv hzagptl a hazai tudomnyos letben,  a nemzetkzi ku-tats viszonylatban is jat hoz ...azltal, hogy jszvetsgi teol-giai szempontbl kvnja jra-gondolni Jakab szerept. L’Harmat-tan Kiad, 2012 - 283 oldal


2. Evagliumi klvinizmus szerk Galsi rpd Klvin kiad

 

 

Dr GRGEY ETELKA lelkipsztor, ir

 

1. Kzssg az szvetsgben

2. Biblia s liturgia

3. Prtusok s mdek...

4. Isten bolondsga

5. li, li, lama sabaktani?

6. Minden egsz eltrt?

7. Siralmak s kzssg

 

HARGITA PL
reformtus lelkipsztor


Istvndi 1924-1996 Ppa

 

Keresztny filozfia

 

Dr (Kocsi) KISS SNDOR

 

Kommentr 1967 s

 

Dr KUSTR ZOLTN

 

MLIUSZ JUHSZ PTER
1532-1572

 

DR NAGY BARNA

 

Dr PTOR IMRE

 

Dr RAVASZ LSZL pspk

 

SZEGEDI KIS ISTVN


1505 - 1572 REFORMTOR

 

SZENCI MOLNR ALBERT

1574 - 1633

 

Theolgiai irodalom

 

Temetsi beszdek

 

DR TTH KLMN
theolgiai professzor


1917 - 2009

 

DR. TRK ISTVN

 

Dr. VICTOR JNOS (1888-1954)

 

Rgi magyar Irodalom

 

Rgi knyvek s kziratok

 

XX. szzad Trtnelmhez

 

Webem - itt

 

PDF - MP3 - Doc - Odt formtum

 

Teremtsrl

„A Vilgegyetem teremtsnek elve teljesen tudomnyos is. Az let a Fldn a leg- egyszerbb formitl a  legbonyolultabbig – az intelligens tervezs eredmnye.” Behe Michael J. biokmikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolcielmlet biokmiai kihvsa knyvbl
 
 
- Dr Trk Istvn Dogmatika 1985
- Dr Trk Istvn Dogmatika 1985 :

16. Az rkkval Isten

16. Az rkkval Isten


16. Az rkkval Isten

16.1 Jzus Krisztus Atyja

Ebben a paragrafusban az Atyaistenrl, mint a Szenthromsg Egy rk
Isten els “szemlyrl” szlunk.

Isten azrt lehet neknk Atynk, mert elzleg mr az kijelentjnek,
Jzus Krisztusnak Atyja. Errl az rk viszonyrl mondja Jzus: “Amiknt
ismer engem az Atya, n is ismerem az Atyt.” (Jn 10,15) Ezrt mondhatja
azt is: “Ha engem ismerntek, az n Atymat is ismerntek.” (Jn
8,19) Vagy ms vltozatban fogalmazva: “Aki engem ltott, ltta
az Atyt”. (Jn 14,9) Fknt Jnos evangliuma ontja a hasonl mondsokat
(1,18; 5,27 s 37; 6,46; 17,25) de ugyanez a gondolat elfordul az
apostoli levelekben (1Jn 2,23; 2Jn 1,9) s a szinoptikus evangliumokban
is. Mtnl pl. azt olvashatjuk: “Senki sem ismeri a Fit, csak
az Atya, az Atyt sem ismeri senki, csak a Fi s akinek a Fi akarja
megjelenteni.” (Mt 11,27)

Mint ahogy komolyan vettk az elz paragrafusban azokat a bibliai
verseket, melyekben Jzus megklnbzteti magt az Atytl, ppgy
komolyan kell most vennnk azokat, melyek viszont az Atyval val
egysgre mutatnak. A most idzett versek, mg
hatrozottabban alhzzk azt a korbbi ismeretnket, hogy Istent,
mint teremt Atynkat nem ismerhetjk meg Jzus Krisztus megkerlsvel,
az segtsge nlkl. Isten ugyanis nem azrt Atynk, mert teremtett,
hanem azrt, mert Jzus Krisztus Atyja, s Jzus Krisztus befogadsa
ltal jjszl minket a fisgra. A Fiban vlunk adoptlt fiakk.

Ehhez a bibliai felismershez szigoran ragaszkodnunk kell. Ne gy
kpzeljk teht a dolgot, hogy az emberisg mr Jzus Krisztus eltt
magtl “rjtt”, a vilg szp rendjbl a Rendez ismeretre,
mondjuk filozfiai ton visszakvetkeztetett a Vgokra, a “Teremtre”
s aztn jtt Jzus Krisztus, aki ezt a mr ismert valakit “Atynak”
nevezte el. Mg egy olyan emelkedett s megvesztegeten tiszta istenideval
szemben is, mint amilyen a platni istenidea, ragaszkodjunk a bibliai
felismers kizrlagossghoz. Jzus Krisztus nem egy ilyen istenidet
magyarzott meg, vagy formlt keresztyniv. Krisztus szemben ez
az istenidea is csak listen, s a termszeti ember
magagyrtotta blvnyaival egy sorba tartozik. - Neknk ma mr a
szekularizmus folyamata is tanstja, mennyire nincs termszeti istenismeret:
termszettudomnyosan kpzett, gondolkoz emberek jutnak el addig
a kvetkeztetsig: nincs Isten. Jzus Krisztus nem a mi homlyban
tapogatz termszeti istenismeretnkkel foglalkozott, hanem az ismeretlen
Atyt
jelentette ki. Isten csak e kijelents
ltal lehet a mi Atynk. Ez a dolgok bels rendje.

Ms teht Isten atyasgnak rtelme Krisztusra s renk nzve. A kt
atyasg kztt lev klnbsget maga Jzus gy jelezte: “Felmegyek
az n Atymhoz s a ti Atytokhoz, s az n Istenemhez s a ti Istenetekhez.”
(Jn 20,17) - me , aki egybknt mg bnssgnk tkban is kzssget
vllalt velnk s a hallt szenvedte el rtnk, ezen a ponton megklnbzteti
magt tlnk.

16.2 Az atya-fi viszony hrom esete

A pldakppen idzett szentrsi helyek, Isten atyasgnak elsdlegessgre
utalnak, arra, hogy a Jzus Krisztus Atyja. Mert Isten a Jzus Krisztus
Atyja, ezrt atyasga isteni lnynek rk ltmdja. Isten rkkval
atyasgrl szlva, ismt a Trinits krdsnl vagyunk. Isten, mint
rkkval Atya, a Trinits els “szemlye”, a fons deitatus,
az istensg forrsa.

A rgi dogmatikusok ilyen elnevezsekkel fejeztk ki elssgt: Isten,
mint rkkval Atya, az Autotheos, Anarchos, Ingenitus, Nullo origenem
habens, a se ipso existens (ezrt “aseits”-t emlegettk), a Szenthromsg msik kt ltmdjnak szerzje.

Ilyen alapon azonban nem szabad rang vagy rtkbeli klnbsget tenni
a hrom ltmd kztt. Mr a trinitstanbl tudjuk: a hrom ltmdban,
isteni mivoltukat tekintve, nincs s nem is lehet semmi egyms fl,
illetve egyms al rendels. Az Atya, Fi s a Szentllek egylnyeg.

Az egysgen bell azonban eredetbeli klnbsg van: Fi az Atytl
szletett, a Llek pedig az Atytl s a Fitl szrmazott. Ebben
az rtelemben mondottuk, hogy Isten, mint rkkval Atya, a Szenthromsg
msik kt ltmdjnak szerzje. Ez a szerzsg a teremt s teremtmny
kztti viszony sszehasonlthatatlan skpe, mint ahogy a teremt-teremtmny
viszony meg, a fldi apa-fi viszony sszehasonlthatatlan skpe.
Azrt mondjuk sszehasonlthatatlannak, mert minsgileg klnbz
viszonyokrl van sz.

  1. Els esetben a Trinitson belli idtlen viszonyrl, az Atyaistennek
    a Fiistenhez s a Szentllekistenhez val rk viszonyrl. (Teht
    itt Isten viszonylik Istenhez.)
  2. Msodik esetben Teremt Atynk, hozznk, emberekhez val viszonyrl.
    (itt Isten viszonylik emberhez.)
  3. Harmadik esetben pedig a fldi atynak a fihoz val viszonyrl.
    (itt ember viszonylik emberhez.) - De ez a hrom viszony a maga
    sszehasonlthatatlansgban is sszefgg egymssal:
    Az els skpe a msodiknak, a msodik viszont skpe a harmadiknak.

Mirt kell ezt a hrom viszonyt megklnbztetnnk? Azrt, mert a
megklnbztetsbl ltszik, hogy Istennek renk vonatkoz atyasga
nem valami pldtlan dolog, hanem egy Istenen belli rk vonatkozsnak,
illetve trtnsnek fldi msa. Annak a msa, hogy Isten (megelzleg
mr) rkkvalsgtl-rkkvalsgig Atyja a vele rkkvalsgtl-rkkvalsgig
egylnyeg Finak. Gylekezeteink ezt az rk viszonyt nem ismerik
s Istennek a Fira vonatkoz atyasgt tvesen, a karcsonyi trtnettel
kapcsoljk ssze.

Istennek a trinitson-belli atyasga direkt rtelm,
de amint ezt az atyasgot a Trinitson kvlre, teht mirenk vonatkoztatjuk,
az atyasga nyomban indirekt rtelmv vlik.
Mi ugyanis nem lehetnk az atyasgnak kzvetlenl rszesei, mint
ahogy a Fi kzvetlenl rszese, hanem csak kzvetve, a kijelentsen
t, vagyis a Fiban a Szentllek ltal. Istennek atyasga renk vonatkozan
teht nem elsdleges, hanem csak msodlagos jelensg. Msodlagossgban
kell megismernnk, ha nem akarjuk flreismerni.

16.3 Az isteni egysg tanbeli megrzse

A ktfle atyasg: a Fira s a renk vonatkoz atyasg megklnbztetse,
s az utbbinak az elbbibl val levezetse: az isteni egysg tanbeli
megrzsnek a legfbb biztostka.

Ha azt vlnk, hogy mi szintn direkt rtelemben vagyunk az rkkval
Atynak fiai, akkor volna szmunkra egy Atyaisten, amellett egy kln
Fiisten, st egy kln Szentllek Isten is, szval
hrom kln Isten. Ha azonban tudjuk s szem eltt tartjuk, hogy mi
csak indirekt rtelemben vagyunk fiak, amennyiben csak
a kijelentsben
ismerhetjk meg Istent, mint Teremt Atynkat,
akkor ez az ismeret mr magban zrja a Finak s Szentlleknek
az ismerett is. Teht nem hrom klnbz Istent ismerhetnk meg,
hanem a Szenthromsg Egy rk Istennel van tallkozsunk.

De ugyanebbl a kijelentsbl tudjuk meg azt is, hogy nemcsak az Atya
teremt, hanem vele egytt teremt a Fi is, s a Szentllek is. Viszont
az Atya nemcsak teremt, hanem kiengesztel s megvlt is. A kijelents
ugyanis nem hrom klnbz funkcit betlt hrom isteni rsz egymsmellettisgrl
beszl, hanem a megoszthatatlan egy Isten dolgairl. A rgiek ezt
gy fejeztk ki: Opera Trinitatis ad extra sunt indivisa.

A Trinits kifel hat munkinak megoszthatatlansga nagy horderej
ttel. rvnyestst ppen az atyasg rtelmnek levezetse szolglja.
A dogmatrtnet tansga szerint, valahnyszor elmulasztottk ezt
a spekulatvnak ltsz levezetst, s nem msodlagossgban ismertk
meg Isten renk vonatkoz atyasgt, nemcsak hromfel (triteizmusra)
bomlott Isten egysge, hanem annak is lehetsge nylt, hogy a sztbomlott
hrom isteni szemly kzl egyet kivlasszanak, a msik kettt viszont
mellzzk.

gy pl. a felvilgosods a teremt Atyt,
a pietizmus Jzus Krisztust,
arajongk meg a Szentlelket
vlasztottk, s mindenik esetben tbb-kevsb mellztk a Szenthromsg
msik kt szemlyt. Ez az eljrs azonban kptelensgre vezet, mert
az Atya nem a mi Atynk a Fi s a Llek nlkl.
A Fi sem lehet dvzt, s a Llek sem lehet Vigasztal az Atya nlkl.

16.4 A Trinits szemlyei thatjk egymst

Fejtegetseinkkel kapcsolatban felmerlhet a krds: hogy ha Istennek;
mint teremt Atynak megismerse csak msodlagos s kzvetett ismeret,
akkor vajon nem nagyon relatv jelleg-e, ppen
az Atyaistennek, mint Teremtnek ismerete? - Tulajdonthatjuk-e
egyltaln az Atyaistennek a teremts munkjt, mikor tudjuk, hogy
ebben a munkban rszes a Fi is, meg a Szentllek is? Vajon az opera
Trinitatis ad extra sunt indivisa elve nem tiltja-e meg, hogy mi ezt
az isteni munkt az Atynak, amazt pedig a Finak stb. tulajdontsuk?

Ezekre a krdsekre azt feleljk, hogy Isten munkinak az Atya, Fi
s Szentllek kztt val sztosztsa csakugyan relatv jelleg, de
relatv mivoltban is helyes s fenntartand ismeret. Relativitsa
csupn azt jelenti, hogy nem kizrlagos, nem kimert
s nem teljes ismeret, de azrt rsz szerinti mivoltban is fontos
s igaz ismeret.

Igazsga nyomban kitkzik, amint nhny konkrt pldra hivatkozunk.
Nem mondhatjuk pl., hogy az Atyaisten halt vltsghallt a Golgotn,
de azt sem, hogy a nzreti Jzus, vagy a pnksdi Llek teremtette
az eget s a fldet. - Igaza van viszont az Apostoli hitformnak,
mely nem ms, mint Isten munkinak a Trinits hrom szemlye kzt
val “sztosztsa”.

Az Apostoli hitforma igazsga azonban kiegsztsre
szorul, amennyiben az Atya nemcsak az els, hanem a hitvalls msodik
s harmadik cikkelynek is alanya, vagyis ezt a “sztosztst”
mindenkor egy nagy egysgen bell kell elkpzelnnk, s ppen erre
az egysgre utal az opera Trinitatis ad extra sunt indivisa elve.
A Trinits szemlyei ugyanis klcsnsen thatjk egymst.
Ezrt a trinitstan trgyalsakor az a feladat, hogy megmutassuk (mr
amennyire a kijelents alapjn megmutathatjuk) az egysgben a klnbzsget
s a klnbzsgben az egysget. Ha ezt sikerl megmutatnunk, akkor
kitnik, hogy a trinitstan nem valami nyugv llapot, hanem mozgst,
trtnst, letet akar kifejezni. Nem statikus, hanem dinamikus jelleg.

 

Szabolcska Mihly
Uram, maradj velnk!

          

Mi lesz velnk, ha elfutott a nyr?
Mi lesz velnk, ha sznk is lejr?
Ha nem marad, csak a rideg telnk…
Uram, mi lesz velnk?

Mi lesz velnk, ha elfogy a sugr,
A nap lemegy, s a stt bell.
Ha rnk borul rk, vak jjelnk:
Uram, mi lesz velnk?

Mi lesz, ha a vilgbl kifogyunk?
S a kopors lesz rk birtokunk.
Ha mr nem lnk, s nem reznk:
Uram, mi lesz velnk?

tied a tl Uram, s tid a nyr,
Te vagy az let, s te a hall.
A vltozsnak rendje mit neknk?
Csak Te maradj velnk!

 

 

 

dv a Olvasnak! Regards to the reader! Grsse an den Leser!

 

Istvndi trtnethez

 

ROKHTY BLA
1890-1942
zeneszerz, orgonamvsz, orgonatervez, karnagy
79 ve halt meg

 

Dr BUCSAY MIHLY
1912 - 1988 - 2021
33 ve halt meg

 
Garai Gbor Jkedvet adj

Garai Gbor: Jkedvet adj

                  ennyi kell, semmi ms

   Jkedvet adj, s semmi mst, Uram!
   A tbbivel megbirkzom magam.
   Akkor a tbbi nem is rdekel,
   szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
   Hadd mosolyogjak gondon s bajon,
   nem kell ms, csak ez az egy oltalom,
   mg magnyom kivltsga se kell,
   sorsot cserlek, brhol, brkivel,
   ha jkedvembl, nknt tehetem;
   s flszabadt jra a fegyelem,
   ha rtelmt tudom s vllalom,
   s nem pnclzat, de szrny a vllamon.
   S hogy a holnap se legyen csupa gond,
   de kezdd s folytatd bolond
   kaland, mi egyszer vget r ugyan –
   ahhoz is csak jkedvet adj, Uram.

  

 

 

Dr. LAJTHA LSZL
1892-1963-2021
58 ve halt meg

 

Protestns Gradul

 

Dr FEKETE CSABA

 

 Fekete Csaba: A dlvidki gradulok egy zsoltrprjnak tanulsgai
 Fekete Csaba: A dlvidki gradulok s a viszonyts megoldatlansgai (dlvidki gradulok: blyei, klmncsai, nagydobszai)


ltogat szmll

 

Zsoltr s Dicsret

 

Egyhztrtnet

 

Tth Ferentz

 

Trtnelem

 

Trtnelem. Trk hdoltsg kora

 

Dr SZAKLY FERENC


trtnsz 1942-1999 - 22 ve halt meg

 

Vilghbork - Hadifogsg
Mlenkij robot - Recsk

 

Keresztyn Egyhzldzs
Egyhz-politika XX.szzad

 

Roma mlt, jv, jelen

 

PUSZTUL MAGYARSG - EGYKE

 

 

ADY ENDRE MAGYARUL

   

   Nem adta neknk az Isten,

   Hogy ki szeret, az segtsen,

   Sohasem.

 

   Magunk is ritkn szerettk,

   Kikrt szlltunk hsen, egytt,

   Valaha.

 

   Valahogyan bajok voltak,

   Lelknknek, e toldott foltnak

   Bajai.

 

   Egyformn raktuk a szpet

   Bartnak s ellensgnek,

   Mert muszj.

 

   Egyformn s mindig csaldtunk,

   De ht ez mr a mi dolgunk

   S jl van ez.

 

   S szebb dolog gy meg nem halni

   S knoztatvn is akarni:

   Magyarul.

 

 

KARCSONY NNEPRE

 

HSVT NNEPRE

 

PNKSD NNEPRE

 

Gyerekeknek - Bibliai Trtnetek
msolhat, nyomtathat

 

WERES SNDOR

A bn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyltan s btran szembeszegl az ernnyel, hanem mikor ernynek lczza magt. 

 

 

A reformtus keresztynsget gy tekintjk, mint a lnyegre reduklt evangliumi hitet s gyakorlatot. Ez a szemnk fnye. De mint minden magasrend lelki tmrls, ez sem mentes a deformlds s a korrumplds veszlytl, amint tovbbadja azt egyik nemzedk a msik nemzedknek, egyik np egy msik npnek. A Klvin-kutatk kongresszusai arra hivatottak, hogy segtsenek megrizni s megtisztogatni a reformtus teolgit s a reformtus egyhzat az elmocsarasodstl. Dr Bucsay Mihly Elre Klvinnal                      Oldal tetejre          ltogat szmll

 

Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!