„Én hiszek az Istenben, mint egy Személyben. Az életem egyetlen percében sem voltam ateista. Én még a diákéveimben elutasítottam Darwin, Haeckel és Huxley nézeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nézetek.”Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alapítója, Nobel-díjas:
Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. János 3,16
Erőm és pajzsom az ÚR, benne bízik szívem. Zsoltár 28,7
… „amikor az ember Kálvint olvassa - akár egyetértően, akár fenntartásokkal - mindenütt és minden esetben úgy érzi, hogy egy erőteljes kéz megragadja és vezeti." Karl Barth
A Károli Református Egyetem Hittudományi karán 2009-ben megvédett doktori disszertáció átdolgozott formája...
Az ősgyülekezet vezetője, Jakab a születő keresztyénség egyik kiemelkedő alakja... fontos, hogy Jakab, az Úr testvére méltóbb figyelmet kapjon. A különböző Jakab-tradíciók felvázolása révén…elemzi Jakab teológiáját .
E könyv hézagpótló a hazai tudományos életben, a nemzetközi ku-tatás viszonylatában is újat hoz ...azáltal, hogy újszövetségi teoló-giai szempontból kívánja újra-gondolni Jakab szerepét. L’Harmat-tan Kiadó, 2012 - 283 oldal
2. Evagéliumi kálvinizmus szerk Galsi Árpád Kálvin kiadó
„A Világegyetem teremtésének elve teljesen tudományos is. Az élet a Földön a leg- egyszerűbb formáitól a legbonyolultabbig – az intelligens tervezés eredménye.” Behe Michael J. biokémikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolúcióelmélet biokémiai kihívása könyvéből
Liber Canticorum qui Graduale Radai communi nomine vocatur. [205 ff.] 4°
Ráday Könyvtár Kézirattára; jelzete: K–1.480.
Illusztráció: A lejegyző fekete tintát használt. A 239. oldaltól kezdődően egy–egy iniciálét vagy fontosabb szót színes tintával emelt ki. Helyenként díszesebb (virágos, virágos–indás, figurális vagy mértani) iniciálék.
Kötése: 18. századi papírtáblás, aranyozott gerincű márványozott egészbőrkötés. Gerince öt bordával tagolt, a mezőkben aranyozott centrális virágmotívumokkal.
A példány a kéziratos graduálok (liturgikus énekeskönyvek) sorába tartozik. Műfaja a katolikus graduáléra vezethető vissza. A protestáns szóhasználatban természetesen nem a mise tételeit tartalmazó könyvet jelenti, hanem a protestáns gyülekezet kántorának és kórusának használatára szánt tételeket foglalja magában. A 17. század végére kialakultak és elterjedtek a protestáns énekeskönyvek; ezzel párhuzamosan az akkor már „ceremóniásnak” érzett graduálok kiszorultak a gyakorlatból.
A Ráday Graduál néhány tétele csonka, terjedelme egykor nagyobb lehetett. 18. századi köttetésekor nem a megfelelő sorrendben állították össze (erre a különböző időkből származó későbbi oldalszám–jelzés is utal). A graduál négy tétel kivételével egy leírótól származik, akinek személye ismeretlen, de hivatásos másoló lehetett – járatos a hangjegyírásban. Keletkezési helye és ideje bizonytalan; de a papír vízjelének vizsgálatával sikerült 1613–1633 közé datálni. Csupán feltételezés, hogy a Felvidéken készült.
Első része többnyire kottás liturgikus tételeket tartalmaz az egyházi év sorrendjében; a második részben zsoltárokat és zsoltárstílusban írt énekeket találhatunk.
A Ráday Graduál már 1633-ban a Ráday család birtokában volt és apáról fiúra szállt. A kéziratot Ráday Gedeon köttette be.
Modern kiadás, kísérő tanulmány és teljes bibliográfia: Graduale Ráday saeculi XVIII; ed. and introduced by Ilona Ferenczi; Budapest, MTA Zenetudományi Intézete, 1997 (Musicalia Danubiana 16).
24.sz
Szabolcska Mihály Uram, maradj velünk!
Mi lesz velünk, ha elfutott a nyár?
Mi lesz velünk, ha őszünk is lejár?
Ha nem marad, csak a rideg telünk…
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz velünk, ha elfogy a sugár,
A nap lemegy, és a sötét beáll.
Ha ránk borul örök, vak éjjelünk:
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz, ha a világból kifogyunk?
S a koporsó lesz örök birtokunk.
Ha már nem élünk, és nem érezünk:
Uram, mi lesz velünk?
…tied a tél Uram, s tiéd a nyár,
Te vagy az élet, és te a halál.
A változásnak rendje mit nekünk?
Csak Te maradj velünk!
Üdv a Olvasónak! Regards to the reader! Grüsse an den Leser!
Jókedvet adj, és semmi mást, Uram!
A többivel megbirkózom magam.
Akkor a többi nem is érdekel,
szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
Hadd mosolyogjak gondon és bajon,
nem kell más, csak ez az egy oltalom,
még magányom kiváltsága se kell,
sorsot cserélek, bárhol, bárkivel,
ha jókedvemből, önként tehetem;
s fölszabadít újra a fegyelem,
ha értelmét tudom és vállalom,
s nem páncélzat, de szárny a vállamon.
S hogy a holnap se legyen csupa gond,
de kezdődő és folytatódó bolond
kaland, mi egyszer véget ér ugyan –
ahhoz is csak jókedvet adj, Uram.
A bűn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyíltan és bátran szembeszegül az erénnyel, hanem mikor erénynek álcázza magát.
A református keresztyénséget úgy tekintjük, mint a lényegére redukált evangéliumi hitet és gyakorlatot. Ez a szemünk fénye. De mint minden magasrendű lelki tömörülés, ez sem mentes a deformálódás és a korrumpálódás veszélyétől, amint továbbadja azt egyik nemzedék a másik nemzedéknek, egyik nép egy másik népnek. A Kálvin-kutatók kongresszusai arra hivatottak, hogy segítsenek megőrizni és megtisztogatni a református teológiát és a református egyházat az elmocsarasodástól. Dr Bucsay Mihály Előre Kálvinnal Oldal tetejére