//palheidfogel.gportal.hu
//palheidfogel.gportal.hu

„Én hiszek az Istenben, mint egy Személyben. Az életem egyetlen percében sem voltam ateista. Én még a diákéveimben elutasítottam Darwin, Haeckel és Huxley nézeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nézetek.” Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alapítója, Nobel-díjas:


Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. János 3,16


 

 

Erőm és pajzsom az ÚR, benne bízik
szívem. Zsoltár 28,7

… „amikor az ember Kálvint olvassa - akár egyetértően, akár fenntartásokkal - mindenütt és minden esetben úgy érzi, hogy egy erőteljes kéz megragadja és vezeti."  Karl Barth

.


Theológia, Történelem, Graduál, Zsoltár


Heidfogel Pál

lelkészi önéletrajz - 2015


Családi Honlapom:

//heidfogel-domjan.gportal.hu

phfogel@gmail.com

 

 
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Elfelejtettem a jelszót
 

www.refzarszam.hu

shopify site analytics
 

Heidelbergi Káté 1563

 

II. HELVÉT HITVALLÁS

 

A GENFI EGYHÁZ KÁTÉJA

A GENEVAI Szent Gyülekezetnek CATHE- CISMUSSA
 
Avagy A Christus tudományában gyermekeket tanító  FORMATSKÁJA 

M.Tótfalusi Kis Miklós által 1695 esztend 

A Genfi Egyház Kátéja 1695 Ennek ismertetője.

Kálvin János: A Genfi Egyház Kátéja Pápa 1907.
www.leporollak.hu - Németh Ferenc munkája

Hermán M. János: A Genfi Káté útja Kolozsvárig

- Fekete Csaba Káté, egyház,tanítás 

 

IRTA: Kálvin János

 

KÁLVINRÓL IRTÁK

 

Kálvin évfordulók

 

KARL BARTH 1886-1968

 

Bibó István

 

Biblia - Ó és Újszövetség Próbakiadás -

 

Bibliakiadások, könyvek
Magyar biblikus irodalom

 

Biblia év, évek után

 

Dr Csehszombathy László
szociológus 1925-2007

 

OSCAR CULLMANN 1902-1999

 

Egyházi Zsinatok és Kánonjai

 

FORRÁSMŰVEK

 

GALSI ÁRPÁD
Jakab, az Úr testvére

 

A Károli Református Egyetem Hittudományi karán 2009-ben megvédett doktori disszertáció átdolgozott formája...

Az ősgyülekezet vezetője, Jakab a születő keresztyénség egyik kiemelkedő alakja... fontos, hogy Jakab, az Úr testvére méltóbb figyelmet kapjon. A különböző Jakab-tradíciók felvázolása révén…elemzi Jakab teológiáját .

E könyv hézagpótló a hazai tudományos életben,  a nemzetközi ku-tatás viszonylatában is újat hoz ...azáltal, hogy újszövetségi teoló-giai szempontból kívánja újra-gondolni Jakab szerepét. L’Harmat-tan Kiadó, 2012 - 283 oldal


2. Evagéliumi kálvinizmus szerk Galsi Árpád Kálvin kiadó

 

 

Dr GÖRGEY ETELKA lelkipásztor, iró

 

1. Közösség az Ószövetségben

2. Biblia és liturgia

3. Pártusok és médek...

4. Isten bolondsága

5. Éli, éli, lama sabaktani?

6. Minden egész eltört?

7. Siralmak és közösség

 

HARGITA PÁL
református lelkipásztor


Istvándi 1924-1996 Pápa

 

Keresztény filozófia

 

Dr (Kocsi) KISS SÁNDOR

 

Kommentár 1967 és

 

Dr KUSTÁR ZOLTÁN

 

MÉLIUSZ JUHÁSZ PÉTER
1532-1572

 

DR NAGY BARNA

 

Dr PÓTOR IMRE

 

Dr RAVASZ LÁSZLÓ püspök

 

SZEGEDI KIS ISTVÁN


1505 - 1572 REFORMÁTOR

 

SZENCI MOLNÁR ALBERT

1574 - 1633

 

Theológiai irodalom

 

Temetési beszédek

 

DR TÓTH KÁLMÁN
theológiai professzor


1917 - 2009

 

DR. TÖRÖK ISTVÁN

 

Dr. VICTOR JÁNOS (1888-1954)

 

Régi magyar Irodalom

 

Régi könyvek és kéziratok

 

XX. század Történelméhez

 

Webem - itt

 

PDF - MP3 - Doc - Odt formátum

 

Teremtésről

„A Világegyetem teremtésének elve teljesen tudományos is. Az élet a Földön a leg- egyszerűbb formáitól a  legbonyolultabbig – az intelligens tervezés eredménye.” Behe Michael J. biokémikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolúcióelmélet biokémiai kihívása könyvéből
 
 
- Cikkek, írások, tanulmányok
- Cikkek, írások, tanulmányok :

5. Az egyház cél vagy eszköz? Dr Vályi Nagy Ervin könyve

5. Az egyház cél vagy eszköz? Dr Vályi Nagy Ervin könyve


TÖRÖK ISTVÁN: Az egyház cél vagy eszköz?  Dr Vályi Nagy Ervin könyvéről. Confessio 1994/3

 Az 1993. év egyik jelentõs teológiai eseménye nálunk Vályi Nagy Ervin könyvének megjelenése, mely után alig pár héttel szerzõje elhunyt, de a "Minden idõk peremén" háromszázötven oldalán köztünk maradt. Vajon olvassuk-é, vajon megértjük-é örökbe hagyott tanításásait?
Létfontosságú teológiai fogalom-elemzéseket ad könyvében, nagy felkészültséggel. Olykor megnehezíti az olvasást az idézetek halmozása; különösen az etikai kérdésekben tétovázónak is látszik, amikor a Biblia egyértelmû mondanivalóját kutatja a sokértelmû emberi szavak világában.
Következtetéseiben itt-ott talán egyoldalú, de döntéseit ilyenkor is elgondolkoztató módon indokolja.

Mi most csak egy kérdést emelünk ki gazdag anyagából, azt is csupán szemléltetésül, a teljesség igénye nélkül, amennyire egy hozzászólás szûkös keretei megengedik.

Sok hányattatás és mellõztetés után Vályi Nagy Ervint 1965-ben kiengedik betegszabadságra Svájcba, ahol Bázelben az egyház dialektikus lényegérõl írt munkájára teológiai doktori címet kap. A disszertáció a Reinhard-Kiadónál eredeti német formájában könyv alakban is megjelenik, majd hamarosan angulul is kiadják Philadelphiában. Itthon alig tudnak többet szerzõjérõl, minthogy 56 után, mint csurgói lelkészt két hónapra vizsgálati fogságba zárják, aztán Balatonlellére internálják, ahol lelkészi szolgálatot végezhet.

Itt most nem a disszertációval, hanem csak azzal a kérdéssel foglalkozunk, amit utolsó könyve az egyház problémájáról mond, ahogy azt az idézett mû 263-272. lapján olvashatjuk:

Az egyházban - mind mondja - az egyházról szóló tan "nemhogy elhanyagolt (lenne), hanem inkább megengedhetetlenül központivá vált. Az egyház önmagával foglalkozik, magát építi, belsõ kérdéseivel van elfoglalva. Az ilyen egyházközpontúság azonban Rómába vezet." Majd így folytatja: "Szinte fölösleges mondani, mert evidens, hogy egyház nem ott van, ahol egyházi épületek, fényes vagy fekete öltözetû emberek, jól mûködõ egyházi intézmények vannak, hanem ahol Krisztus van. Épületek, emberek és intézmények mindig ezelõtt a kérdés elõtt állnak: nyitottak-é Krisztus felé? Fényátengedõk-é, vagy olyan zártak, mint egy földalatti bunker. Önmagukban valók, mint Dosztojevszkij nagy Inkvizítorának egyháza."

Mindezt eddig is tudtuk, csak nem ügyeltünk rá eléggé. Azért itt most tételszerûen, kiélezett fogalmazásban kapjuk: "Az egyház léte = az egyház küldetése. - Meg kell szabadulnunk attól a téveszmétõl, hogy az egyház van, mert papjai, püspökei, intézményei vannak, s aztán egyik tevékenységeként vállalja a külmissziót és a misszió minden formáját. Az egyház nincs, nem létezik önmagában, csak Krisztusban, en Christo, in actu. Ha ez nem így van, akkor nemcsak József Attilával történik meg, hanem mással is, hogy nem talál az egyházban Istent, csak papot, csak hivatalt, hivatalos órát, hivatalos hangot és közönyt." Ez pontosan összevág azzal, amit a Heidelbergi Káté 54. kérdésében megvallunk. Figyeljük csak meg, részeire bontva, mit mond a Hitvallásunk?

Hogy határozza meg, micsoda lényegében véve az egyház? Létrejöttét ki munkálja? Isten Fia. Mikor? A világ kezdetitõl fogva, annak végéig. Hogyan? Szent Lelke és Igéje által elõhív (begyûjt) magának. Honnan? Az egész emberi nemzetségbõl. Mit? Egy kiválasztott gyülekezetet. Mit csinál vele? Az igazi hit egységében összegyûjti, oltalmazza és megtartja. A felelet bizonyságtétellel zárul: Hiszem, hogy annak én is élõ tagja vagyok és örökre az is maradok.

Mi ebben az egyház-meghatározásban a különös? - Az, ami kimaradt belõle. Nincs benne szó templomról, harangszóról, nem beszél palástos férfiúról, lelkészrõl, esperesrõl, püspökrõl, egyházalkotmányról, törvénykönyvrõl, vagyis mindarról, amire mi elsõsorban gondolni szoktunk, ha az egyházról van szó. Ez azt jelenti, mindezek nélkül is lehetséges az egyház, mint ahogy szórványokban vagy egyházüldözés idején elõ is fordul. Igen, csak Ige és gyülekezet nélkül nincs egyház. Példát is hadd mondjak erre.

Bütösi János püspök, a Magyar Reformátusok Világszövetségének elnöke újabban felkereste a szórvány-magyarság kevésbé ismert hányadát, és "Hatvankét nap a föld körül" címû könyvében beszámol tapasztalatairól. Dél-Amerikában, Dél-Afrikában, Ausztráliában sokezren vannak hontalanná vált honfitársaink, de lelkészeket alig talált közöttük. A menekült lelkészek többségükben Nyugat-Európában, az USA-ban vagy itthon telepedtek le és kaptak szolgálatot, pedig mint mondtam, az említett földrészeken is ezerszámra találhatók magyarok. Apró református gyülekezetek is alakulnak, amelyek, ha sok esetben nem is kapnak lelkipásztort, egy-egy bibliaolvasó, presbiterszerû egyéniség akad, aki polgári foglalkozása mellett, díjtalanul idõnként lelkészi szolgálatokat végez. Sokhelyt ezen a tájékon a magyarság önmagában sem egységes, igazán a szétszórt kéve képét mutatja, és az egyháznak a hivatása, hogy összetartója, ápolója és átmentõje legyen.

Káténk 54. kérdésére Vályi Nagy Ervin is utal, ha nem is elemzi azt. A Káté bibliai felismerése ott van fejtegetései mögött. Szerinte is az egyház a gyülekezetekben él, ha a gyülekezet valóban, mint Krisztus mutatkozik meg ebben a világban. Ez pedig nem valami magától értetõdõ dolog. A gyülekezet ugyanis csak annyiban Krisztus teste, amennyiben a Fejnek, a Krisztusnak engedelmeskedik. Ezt az engedelmességet nem lehet semmiféle külsõséggel pótolni, ha mégoly tetszetõsnek vagy hasznosnak tûnik az. Ebbõl a meggyõzõdésbõl ered Vályi Nagy Ervin egész, szigorú egyházkritikája.

Voltaképpen itt is fordítani kell gondolkozásunkon: nem a gyülekezet fogadja be Krisztust, hanem Krisztus fogadja magába a gyülekezetet, mint elhívott egyházát, mint saját testét. Õ nem ígér övéinek evilági jólétet, hanem ismételten inti, biztatja, bátorítja õket: "Az, aki én utánam akar jönni tagadja meg önmagát, vegye fel a keresztjét, és úgy kövessen engem." (Mt 16,24) - Lehet, hogy a Gondviselés idõnként fényt, világi elõnyöket, kiváltságokat enged az egyháznak. Ezek szoktak megejteni bennünket. Vigyázzunk tehát: a szabály a Krisztusi-sorsban való osztozás, amivel az egyház központi helyzetébõl gyakran a társadalom, a világ peremére szorul. Mellõzött, szegényes voltában is igyekszik küldetésével tõle telhetõen szolgálni a világban. Téved, ha változott helyzetét fõleg a szekularizmussal próbálja magyarázni és az ateizmusra panaszkodik. Efféle, más néven, vagy leplezett, vallási formában, már a bibliai korokban is megvolt. Ezzel most részletesebben nem is foglalkozunk, az igazi probléma nem itt van.

Vályi Nagy Ervin külföldi híre az egyházi vezetõséget arra késztette, hogy õt kutató professzori címmel tüntesse ki és a Felekezettudományi Kutatóintézetnél alkalmazza, 1980-ban pedig a budapesti teológiai tanszékre. Ezen a helyen jónéhány megértõ tanítványra talált, de mert úgy érezte, a hivatalos egyházpolitikával nem tud teljes összhangra jutni, amint a 60 éves kort elérte, minden indoklás nélkül nyugdíjazását kérte, amit szó nélkül meg is kapott. Azután a fõváros németnyelvû gyülekezetében szolgált.

Volt egy különösnek tûnõ, de teológiájával összefüggõ elhatározása: lelkésztársait arra kérte, ha temetésén megjelennek, palástot ne viseljenek. - Tudjuk, a palást a reformációban nem a pompás miseöltözet szerényebb mása akar lenni, mégha egyébként a prófétai palástra emlékeztetett is. Az az egyszerû köpeny volt, amit akkor az akadémiai elõadók viseltek. Így illett a tudós igényû írásmagyarázathoz. Keresztelõ Jánosnak, tudjuk, nem volt palástja, mégis prófétaként tisztelték. Errõl jut eszembe egy közeli kép: Antal Géza püspök temetésén hosszú sorban vonultak a Fõtiszteletû, Nagytiszteletû és Tiszteletes lelkésztársak, csupa Orle-mintájú ünnepi palástban, a sûrû redõkbe vasalt selyem vagy szövet szinte suhogott, hátul moaréval borított nagy kemény gallér, elõl gazdag zsinórozás. A menet élén lépkedett Ravasz László, a régebbi erdélyi szokás szerinti fekete köpenyszerû egyszerû palástban. Nem volt azon nagy gallér, bõ zsinórozás, mégcsak plisszírozva sem volt, de Ravasz László, az emlékezetes szertartás végezõje viselte. Csupa kedves egyéniség, mégis feltûnõ különbségek. Ervin az effélékben jelt látott és nehezen tudta elviselni.

Arról is számot kell még adnunk, hogy Vályi Nagy Ervin, könyve elsõ tanulmányaként a 43-57. lapon magyar fordításban közli azt a kritikai elemzést, amit a "szolgálat teológiájáról" még csurgói lelkész korában, 1955-ben írt és juttatott el Visser't Hoofthoz, az Egyházak Világtanácsa fõtitkárához.

Az akkortájt nálunk kibontakozó hivatalos teológia alaptételét abban így körvonalazza:
"Megkérdõjelezhetetlenül biztos, hogy Isten úgy döntött, ahogyan mi, vagyis az egyházkormányzat. Isten üdvösséges döntése minden kétséget kizáróan azonos a történelem pillanatnyi állásával, pontosabban a szocializmus építésének mostani szakaszával. Isten útja és népünk, illetve állami vezetésünk útja azonos. Éppen ezért nem azt mondja az egyházkormányzat, hogy mi, e mostani keresztyén nemzedék, így és így döntöttünk, hanem Isten döntésérõl beszélnek, vagyis egy fölöttébb ember-történeti döntést úgy találnak, mint Isten feltétlen érvényû döntését". Amikor Istenrõl beszél "az a célja, hogy igazolja a történelmet, illetve a történelmi hatalmakat. És mivel ez a cél, mivel Isten nevével ûznek ördögi játékot, már maga a kezdet is hamis, az igazhitûség minden látszata ellenére." Idézett tanulmánya adja ennek részletes kifejtését. Ez a teológiai meggyõzõdése áll az egyházról szóló tanítása és egész egyházi pályája hátterében.

*

Ezek után adjunk összefoglaló választ a feltett kérdésre: az egyház cél vagy eszköz? Szerintünk is rendeltetése értelmében eszköz, mégpedig Isten eszköze. Eszköz Isten világformáló, szabadító munkája kezében.

Azonban hogy eszköz lehessen, ahhoz léteznie is kell, tehát bizonyos értelemben cél is, de semmi esetre sem öncél. Nem önmagáért létezik, hanem csakis azért és annyiban, hogy hivatásának alkalmas eszköze lehessen. Bibliai kifejezéssel élve: a keskeny út vándora.

Ebben rejlik az egyház sajátos léte, ezért léte külsõségeiben is szigorúan rendeltetéséhez kell alkalmazkodnia. Más szóval mondva: az egyház nemcsak szavaiban, hanem egész létében bizonyságtétel legyen.

Csak ilyen bizonyságtétele lehet hiteles a világ elõtt. Bizonyságtevõ élete kihat a mindennapi élet területére, a gazdaság, a jog, a kultúra és a politika világára. Az egyházat a keskeny út szem elõtt tartása menti meg attól, hogy mások dolgába önhatalmúlag belekontárkodjék, és segíti abban, hogy szava jótétemény lehessen.

 

 

Szabolcska Mihály
Uram, maradj velünk!

          

Mi lesz velünk, ha elfutott a nyár?
Mi lesz velünk, ha őszünk is lejár?
Ha nem marad, csak a rideg telünk…
Uram, mi lesz velünk?

Mi lesz velünk, ha elfogy a sugár,
A nap lemegy, és a sötét beáll.
Ha ránk borul örök, vak éjjelünk:
Uram, mi lesz velünk?

Mi lesz, ha a világból kifogyunk?
S a koporsó lesz örök birtokunk.
Ha már nem élünk, és nem érezünk:
Uram, mi lesz velünk?

tied a tél Uram, s tiéd a nyár,
Te vagy az élet, és te a halál.
A változásnak rendje mit nekünk?
Csak Te maradj velünk!

 

 

 

Üdv a Olvasónak! Regards to the reader! Grüsse an den Leser!

 

Istvándi történetéhez

 

ÁROKHÁTY BÉLA
1890-1942
zeneszerző, orgonaművész, orgonatervező, karnagy
79 éve halt meg

 

Dr BUCSAY MIHÁLY
1912 - 1988 - 2021
33 éve halt meg

 
Garai Gábor Jókedvet adj

Garai Gábor: Jókedvet adj

                  ennyi kell, semmi más

   Jókedvet adj, és semmi mást, Uram!
   A többivel megbirkózom magam.
   Akkor a többi nem is érdekel,
   szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
   Hadd mosolyogjak gondon és bajon,
   nem kell más, csak ez az egy oltalom,
   még magányom kiváltsága se kell,
   sorsot cserélek, bárhol, bárkivel,
   ha jókedvemből, önként tehetem;
   s fölszabadít újra a fegyelem,
   ha értelmét tudom és vállalom,
   s nem páncélzat, de szárny a vállamon.
   S hogy a holnap se legyen csupa gond,
   de kezdődő és folytatódó bolond
   kaland, mi egyszer véget ér ugyan –
   ahhoz is csak jókedvet adj, Uram.

  

 

 

Dr. LAJTHA LÁSZLÓ
1892-1963-2021
58 éve halt meg

 

Protestáns Graduál

 

Dr FEKETE CSABA

 

 Fekete Csaba: A délvidéki graduálok egy zsoltárpárjának tanulságai
 Fekete Csaba: A délvidéki graduálok és a viszonyítás megoldatlanságai (délvidéki graduálok: bélyei, kálmáncsai, nagydobszai)


látogató számláló

 

Zsoltár és Dicséret

 

Egyháztörténet

 

Tóth Ferentz

 

Történelem

 

Történelem. Török hódoltság kora

 

Dr SZAKÁLY FERENC


történész 1942-1999 - 22 éve halt meg

 

Világháborúk - Hadifogság
Málenkij robot - Recsk

 

Keresztyén Egyházüldözés
Egyház-politika XX.század

 

Roma múlt, jövő, jelen

 

PUSZTULÓ MAGYARSÁG - EGYKE

 

 

ADY ENDRE MAGYARUL

   

   Nem adta nekünk az Isten,

   Hogy ki szeret, az segítsen,

   Sohasem.

 

   Magunk is ritkán szerettük,

   Kikért szálltunk hősen, együtt,

   Valaha.

 

   Valahogyan bajok voltak,

   Lelkünknek, e toldott foltnak

   Bajai.

 

   Egyformán raktuk a szépet

   Barátnak és ellenségnek,

   Mert muszáj.

 

   Egyformán s mindig csalódtunk,

   De hát ez már a mi dolgunk

   S jól van ez.

 

   S szebb dolog így meg nem halni

   S kínoztatván is akarni:

   Magyarul.

 

 

KARÁCSONY ÜNNEPÉRE

 

HÚSVÉT ÜNNEPÉRE

 

PÜNKÖSD ÜNNEPÉRE

 

Gyerekeknek - Bibliai Történetek
másolható, nyomtatható

 

WEÖRES SÁNDOR

A bűn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyíltan és bátran szembeszegül az erénnyel, hanem mikor erénynek álcázza magát. 

 

 

A református keresztyénséget úgy tekintjük, mint a lényegére redukált evangéliumi hitet és gyakorlatot. Ez a szemünk fénye. De mint minden magasrendű lelki tömörülés, ez sem mentes a deformálódás és a korrumpálódás veszélyétől, amint továbbadja azt egyik nemzedék a másik nemzedéknek, egyik nép egy másik népnek. A Kálvin-kutatók kongresszusai arra hivatottak, hogy segítsenek megőrizni és megtisztogatni a református teológiát és a református egyházat az elmocsarasodástól. Dr Bucsay Mihály Előre Kálvinnal                      Oldal tetejére          látogató számláló

 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?