//palheidfogel.gportal.hu
//palheidfogel.gportal.hu

„n hiszek az Istenben, mint egy Szemlyben. Az letem egyetlen percben sem voltam ateista. n mg a dikveimben elutastottam Darwin, Haeckel s Huxley nzeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nzetek.” Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alaptja, Nobel-djas:


Mert gy szerette Isten a vilgot, hogy egyszltt Fit adta, hogy aki hisz benne, el ne vesszen, hanem rk lete legyen. Jnos 3,16


 

 

Erm s pajzsom az R, benne bzik
szvem. Zsoltr 28,7

… „amikor az ember Klvint olvassa - akr egyetrten, akr fenntartsokkal - mindentt s minden esetben gy rzi, hogy egy erteljes kz megragadja s vezeti."  Karl Barth

.


Theolgia, Trtnelem, Gradul, Zsoltr


Heidfogel Pl

lelkszi nletrajz - 2015


Csaldi Honlapom:

//heidfogel-domjan.gportal.hu

phfogel@gmail.com

 

 
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Elfelejtettem a jelszt
 

www.refzarszam.hu

shopify site analytics
 

Heidelbergi Kt 1563

 

II. HELVT HITVALLS

 

A GENFI EGYHZ KTJA

A GENEVAI Szent Gylekezetnek CATHE- CISMUSSA
 
Avagy A Christus tudomnyban gyermekeket tant  FORMATSKJA 

M.Ttfalusi Kis Mikls ltal 1695 esztend 

A Genfi Egyhz Ktja 1695 Ennek ismertetje.

Klvin Jnos: A Genfi Egyhz Ktja Ppa 1907.
www.leporollak.hu - Nmeth Ferenc munkja

Hermn M. Jnos: A Genfi Kt tja Kolozsvrig

- Fekete Csaba Kt, egyhz,tants 

 

IRTA: Klvin Jnos

 

KLVINRL IRTK

 

Klvin vfordulk

 

KARL BARTH 1886-1968

 

Bib Istvn

 

Biblia - s jszvetsg Prbakiads -

 

Bibliakiadsok, knyvek
Magyar biblikus irodalom

 

Biblia v, vek utn

 

Dr Csehszombathy Lszl
szociolgus 1925-2007

 

OSCAR CULLMANN 1902-1999

 

Egyhzi Zsinatok s Knonjai

 

FORRSMVEK

 

GALSI RPD
Jakab, az r testvre

 

A Kroli Reformtus Egyetem Hittudomnyi karn 2009-ben megvdett doktori disszertci tdolgozott formja...

Az sgylekezet vezetje, Jakab a szlet keresztynsg egyik kiemelked alakja... fontos, hogy Jakab, az r testvre mltbb figyelmet kapjon. A klnbz Jakab-tradcik felvzolsa rvn…elemzi Jakab teolgijt .

E knyv hzagptl a hazai tudomnyos letben,  a nemzetkzi ku-tats viszonylatban is jat hoz ...azltal, hogy jszvetsgi teol-giai szempontbl kvnja jra-gondolni Jakab szerept. L’Harmat-tan Kiad, 2012 - 283 oldal


2. Evagliumi klvinizmus szerk Galsi rpd Klvin kiad

 

 

Dr GRGEY ETELKA lelkipsztor, ir

 

1. Kzssg az szvetsgben

2. Biblia s liturgia

3. Prtusok s mdek...

4. Isten bolondsga

5. li, li, lama sabaktani?

6. Minden egsz eltrt?

7. Siralmak s kzssg

 

HARGITA PL
reformtus lelkipsztor


Istvndi 1924-1996 Ppa

 

Keresztny filozfia

 

Dr (Kocsi) KISS SNDOR

 

Kommentr 1967 s

 

Dr KUSTR ZOLTN

 

MLIUSZ JUHSZ PTER
1532-1572

 

DR NAGY BARNA

 

Dr PTOR IMRE

 

Dr RAVASZ LSZL pspk

 

SZEGEDI KIS ISTVN


1505 - 1572 REFORMTOR

 

SZENCI MOLNR ALBERT

1574 - 1633

 

Theolgiai irodalom

 

Temetsi beszdek

 

DR TTH KLMN
theolgiai professzor


1917 - 2009

 

DR. TRK ISTVN

 

Dr. VICTOR JNOS (1888-1954)

 

Rgi magyar Irodalom

 

Rgi knyvek s kziratok

 

XX. szzad Trtnelmhez

 

Webem - itt

 

PDF - MP3 - Doc - Odt formtum

 

Teremtsrl

„A Vilgegyetem teremtsnek elve teljesen tudomnyos is. Az let a Fldn a leg- egyszerbb formitl a  legbonyolultabbig – az intelligens tervezs eredmnye.” Behe Michael J. biokmikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolcielmlet biokmiai kihvsa knyvbl
 
 
- JSZVETSG Apostolok levelei - Jelensek
knyve
- JSZVETSG Apostolok levelei - Jelensek
knyve
:

FILEMONHOZ RT LEVL MAGYARZATA
Dr. Kocsis Elemr professzor

FILEMONHOZ RT LEVL MAGYARZATA
Dr. Kocsis Elemr professzor


A FILEMONHOZ RT LEVL MAGYARZATA

rta: Dr. Bksi Andor lelksz

Bevezets

A levl megrsnak oka s ideje.

Pl ezt a levelt egy hznphez intzi, de mindenekelõtt annak fejhez, Filemonhoz. A levl egszen magnjellegû, de betekintst nyjt az akkori keresztyn csald belsõ letbe s az gynevezett „hzi gylekezet” rendjbe is. Ezt a levelet is fogsgbl, mgpedig lete vge fel, valsznûleg utols fogsgbl, Rmbl, a kolossival egyidõben rja, teht 59 krl. A kt levl kzt szoros a kapcsolat: ugyanaz a trsszerzõ, Timteus, egy kivtellel ugyanazokat a szemlyeket ksznti az apostol, s ugyanaz az Onzimus viszi mindkettõt.

A levl megrsra az adta az okot, hogy Filemont elhagyta, sõt meglopta egyik rabszolgja, a levelet vivõ Onzimus, aki ksõbb Plhoz csatlakozott s keresztyn lett. Ennek rdekben fordul az apostol Filemonhoz s kri õt, hogy fogadja vissza. Nagy dolog volt abban az idõben ezt krni. A papiruszokbl tudjuk, milyen szigoran bntettk a rabszolgk szkst. Krztettk õket s ha megtalltk, megkorbcsoltk, brtnbe vetettk, azok ellen pedig, akik rejtegettk az ilyeneket, eljrst indtottak.

Filemon szemlye.

Filemon Kolossban lakott (Kol 4:8). Noha Pl nem jrt Kolossban, Filemon jl ismerte õt, sõt nagy a valsznûsge, hogy Pl prdiklsra jutott hitre, amikor az arnylag kzelfekvõ Efzusban munklkodott hrom esztendeig.

Az apostol a Filemon hzban levõ gylekezetet emlti. Ez alatt elsõsorban Filemon „hzanpt” kell rtennk (Rm 16:5; 1Kor 16:19). A gylekezet mintjra vezetett csald eszmnye volt az apostolnak. Itt azonban a „hzi gylekezet”-nek (ekklsia kat’ oikon) nyilvn tgabb a jelentse. Templom hijn Filemon, mint a mdosabb keresztynek ltalban, megnyitotta a maga nagy hzt az egsz krnyk keresztynei szmra sszejveteli clokra. Pl, amikor errõl megemlkezik, „munkatrs”-nak (synergos) nevezi Filemont, feltehetõen ezrt, mert ebben a gylekezetben, teht a kolossi gylekezet egyik rszben, õ vgezte az igehirdets szolglatt (v. 6. verset). Ilyen rtelemben nem egy kvlll rabszolgatartnak, hanem belsõ munkatrsnak szl a levl. gy lesz a magnlevlbõl psztori levl.

A levl termszete.

Mg leveleiben ltalban mint tant, vagy vitz ll elõttnk az apostol, itt mint a lelkek psztora s gondozja, aki megtvedt embert vesz prtfogsba. A szeretet, amely szorongatja, ppen olyan csodlatra mlt, mint a blcsessg, amely vezeti õt cselekedetben. Klvin szerint olyan szerny s alzatos krsre vllalkozik az apostol az emberek legkisebbje rdekben, hogy lelknek finom rzkenysge sehol sem tkrzõdik lesebben, mint ebben a levlben. Luther pedig analgit lt, egyenesen Krisztus rettnk vllalt kzbenjrshoz hasonltja Pl kzbenjrst.

A levl jelentõsge.

Abban van elsõsorban, hogy bepillantst enged a kor trsadalmi viszonyaiba s pldt mutat arra, hogy a krisztusi lelklet hogyan hatja t bellrõl azokat. Az apostol msutt kzli a rabszolgasg intzmnyre vonatkoz ltst (1Kor 7:20–22; Kol 3:22), itt, ahol mindkt fl keresztyn, konkrte mutatja fel az j letviszonyulst, amelyben nincs sem szolga, sem szabad (Gal 3:28), hanem Krisztus mindenekben. Az ember legnagyobb krdse a bocsnat s az dvssg elnyerse.

Irodalom.

Lsd az Efzusi levlhez rt bevezets vgn.

Filem. I. RSZ

Filem. 1,1–3. Cmzs s dvzls.

Pl „Jzus Krisztus fogly”-nak nevezi magt mindjrt az dvzlsben. Mskor apostolsgra hivatkozik, most fogsgra, melyet Krisztusrt s az õ gyrt szenved. A brtnbõl r, mint bart a bartnak, mint testvr a testvrnek, akitõl ezt az ldozatot nem kvnta az r. Timteust is testvrnek mondj a, lvn hit ltal ugyanannak a mennyei Atynak a gyermeke. A szeretet szeretetet tmaszt, ezrt Filemont a hvõk irnti szeretetrt mltn mondja „szeretett”-nek. Appia minden valsznûsg szerint Filemon felesge, Arhipus nyilvn kettõjk fia, de ugyangy Filemon testvre is lehet. „Harcos trs”-nak nevezi õt, mrt nyilvn egyben vezetõje is az, ottani gylekezetnek (Kol 4:17). gy apa s fi egyknt az r gyben fradozik. Filemonra, mint csaldfõre s mint a gylekezet. egyik szolgl tagjra is fny esik. Klvin az elõbbit mltnyolja elsõsorban: „Nem kis dicsõsg egy csaldfõnek, ha gy igazgatja hzanpt, hogy az az egyhz kpe lehet, s a psztorols teendõit is vgzi otthona falai kztt”.

Filem. 1,4–7. Hlaads a hitrt s szeretetrt.

Krst hlaadssal kapcsolja ssze. Erre az okot azok a j hrek szolgltatjk, melyeket – nyilvn Epafrstl – Filemon kitart hitrõl s buzg szeretetrõl kapott, mellyel llhatatosan munklta a jt a hvõk kztt, dicsõsget szerezve az rnak. Azrt imdkozik most, hogy Filemon „hitnek kzssge” hathats legyen. A „koinonia” itt egyformn jelenthet „communio”-t Krisztussal s a hvõkkel, s ugyanakkor „communicatio”-t is. (Ez utbbi mutatja, hogy Filemon bizonysgtevõ, igehirdetõ is volt a gylekezetben). Mindkt esetben magban foglalja a hitben val let dinamizmust, mely az Istennek s az Õ javainak teljesebb ismerett (epignsis) nyjtja s kzli msokkal. Filemon szeretetnek munkja abban mutatkozott meg, hogy „a szentek szve felfrisslt” ltala, azaz nyugalomra tallt, megszabadult a szomorsgoktl, gondoktl, bajoktl. A nyjtott segtsg egyarnt lehetett anyagi vagy lelki termszetû.

Filem. 1,8–16. Onzimus visszafogadsa.

Nagy rmt okozott Plnak, amikor ezeket hallhatta. Ebbõl az rmbõl tmadt hlaads mellett megfogant lelkben az indts is, hogy Onzimust visszakldi. Magt ismtelten fogolynak, sz szerint „Krisztus megktzttj”-nek mondja. Ezzel a kifejezssel a Krisztushoz s egyben a Filemonhoz val kapcsolatt is jelzi, mivel – tl az rzelmi szlakon – Krisztus kzs szolglata kti õket ssze. Ezrt vrhat majd engedelmessg a dologban Filemontl, amiben vgeredmnyben szintn az r kzs gynek szolglatrl van sz. Most, miutn tudja, hogy Filemon megmaradt a hitben s Krisztus gynek szolglatban, az apostol, mint Krisztus felhatalmazott „kvete”, megparancsolhatn neki, hogy fogadja vissza Onzimust, sõt tegye õt szabadd, de a szeretet szablynak jobban megfelel, ha nem parancsol, hanem kr, mgpedig mlysges bizalommal, s Filemon szabad elhatrozsra bzza, hogy teljestse azt. Hogy krsnek mgis slyt. adjon, hozzteszi, hogy elsõsorban nem Onzimus, hanem õ kri ezt, aki immr „reg ember” (presbuts). regnek nevezi magt. Lehet, hogy annak ltszott s annak rezte magt a sok szenveds utn, de valjban csak 55–60 v kzt lehetett. Ez a kis ellentmonds indt egyeseket arra, hogy az „reg” helyett „kvetet” olvassanak, amit a grg sz – kis igaztssal – meg is enged. Mi Klvinnal rtnk egyet, aki szerint az sszefggsbe jobban beleillik az elõbbi rtelmezs. Mint reg ember, aki Krisztus gyrt szenved kri Filemont. Az reg ember krst pedig nem j megtagadni, nemcsak az illendõsg okrt, hanem mert sohasem tudhatja az ember, hogy meddig lesz alkalom szeretetet gyakorolni vele. Ha Filemon megteszi, amit Onzimus szmra kr tõle, gy fogja azt tekinteni, mint a sajt szemlynek szl jttemnyt.

A levelet azrt kldi, hogy megtudja majd Filemon, ki az az Onzimus, aki elõtte ll. Neve ezt jelenti: „hasznos”. Igaz, nevvel ellenttben, Filemon szmra „haszontalan”-nak bizonytotta magt, de mindez mr a mlt. Mita az evanglium megfogta a szvt, gy tekinti õt Pl, mint nagyon drga, fogsgban szletett fit, akitõl nehz most elszakadnia s akinek hasznos szolglatai hinyozni fognak neki. Most visszakldi õt, de szeretete, mint az apa szeretete a fit, ksrni fogja. Az apostol Onzimushoz viszonyt trezve, a vgbement vltozst megrtve, Filemon tudni fogja, hogyan kell fogadnia egykori szktt rabszolgjt. Aki neki lelki gyermeke, az Filemonnak most mr lelki testvre. Jog szerint Filemonhoz tartozik, igaz, ezrt is kldi vissza, de ez nem lehet akadlya annak, hogy a Krisztus szeretetben rendezzk dolgukat egymssal. Az apostol bzik Filemon kiprblt hitben s szeretetben. rk szp szavakba foglalja az „j teremtst”, a gondvisels vezette vltozst, amikor gy r: „Taln azrt vlt meg tõled ideig rig, hogy mint rkkvalt kapd õt vissza. Nem gy, mint rabszolgt, hanem rabszolgnl nagyobbat, mint szeretett testvrt” (15–16.) Filem. 1,17–21. Kzbenjrs Onzmusrt.

Pl ktsgtelenl gondolhatott arra, hogy magnl tartja Onzimust, hogy Filemon helyett szolgljon neki fogsgban, de Filemon jvhagysa nlkl nem tette. Visszakldi, mert gy rheti el, amire valjban gondol, ami tbb annl, mint amit kifejezetten kr tõle. Nem ktsges, hogy az apostol szvn viseli Onzimus szabadsgt is, de nem knyszer alapjn, hanem Filemon „jsgra” alapozva. Ez abban fog megnyilvnulni, hogy Filemon az evanglium normi szerint fog tlni a dologban.

Csak most, miutn kifejtette, hogy a szktt szolga most mr rkre az v lehet az rban, kri, hogy fogadja vissza. Ha „trsnak” (koinnos) tartja, akkor fogadja Onziust gy, mint õt magt fogadn, helyet adva szvben neki. Komolyan gondol a krra is, amit Filemon szenvedett. Hogy Onzimus igaz bûnbnata mellett j s egszen tiszta lappal indulhasson, vllalja helyette az anyagi krtrtst azrt, amit jogtalanul elvitt tõle. Erre keze rst adja. Filemon, aki nmagval ads az apostolnak, hiszen az fS szolglata nyomn trt meg s nyert j letet, most „megfizetheti tartozst”. A bocsnat, amit ingyen kegyelembõl nyert, arra ktelezi, hogy õ is megbocssson. Bzik bartjban, sõt meg van gyõzõdve, hogy azon „tlmenõen” fog cselekedni, mint amit kifejezetten kr tõle. Mit vr az apostol Filemontl Egyesek szerint azt, hogy Filemon lehetõv teszi, hogy Onzimus visszatrjen s tovbbi segtsgre legyen Plnak a brtnben. Valsznûbb azonban, hogy ezzel a burkolt kifejezssel Onzimus felszabadtsra utal az apostol. Amikor ezt teszi, ezzel vgsõ fokon leszgez egy elvet, amely teljes kifejlsben lehetetlenn teszi majd a rabszolgasg intzmnynek megtûrst.

Az apostol nemcsak Filemonban bzott, hanem Onzimusban is. Onzimus igyekezett is mlt lenni a bel helyezett bizalomra. Ignatius, Antiochia pspke, krlbell tven vvel ksõbb, Onzimust mint Efzus pspkt emlti. Az Onzimus nv gyakori volt abban az idõben, gy biztosan nem tudhatjuk, hogy ugyanerrõl az Onzimusrl trtnik-e emlts. Azok utn, ahogyan az apostol bizonysgot tesz rla, ez nem lehetetlen. Filem. 1,22–25. Szemlyes gyek, ksznts. Az apostol kzeli szabadulst vrja, s ha ez bekvetkezik, szemlyesen is megltogatja Filemont. Nyilvn ezzel az grettel is krst tmogatja. Ha elmehet Kolossba, azt is meg fogja ltni, milyen gymlcst termett az itt mondott ige. Vgl munkatrsai kszntst tolmcsolja, majd Jzus Krisztus kegyelmt, teht a legtbbet, a legnagyobbat kri rjuk.

 

Szabolcska Mihly
Uram, maradj velnk!

          

Mi lesz velnk, ha elfutott a nyr?
Mi lesz velnk, ha sznk is lejr?
Ha nem marad, csak a rideg telnk…
Uram, mi lesz velnk?

Mi lesz velnk, ha elfogy a sugr,
A nap lemegy, s a stt bell.
Ha rnk borul rk, vak jjelnk:
Uram, mi lesz velnk?

Mi lesz, ha a vilgbl kifogyunk?
S a kopors lesz rk birtokunk.
Ha mr nem lnk, s nem reznk:
Uram, mi lesz velnk?

tied a tl Uram, s tid a nyr,
Te vagy az let, s te a hall.
A vltozsnak rendje mit neknk?
Csak Te maradj velnk!

 

 

 

dv a Olvasnak! Regards to the reader! Grsse an den Leser!

 

Istvndi trtnethez

 

ROKHTY BLA
1890-1942
zeneszerz, orgonamvsz, orgonatervez, karnagy
79 ve halt meg

 

Dr BUCSAY MIHLY
1912 - 1988 - 2021
33 ve halt meg

 
Garai Gbor Jkedvet adj

Garai Gbor: Jkedvet adj

                  ennyi kell, semmi ms

   Jkedvet adj, s semmi mst, Uram!
   A tbbivel megbirkzom magam.
   Akkor a tbbi nem is rdekel,
   szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
   Hadd mosolyogjak gondon s bajon,
   nem kell ms, csak ez az egy oltalom,
   mg magnyom kivltsga se kell,
   sorsot cserlek, brhol, brkivel,
   ha jkedvembl, nknt tehetem;
   s flszabadt jra a fegyelem,
   ha rtelmt tudom s vllalom,
   s nem pnclzat, de szrny a vllamon.
   S hogy a holnap se legyen csupa gond,
   de kezdd s folytatd bolond
   kaland, mi egyszer vget r ugyan –
   ahhoz is csak jkedvet adj, Uram.

  

 

 

Dr. LAJTHA LSZL
1892-1963-2021
58 ve halt meg

 

Protestns Gradul

 

Dr FEKETE CSABA

 

 Fekete Csaba: A dlvidki gradulok egy zsoltrprjnak tanulsgai
 Fekete Csaba: A dlvidki gradulok s a viszonyts megoldatlansgai (dlvidki gradulok: blyei, klmncsai, nagydobszai)


ltogat szmll

 

Zsoltr s Dicsret

 

Egyhztrtnet

 

Tth Ferentz

 

Trtnelem

 

Trtnelem. Trk hdoltsg kora

 

Dr SZAKLY FERENC


trtnsz 1942-1999 - 22 ve halt meg

 

Vilghbork - Hadifogsg
Mlenkij robot - Recsk

 

Keresztyn Egyhzldzs
Egyhz-politika XX.szzad

 

Roma mlt, jv, jelen

 

PUSZTUL MAGYARSG - EGYKE

 

 

ADY ENDRE MAGYARUL

   

   Nem adta neknk az Isten,

   Hogy ki szeret, az segtsen,

   Sohasem.

 

   Magunk is ritkn szerettk,

   Kikrt szlltunk hsen, egytt,

   Valaha.

 

   Valahogyan bajok voltak,

   Lelknknek, e toldott foltnak

   Bajai.

 

   Egyformn raktuk a szpet

   Bartnak s ellensgnek,

   Mert muszj.

 

   Egyformn s mindig csaldtunk,

   De ht ez mr a mi dolgunk

   S jl van ez.

 

   S szebb dolog gy meg nem halni

   S knoztatvn is akarni:

   Magyarul.

 

 

KARCSONY NNEPRE

 

HSVT NNEPRE

 

PNKSD NNEPRE

 

Gyerekeknek - Bibliai Trtnetek
msolhat, nyomtathat

 

WERES SNDOR

A bn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyltan s btran szembeszegl az ernnyel, hanem mikor ernynek lczza magt. 

 

 

A reformtus keresztynsget gy tekintjk, mint a lnyegre reduklt evangliumi hitet s gyakorlatot. Ez a szemnk fnye. De mint minden magasrend lelki tmrls, ez sem mentes a deformlds s a korrumplds veszlytl, amint tovbbadja azt egyik nemzedk a msik nemzedknek, egyik np egy msik npnek. A Klvin-kutatk kongresszusai arra hivatottak, hogy segtsenek megrizni s megtisztogatni a reformtus teolgit s a reformtus egyhzat az elmocsarasodstl. Dr Bucsay Mihly Elre Klvinnal                      Oldal tetejre          ltogat szmll

 

Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!