//palheidfogel.gportal.hu
//palheidfogel.gportal.hu

„n hiszek az Istenben, mint egy Szemlyben. Az letem egyetlen percben sem voltam ateista. n mg a dikveimben elutastottam Darwin, Haeckel s Huxley nzeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nzetek.” Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alaptja, Nobel-djas:


Mert gy szerette Isten a vilgot, hogy egyszltt Fit adta, hogy aki hisz benne, el ne vesszen, hanem rk lete legyen. Jnos 3,16


 

 

Erm s pajzsom az R, benne bzik
szvem. Zsoltr 28,7

… „amikor az ember Klvint olvassa - akr egyetrten, akr fenntartsokkal - mindentt s minden esetben gy rzi, hogy egy erteljes kz megragadja s vezeti."  Karl Barth

.


Theolgia, Trtnelem, Gradul, Zsoltr


Heidfogel Pl

lelkszi nletrajz - 2015


Csaldi Honlapom:

//heidfogel-domjan.gportal.hu

phfogel@gmail.com

 

 
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Elfelejtettem a jelszt
 

www.refzarszam.hu

shopify site analytics
 

Heidelbergi Kt 1563

 

II. HELVT HITVALLS

 

A GENFI EGYHZ KTJA

A GENEVAI Szent Gylekezetnek CATHE- CISMUSSA
 
Avagy A Christus tudomnyban gyermekeket tant  FORMATSKJA 

M.Ttfalusi Kis Mikls ltal 1695 esztend 

A Genfi Egyhz Ktja 1695 Ennek ismertetje.

Klvin Jnos: A Genfi Egyhz Ktja Ppa 1907.
www.leporollak.hu - Nmeth Ferenc munkja

Hermn M. Jnos: A Genfi Kt tja Kolozsvrig

- Fekete Csaba Kt, egyhz,tants 

 

IRTA: Klvin Jnos

 

KLVINRL IRTK

 

Klvin vfordulk

 

KARL BARTH 1886-1968

 

Bib Istvn

 

Biblia - s jszvetsg Prbakiads -

 

Bibliakiadsok, knyvek
Magyar biblikus irodalom

 

Biblia v, vek utn

 

Dr Csehszombathy Lszl
szociolgus 1925-2007

 

OSCAR CULLMANN 1902-1999

 

Egyhzi Zsinatok s Knonjai

 

FORRSMVEK

 

GALSI RPD
Jakab, az r testvre

 

A Kroli Reformtus Egyetem Hittudomnyi karn 2009-ben megvdett doktori disszertci tdolgozott formja...

Az sgylekezet vezetje, Jakab a szlet keresztynsg egyik kiemelked alakja... fontos, hogy Jakab, az r testvre mltbb figyelmet kapjon. A klnbz Jakab-tradcik felvzolsa rvn…elemzi Jakab teolgijt .

E knyv hzagptl a hazai tudomnyos letben,  a nemzetkzi ku-tats viszonylatban is jat hoz ...azltal, hogy jszvetsgi teol-giai szempontbl kvnja jra-gondolni Jakab szerept. L’Harmat-tan Kiad, 2012 - 283 oldal


2. Evagliumi klvinizmus szerk Galsi rpd Klvin kiad

 

 

Dr GRGEY ETELKA lelkipsztor, ir

 

1. Kzssg az szvetsgben

2. Biblia s liturgia

3. Prtusok s mdek...

4. Isten bolondsga

5. li, li, lama sabaktani?

6. Minden egsz eltrt?

7. Siralmak s kzssg

 

HARGITA PL
reformtus lelkipsztor


Istvndi 1924-1996 Ppa

 

Keresztny filozfia

 

Dr (Kocsi) KISS SNDOR

 

Kommentr 1967 s

 

Dr KUSTR ZOLTN

 

MLIUSZ JUHSZ PTER
1532-1572

 

DR NAGY BARNA

 

Dr PTOR IMRE

 

Dr RAVASZ LSZL pspk

 

SZEGEDI KIS ISTVN


1505 - 1572 REFORMTOR

 

SZENCI MOLNR ALBERT

1574 - 1633

 

Theolgiai irodalom

 

Temetsi beszdek

 

DR TTH KLMN
theolgiai professzor


1917 - 2009

 

DR. TRK ISTVN

 

Dr. VICTOR JNOS (1888-1954)

 

Rgi magyar Irodalom

 

Rgi knyvek s kziratok

 

XX. szzad Trtnelmhez

 

Webem - itt

 

PDF - MP3 - Doc - Odt formtum

 

Teremtsrl

„A Vilgegyetem teremtsnek elve teljesen tudomnyos is. Az let a Fldn a leg- egyszerbb formitl a  legbonyolultabbig – az intelligens tervezs eredmnye.” Behe Michael J. biokmikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolcielmlet biokmiai kihvsa knyvbl
 
 
- JSZVETSG Apostolok levelei - Jelensek
knyve
- JSZVETSG Apostolok levelei - Jelensek
knyve
:

RMAI GYLEKEZETHEZ IRT LEVL Bevezets
Dr Varga Zsigmond professzor

RMAI GYLEKEZETHEZ IRT LEVL Bevezets
Dr Varga Zsigmond professzor


A RMAIAKHOZ RT LEVL MAGYARZATA

rta: Dr. Varga Zsigmond professzor

Bevezets

A rmai gylekezet keletkezse s helyzete.

A rmai gylekezetet nem Pl alaptotta: nem is jrt Rmban a levl rsa eltt. A levlen kvl az ApCsel 28:13k.-bl rteslnk a gylekezetrl, de keletkezsnek krlmnyeirl itt sincsen sz. A Rm egszbl ktsgtelen, hogy a levl keletkezsekor mr nem jelentktelen mlt van a gylekezet mgtt. Itt kell felfigyelnnk az ApCsel 18:2-ben olvashat adatra, amely arrl szmol be, hogy Aquila s Priscilla Korinthusban hzba fogadja Plt: ez a hzaspr nemrgiben hagyta el Rmt Claudius (41–54) rendelkezse alapjn, gy kerltek Korinthusba. Hogy zsidkeresztynek, ahhoz nem fr ktsg: klnben aligha viselkedtek volna gy a keresztyn Pllal. Ti. a Claudius-edictumrl a profn trtnetirodalombl is rteslnk, ha egy kiss klns formban is. Suetonius, aki Kr. u. 120 krl rja meg a rmai csszrokrl kszlt letrajzait, az egybknt tolernsnak ismert Claudiusrl ezt a megjegyzst teszi: Iudaeos impulsore Chresto assidue tumultuantes Roma expulit (a Chrestus bujtogatsra llandan zavarg zsidkat eltvolttatta Rmbl). A feljegyzst az esemnytl mintegy 70 v vlasztja el, gy nem csoda, ha az brzols torzt.

A valsgos helyzet az lehetett Rmban, hogy a harminc-negyvenezer fnyi zsidsg krben egyre lesed vlsgot idzett el „Krisztus neve”. A keresztynn lett zsidsgot a zsinagga vezetsge s tbbi tagja olyan mdokon kezdte llspontjrt felelssgre vonni, hogy ez Claudius figyelmt is magra vonta. Mivel pedig a fvros nyugalmt nagyon fontosnak tartotta, korbbi rendelkezseihez hven gy intzkedett, hogy minden zsid hagyja el a vrost. Lehet, hogy maga Claudius sem tjkozdott pontosabban a zavargsok lnyegrl, csak annyit tudott, hogy zsidk felelsk rte, ezrt summsan minden zsid eltvoltst rendelte el: ppen Aquilk pldja mutatja, hogy keresztyn s nem keresztyn zsidk kztt klnbsgttelre gondolni sem lehet. A mondottak utn mg kevsb csodlkozhatunk Suetonius adatnak megfogalmazsn: Chrestus egybknt is igen gyakori rabszolganv volt a Birodalomban (a Chrestus – Christus alakvltakozs az akkori grg kiejtsbl is tkletesen rthet, az sem bizonyos, hogy nincsen-e benne gnyold-gyalzkod szndk, ti. a gr. chrstos mellknv jelentse a mi „jmbor” szavunkhoz hasonlan toldott el: „hasznos, derk, jsgos” – majd: „egygy, balga”). Pl s Aquilk tallkozsa Korinthusban a 49/50. vben trtnt, ebben az idben teht Rmban mr kellett gylekezetnek lennie.

Sehol nem esik sz viszont arrl, hogy a gylekezet keletkezse egyetlen szemly szolglathoz fzdnek. gy arra kell gondolnunk, hogy a gylekezet keletkezse nem tervszer misszii munka eredmnye, hanem a diaszpora s Palesztina kztt fennll kapcsolatok gymlcse. gy a gylekezet eleinte flttlenl zsidkeresztyn jelleg, a pognyokbl lett keresztynek a prozelitus-fokon t kerlnek bele ebben a kezdeti idben. Viszont a Claudius-edictum utn a gylekezet lete egszen ms irnyban fejldik, mintha tovbbra is a zsinagghoz lett volna ktve. A zsidkeresztyn tradci folyamatossga megszakad, a folyamatossgot a pognykeresztynek rzik, amg csak a Claudius-edictum hatlyt nem veszti Nero (54–68) els veiben. Amikor bizonyra jelents szm egykori zsidkeresztyn tagja tr vissza a gylekezetnek Rmba, itt a gylekezetben megvltozott helyzet fogadja ket. A pognykeresztynek hltlan mdon, az „idk jeleinek” helytelen megtlsvel, Isten olyan tletnek tartjk a trtneteket Izrel fltt, amelynek alapjn feljogostva rzik magukat arra, hogy ellenk forduljanak, mintha nem nekik kellene a legjobban tudniuk, hogy „az dvssg a zsidktl van”; hiszen k a trvny alatt s a krlmetlkeds szvetsgnek tagjaiknt talltk meg a Krisztust, teht Izrel sajtos tjn jutottak el az dvssgre, noha testi szrmazsuk szerint pognyok voltak.

gy rthet helyesen a levl szmos rszlete, s mindehhez hozz kell vennnk azt, hogy Pl nem ismerte szemlyesen a gylekezetet. Rluk kapott hrek s ltalnos misszii tapasztalatai alapjn alkot kpet rluk magnak, s ez a kp az alapja a gylekezethez intzett konkrt tantsainak is. Ezrt a helyzetre val utalsai nem is olyan vilgosak, mint ms leveleiben. Ehhez jrul az is, hogy a levlnek egy jelents rsze azt a clt szolglja, hogy a Pl szemlyvel s apostoli szolglatval kapcsolatban a gylekezetben l helytelen elkpzelseket helyreigaztsa, mert Pl tudja, hogy a gylekezethez is jutottak el hrek rla, s ezek nem is mindig a legkedvezbb sznben tntetik fel.

A levl rsnak clja.

Rma fontos Plnak azrt, mert ha gylekezete pillanatnyilag kicsiny is, maga a vros mgis a vilg fvrosa, s Pl jl tudja, hogy ez milyen tvlatokat nyithat meg munkja eltt. De a Rm 15:23-bl azt is megtudjuk, hogy Pl a maga sajtos misszi-rtelmezse alapjn Keleten vgzett misszii munkjt lezrtnak tartja, gy vli, hogy nincs alkalma (topos) tovbb a szolglatra. Azok a gylekezetek, amelyeket egy-egy vidk centrumban alaptott most mr folytatjk az ltala megkezdett munkt, pedig azt nzi, hogy mi van mg eltte. gy fordul Nyugat fel, ahol Hispania valban a „fld vgs hatra” szmra. Az j munka egszen ms termszet, mint eddigi munkja volt, de az bizonyos, hogy ennek a kulcsa is Rma. Mindez persze nem mond ellene annak, hogy Pl a Rm-ben a gylekezetet ltja maga eltt in concreto minden krdsvel, s ezekre igyekszik vlaszolni. A levl semmikppen nem theolgiai monolg, hanem a gylekezettel folytatott valsgos prbeszd. Tmakrnek gazdagsga is onnan rthet, hogy a gylekezet valsgos krdseinek trgyalsa kzben rintenie kell a keresztyn hit s igehirdets kzpponti krdseit, de flrertjk a levelet, ha a pli theolgia elmleti teljessgre trekv szisztematikus foglalatt keressk benne, s fejezeteibl kzvetlenl akarunk kiolvasni valamifle dogmatikt.

A levl eredetisge s egysge.

A levl emltse az egyhz letben egszen korai (1Kel 35,6), hasznlatval is hamar tallkozunk (Ign ad Polycarpum 6:2). Szvegllomnya vet fel egy-kt krdst. Sokak szerint a 16. rsz a maga egszben nem tartozik a Rm-hoz, azonban ppen a szveghagyomnyozs vall arra, hogy a 16:1–23 a levlhez tartoz, eredeti pli egysg. Markion ti. a 14:23-nl befejezettnek tekinti a levelet, majd nmely szveg ehhez csatlakozan adja a 16:25–27 doxolgijt. Ezt a kisebb egysget aztn fknt elt stlusa miatt mg tbben tartjk ksbbi eredet, nem pli rszletnek. Viszont ppen Markion magatartsa szl ez ellen a feltevs ellen, egybknt ilyen s hasonl stlustrsek az kori levl elkszlsnek technikjt ismerve sokszor nagyon is rthetk.

A levl keletkezsnek helye s ideje.

A Rm egsz szitucija (Pl indul Jeruzslembe a kollekta tadsra 15:25; jelenleg Achaiban lehet, mert ezt emlti Makednia mellett 15:26) arra utal, hogy a levl Korinthusban keletkezett, Pl utols, hrom hnapos ottani idzsekor, 56-ban vagy 57-ben. Ezt altmasztja az is, hogy a levl elvitelvel megbzott Phoib (16:1) Kenkhreai-bl, Korinthus egyik kikt vrosbl szrmazik.

A levl tartalmi sajtossgai.

A Rm mr emltett mfaji jellegzetessgvel nem ll ellenttben, ha azt mondjuk, hogy Pl „az evangliumt” (2:16; 16:25) fejti ki benne lehet teljessggel, mg pedig egy olyan igehirdets formjban, amelynek textusa a Hab 2:4-beli mondat: ho dikaios ek pistes zsetai. Zsidkbl s pognyokbl lett keresztyneknek egyarnt arrl szl alapveten az igehirdets, hogy kegyessgnkben Istenre kell esnie minden hangslynak, s el kell nmulnia minden oldalrl jv, brmily vlt alapra tmaszkod dicsekvsnek (3:19k.). A levl fbb gondolatkrei ezek:

a) a kegyelemrl gy tant a levl, mint amely elzmnye a hit ltal val megigazulsnak, mrtke minden elkpzelst meghalad; s ahogyan egynek engedetlensge folytn mindenkire kihatott a krhozat, gy egynek engedelmessge ltal kihat mindenkire a kegyelem;

b) a trvnyrl azt mondja el a levl, hogy pneumatikus valsg, s Isten tervben az a sajtos funkcija, hogy tudatoss tegye az ember eltt a bnt;

c) a „hit trvnye” az ember letnek egyedli megoldsa: a hit magban foglalja az engedelmessg mozzanatt is: a vltsg tnyeinek indicativus-t mindig kveti az erklcsi imperativus;

d) a remnysg ad ert az embernek az engedelmessgre, s ez lltja az embert a jvre nzve sajtos szolidaritsba az egsz teremtett vilggal;

e) a privilgiumok hallrl tant a levl abban az rtelemben, hogy a kivltsgok nem sznnek meg, hanem j rtelmet kapnak a nagyobb felelssg irnyban;

f) a vilgi hatalom irnti engedelmessgrl a rmai gylekezethez a maga konkrt lethelyzetben szl, gy mutat r Isten akaratra, amelyet minden idszakban minden egyhznak a maga sajtos lethelyzetben kell jra megrtenie;

g) Izrel s a pognyok viszonyrl szlva Isten dvzt tervnek sszefggsben ismerteti ezt elszr, azzal az ignnyel, hogy a rmai – gylekezet nkrn bell is ennek megfelelen rendezze ezt a krdst.

A levl gondolatmenete.

A bevezets, a gylekezet dvzlse (1:1–7) s a levelekben szinte ktelezen szoksos hlaads (1:8–17) utn. a kvetkez nagyobb egysgeket talljuk: „Nincsen igaz egy sem” 1:18–3:20; „Isten igazsga a Krisztusban val hit ltal mindazoknak, akik hisznek” 3:21–8:39; Izrel s a pognyok 9:1–11:36; intelmek a gylekezethez 12:1–15:13; szemlyes kzlsek 15:14–33; ajnls, dvzlsek, zr intelmek 16:1–24; doxolgia 16:25–27.

Irodalom.

Heim, Karl: Der Rmerbrief. Nachschrift der Vorlesung im Winter-Samester 1924/25 (sokszorostott kzirat). Schlatter, Adolf: Der Brief an die Rmer. Erluterungen zum Neuen Testament 5. ktet, 8. kiads 1928. Schlatter, Adolf: Gottes Gerechtigkeit. 1931. Lietzmann, Hans: An die Rmer. Handbuch zum Neuen Testament, 8. ktet, 4. kiads 1933. Barth, Karl: Der Rmerbrief. (j, tdolgozott kiads, 8. lenyomat) 1947. Brunner, Emil: Der Rmerbrief. Bibelhilfe fr die Gemeinde Neutestamentliche Reihe, 6. ktet 1951. Gaugler, Ernst: Der Rmerbrief. Prophezei – Schweizerisches Bibelwerk fr die Gemeinde. 1–2. ktet, 1959. Althaus, Paul: Der Brief an die Rmer. Das Neue Testament Deutsch – Neues Gttinger Bibelwerk, 6. ktet, 8. kiads 1954. Michel, Otto: Der Brief an die Rmer. Kritisch-exegetischer Kommentar ber das Neue Testament (Meyer), 11. kiads 1957. Schmidt, Hans Wilhelm: Der Brief des Paulus an die Rmer. Theologischer Handkommentar zum Neuen Testament (Fascher), 6. ktet 1962.

 

 

Szabolcska Mihly
Uram, maradj velnk!

          

Mi lesz velnk, ha elfutott a nyr?
Mi lesz velnk, ha sznk is lejr?
Ha nem marad, csak a rideg telnk…
Uram, mi lesz velnk?

Mi lesz velnk, ha elfogy a sugr,
A nap lemegy, s a stt bell.
Ha rnk borul rk, vak jjelnk:
Uram, mi lesz velnk?

Mi lesz, ha a vilgbl kifogyunk?
S a kopors lesz rk birtokunk.
Ha mr nem lnk, s nem reznk:
Uram, mi lesz velnk?

tied a tl Uram, s tid a nyr,
Te vagy az let, s te a hall.
A vltozsnak rendje mit neknk?
Csak Te maradj velnk!

 

 

 

dv a Olvasnak! Regards to the reader! Grsse an den Leser!

 

Istvndi trtnethez

 

ROKHTY BLA
1890-1942
zeneszerz, orgonamvsz, orgonatervez, karnagy
79 ve halt meg

 

Dr BUCSAY MIHLY
1912 - 1988 - 2021
33 ve halt meg

 
Garai Gbor Jkedvet adj

Garai Gbor: Jkedvet adj

                  ennyi kell, semmi ms

   Jkedvet adj, s semmi mst, Uram!
   A tbbivel megbirkzom magam.
   Akkor a tbbi nem is rdekel,
   szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
   Hadd mosolyogjak gondon s bajon,
   nem kell ms, csak ez az egy oltalom,
   mg magnyom kivltsga se kell,
   sorsot cserlek, brhol, brkivel,
   ha jkedvembl, nknt tehetem;
   s flszabadt jra a fegyelem,
   ha rtelmt tudom s vllalom,
   s nem pnclzat, de szrny a vllamon.
   S hogy a holnap se legyen csupa gond,
   de kezdd s folytatd bolond
   kaland, mi egyszer vget r ugyan –
   ahhoz is csak jkedvet adj, Uram.

  

 

 

Dr. LAJTHA LSZL
1892-1963-2021
58 ve halt meg

 

Protestns Gradul

 

Dr FEKETE CSABA

 

 Fekete Csaba: A dlvidki gradulok egy zsoltrprjnak tanulsgai
 Fekete Csaba: A dlvidki gradulok s a viszonyts megoldatlansgai (dlvidki gradulok: blyei, klmncsai, nagydobszai)


ltogat szmll

 

Zsoltr s Dicsret

 

Egyhztrtnet

 

Tth Ferentz

 

Trtnelem

 

Trtnelem. Trk hdoltsg kora

 

Dr SZAKLY FERENC


trtnsz 1942-1999 - 22 ve halt meg

 

Vilghbork - Hadifogsg
Mlenkij robot - Recsk

 

Keresztyn Egyhzldzs
Egyhz-politika XX.szzad

 

Roma mlt, jv, jelen

 

PUSZTUL MAGYARSG - EGYKE

 

 

ADY ENDRE MAGYARUL

   

   Nem adta neknk az Isten,

   Hogy ki szeret, az segtsen,

   Sohasem.

 

   Magunk is ritkn szerettk,

   Kikrt szlltunk hsen, egytt,

   Valaha.

 

   Valahogyan bajok voltak,

   Lelknknek, e toldott foltnak

   Bajai.

 

   Egyformn raktuk a szpet

   Bartnak s ellensgnek,

   Mert muszj.

 

   Egyformn s mindig csaldtunk,

   De ht ez mr a mi dolgunk

   S jl van ez.

 

   S szebb dolog gy meg nem halni

   S knoztatvn is akarni:

   Magyarul.

 

 

KARCSONY NNEPRE

 

HSVT NNEPRE

 

PNKSD NNEPRE

 

Gyerekeknek - Bibliai Trtnetek
msolhat, nyomtathat

 

WERES SNDOR

A bn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyltan s btran szembeszegl az ernnyel, hanem mikor ernynek lczza magt. 

 

 

A reformtus keresztynsget gy tekintjk, mint a lnyegre reduklt evangliumi hitet s gyakorlatot. Ez a szemnk fnye. De mint minden magasrend lelki tmrls, ez sem mentes a deformlds s a korrumplds veszlytl, amint tovbbadja azt egyik nemzedk a msik nemzedknek, egyik np egy msik npnek. A Klvin-kutatk kongresszusai arra hivatottak, hogy segtsenek megrizni s megtisztogatni a reformtus teolgit s a reformtus egyhzat az elmocsarasodstl. Dr Bucsay Mihly Elre Klvinnal                      Oldal tetejre          ltogat szmll

 

Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!