„Én hiszek az Istenben, mint egy Személyben. Az életem egyetlen percében sem voltam ateista. Én még a diákéveimben elutasítottam Darwin, Haeckel és Huxley nézeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nézetek.”Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alapítója, Nobel-díjas:
Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. János 3,16
Erőm és pajzsom az ÚR, benne bízik szívem. Zsoltár 28,7
… „amikor az ember Kálvint olvassa - akár egyetértően, akár fenntartásokkal - mindenütt és minden esetben úgy érzi, hogy egy erőteljes kéz megragadja és vezeti." Karl Barth
A Károli Református Egyetem Hittudományi karán 2009-ben megvédett doktori disszertáció átdolgozott formája...
Az ősgyülekezet vezetője, Jakab a születő keresztyénség egyik kiemelkedő alakja... fontos, hogy Jakab, az Úr testvére méltóbb figyelmet kapjon. A különböző Jakab-tradíciók felvázolása révén…elemzi Jakab teológiáját .
E könyv hézagpótló a hazai tudományos életben, a nemzetközi ku-tatás viszonylatában is újat hoz ...azáltal, hogy újszövetségi teoló-giai szempontból kívánja újra-gondolni Jakab szerepét. L’Harmat-tan Kiadó, 2012 - 283 oldal
2. Evagéliumi kálvinizmus szerk Galsi Árpád Kálvin kiadó
„A Világegyetem teremtésének elve teljesen tudományos is. Az élet a Földön a leg- egyszerűbb formáitól a legbonyolultabbig – az intelligens tervezés eredménye.” Behe Michael J. biokémikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolúcióelmélet biokémiai kihívása könyvéből
- RÁDAY-GYÜJTEMÉNY: Évkönyveinek III. VI. VII. VIII. X. XI. Tartalomjegyzéke
Pénzes Tibor Szabolcs: A Várday örökösök irodalmi műveltsége 23—35
Paczolay Gyula: Adatok Baranyai Decsi János Adagiorvmának magyar nyelvére vonatkozóan 36—61
Visko(cz Noémi: „Vagyor egy kis Varos Moguntian innen” — Hanau és Oppenheim szerepe a magyar művelődéstörténetben 62—98
Szabó András Péter. Egy töredelmes bűnös. Biblia, bor, ás csodajelek Haller Gábor naplójában 99—116
Bujtás László. A gályarab prédikátorok megszabadítása holland források tükrében 117—142
Petrőczi Éva. A “puritanizált” Balassi 143—151
Borvölgyi Györgyi — Csenki Éva: A Ráday Könyvtár történeti kötéseinek feldolgozása 152—160
Sebestyén Károly: Erdély unitárius népoktatása a 18. század második és a 19. század első felében 161—179
Molnár Sándor Károly: Egyházlátogatás 358 Rákospalotán 1819-ben. 180—196
Szatmári Judit: A magyarországi református egyház a neoabszolutizmus éveiben (1850—1860) 197—225
Sárai Szabó Katalin: Nők a Budapesti Teológiai Akadémián a két világháború között 226—238
3—14 Ladányi Sándor: A magyarországi református egyház magatartása a zsidókérdésben a második világháború alatt 23 9—245
5—22 Forrásközlés a Ráday Levéltár anyagából
3—35 A Dunamelléki Református Egyházkerület
36—61 tanácsának 1944-45. évi tanácsülési jegyzőkönyvei (közzéteszi: Nagy Edit) 246—342
62—9 8 Közlemények, recenziók
9—116 Fogarasi Zsuzsa: A megújult kecskeméti Ráday Múzeum 343—349
Petrőczi Éva: Puritans and Puritanicals.
7—142 Balassi Kiadó, 2005 — (könyvismertetés, Rednik Zsuzsanna).... 350—351
3—151 Borvölgyi Györgyi: Ráday Pál könyvtára (könyvismertetés, Berecz Ágnes) 352—353
2—16O Keresztezett irodalmi hagyományok, avagy kritika egy református iskolaregényről.
(Szabó Tibor: A ciprusi király. ITEM, Békéscsaba, 2004)
1—179 (könyvismertetés, Darvasi Ferenc) 354—357 359
Szabolcska Mihály Uram, maradj velünk!
Mi lesz velünk, ha elfutott a nyár?
Mi lesz velünk, ha őszünk is lejár?
Ha nem marad, csak a rideg telünk…
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz velünk, ha elfogy a sugár,
A nap lemegy, és a sötét beáll.
Ha ránk borul örök, vak éjjelünk:
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz, ha a világból kifogyunk?
S a koporsó lesz örök birtokunk.
Ha már nem élünk, és nem érezünk:
Uram, mi lesz velünk?
…tied a tél Uram, s tiéd a nyár,
Te vagy az élet, és te a halál.
A változásnak rendje mit nekünk?
Csak Te maradj velünk!
Üdv a Olvasónak! Regards to the reader! Grüsse an den Leser!
Jókedvet adj, és semmi mást, Uram!
A többivel megbirkózom magam.
Akkor a többi nem is érdekel,
szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
Hadd mosolyogjak gondon és bajon,
nem kell más, csak ez az egy oltalom,
még magányom kiváltsága se kell,
sorsot cserélek, bárhol, bárkivel,
ha jókedvemből, önként tehetem;
s fölszabadít újra a fegyelem,
ha értelmét tudom és vállalom,
s nem páncélzat, de szárny a vállamon.
S hogy a holnap se legyen csupa gond,
de kezdődő és folytatódó bolond
kaland, mi egyszer véget ér ugyan –
ahhoz is csak jókedvet adj, Uram.
A bűn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyíltan és bátran szembeszegül az erénnyel, hanem mikor erénynek álcázza magát.
A református keresztyénséget úgy tekintjük, mint a lényegére redukált evangéliumi hitet és gyakorlatot. Ez a szemünk fénye. De mint minden magasrendű lelki tömörülés, ez sem mentes a deformálódás és a korrumpálódás veszélyétől, amint továbbadja azt egyik nemzedék a másik nemzedéknek, egyik nép egy másik népnek. A Kálvin-kutatók kongresszusai arra hivatottak, hogy segítsenek megőrizni és megtisztogatni a református teológiát és a református egyházat az elmocsarasodástól. Dr Bucsay Mihály Előre Kálvinnal Oldal tetejére