//palheidfogel.gportal.hu
//palheidfogel.gportal.hu

„n hiszek az Istenben, mint egy Szemlyben. Az letem egyetlen percben sem voltam ateista. n mg a dikveimben elutastottam Darwin, Haeckel s Huxley nzeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nzetek.” Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alaptja, Nobel-djas:


Mert gy szerette Isten a vilgot, hogy egyszltt Fit adta, hogy aki hisz benne, el ne vesszen, hanem rk lete legyen. Jnos 3,16


 

 

Erm s pajzsom az R, benne bzik
szvem. Zsoltr 28,7

… „amikor az ember Klvint olvassa - akr egyetrten, akr fenntartsokkal - mindentt s minden esetben gy rzi, hogy egy erteljes kz megragadja s vezeti."  Karl Barth

.


Theolgia, Trtnelem, Gradul, Zsoltr


Heidfogel Pl

lelkszi nletrajz - 2015


Csaldi Honlapom:

//heidfogel-domjan.gportal.hu

phfogel@gmail.com

 

 
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Elfelejtettem a jelszt
 

www.refzarszam.hu

shopify site analytics
 

Heidelbergi Kt 1563

 

II. HELVT HITVALLS

 

A GENFI EGYHZ KTJA

A GENEVAI Szent Gylekezetnek CATHE- CISMUSSA
 
Avagy A Christus tudomnyban gyermekeket tant  FORMATSKJA 

M.Ttfalusi Kis Mikls ltal 1695 esztend 

A Genfi Egyhz Ktja 1695 Ennek ismertetje.

Klvin Jnos: A Genfi Egyhz Ktja Ppa 1907.
www.leporollak.hu - Nmeth Ferenc munkja

Hermn M. Jnos: A Genfi Kt tja Kolozsvrig

- Fekete Csaba Kt, egyhz,tants 

 

IRTA: Klvin Jnos

 

KLVINRL IRTK

 

Klvin vfordulk

 

KARL BARTH 1886-1968

 

Bib Istvn

 

Biblia - s jszvetsg Prbakiads -

 

Bibliakiadsok, knyvek
Magyar biblikus irodalom

 

Biblia v, vek utn

 

Dr Csehszombathy Lszl
szociolgus 1925-2007

 

OSCAR CULLMANN 1902-1999

 

Egyhzi Zsinatok s Knonjai

 

FORRSMVEK

 

GALSI RPD
Jakab, az r testvre

 

A Kroli Reformtus Egyetem Hittudomnyi karn 2009-ben megvdett doktori disszertci tdolgozott formja...

Az sgylekezet vezetje, Jakab a szlet keresztynsg egyik kiemelked alakja... fontos, hogy Jakab, az r testvre mltbb figyelmet kapjon. A klnbz Jakab-tradcik felvzolsa rvn…elemzi Jakab teolgijt .

E knyv hzagptl a hazai tudomnyos letben,  a nemzetkzi ku-tats viszonylatban is jat hoz ...azltal, hogy jszvetsgi teol-giai szempontbl kvnja jra-gondolni Jakab szerept. L’Harmat-tan Kiad, 2012 - 283 oldal


2. Evagliumi klvinizmus szerk Galsi rpd Klvin kiad

 

 

Dr GRGEY ETELKA lelkipsztor, ir

 

1. Kzssg az szvetsgben

2. Biblia s liturgia

3. Prtusok s mdek...

4. Isten bolondsga

5. li, li, lama sabaktani?

6. Minden egsz eltrt?

7. Siralmak s kzssg

 

HARGITA PL
reformtus lelkipsztor


Istvndi 1924-1996 Ppa

 

Keresztny filozfia

 

Dr (Kocsi) KISS SNDOR

 

Kommentr 1967 s

 

Dr KUSTR ZOLTN

 

MLIUSZ JUHSZ PTER
1532-1572

 

DR NAGY BARNA

 

Dr PTOR IMRE

 

Dr RAVASZ LSZL pspk

 

SZEGEDI KIS ISTVN


1505 - 1572 REFORMTOR

 

SZENCI MOLNR ALBERT

1574 - 1633

 

Theolgiai irodalom

 

Temetsi beszdek

 

DR TTH KLMN
theolgiai professzor


1917 - 2009

 

DR. TRK ISTVN

 

Dr. VICTOR JNOS (1888-1954)

 

Rgi magyar Irodalom

 

Rgi knyvek s kziratok

 

XX. szzad Trtnelmhez

 

Webem - itt

 

PDF - MP3 - Doc - Odt formtum

 

Teremtsrl

„A Vilgegyetem teremtsnek elve teljesen tudomnyos is. Az let a Fldn a leg- egyszerbb formitl a  legbonyolultabbig – az intelligens tervezs eredmnye.” Behe Michael J. biokmikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolcielmlet biokmiai kihvsa knyvbl
 
 
- Dr. KARASSZON ISTVN Keresztyn hit s her-
menutika Kecskemt 1995
- Dr. KARASSZON ISTVN Keresztyn hit s her-
menutika Kecskemt 1995
: 13. HIT S JV

13. HIT S JV


HIT S JV

Ezzel a cmmel sorozatunk vghez rkeztnk el; helyes, ha mintegy lezrskppen a jvt vizsgljuk meg, gy, ahogy azt a keresztyn hit ltja. A fentiekben tbbszr lttuk, hogy mit jelent a hit trtneti jellege. A trtnelem mindenkori vge s rtelme (telosa) a jelen — a jelen megrtsrt kutatjuk a mltat, de mindez radiklisan abbamarad az eschatolgikus jelen pillanatban, spedig a szabad (metafizikai szabadsgban l) ember dntsnek meghozatalakor. Mindennek azonban. gy tnik, lesen ellene mond a hit; hitvallsaink sorban ppezrt mindig ott ll a jv: „Onnan lszen eljvend...”. Az jszvetsg maga is egy monumentlis knyvvel zrdik, a Jelensek knyvvel, amely ugyan a jelen problmival foglalkozik, de koncentrltan Krisztus visszajvetelre irnyul, s a jelent is ennek fnyben trgyalja. Dogmatikk sora trgyalja az eschatolgit az utols helyen, mint kitekintst a jvbe. A keresztyn hit vallja, hogy e fldn „tkr ltal homlyosan” ltunk, s hirdeti, hogy a mr meglv s a hit ltal megltott valsg mindenki szmra nyilvnval lesz (v. Fil 2,5kk). A hit mg tartogat egy hatalmas, univerzlis trtnst: Krisztus visszajvetelt. Ez pedig ktsgkvl a legsibb keresztyn elemek egyike; mr az skeresztyn liturgia is tartalmazza a jvendvrs mozzanatt: mran th = jvel, Urunk, arm kiltst — ez valban a legsibb keresztyn vradalmak egyike, s egyids lehet Krisztus rnak vallsval. (Itt most taln hagyjuk figyelmen kvl azt a vitt, hogy a keresztyn theologia valban az eschatolgibl ntt-e ki. Az mindenesetre rdekes, hogy a XX. szzadi filozfia leginkbb a keresztynsg eschatolgikus elemeire reaglt pozitvan.) A keresztyn hit teht hangslyt fektet a jvre; gy teht nem lehet azt mondani, hogy egy lezrt rendszerhez mintegy odacsapott rsz a jvrl szl tants. j eget s j fldet vrunk — egy bizonyos konkrt trtnelmi esemny ez, amely a beteljesedst s a vgt jelenti egyszerre a trtnelemnek! Victor Jnos jl rti a jv szerept a keresztyn hitben, amikor ezt mondja: „Az eljvend vilg nem gy viszonyul a jelenhez, mint a part a sllyed hajhoz, hanem mint az plet az llvnyhoz”. Vilgos: a cl nem az llvny fellltsa, hanem az plet felhzsa. Az llvnyt lebontjk, mint ahogy trtnetisgnk is elmlik (miknt maga a hit is!); a lnyeg azonban nem ez, hanem az, amit ez munkl. Ktsgkvl igaz: a mlt rtelme a jelen (filozfiai llts, verifiklhat), de a jelen rtelme a jv (hitbeli llts, nem verifiklhat s nem is falsifiklhat). A jelen eschatolgiai dntse a hitben ezek szerint nemcsak a mlt fell tpllkozik, hanem a jvn is orientcit nyer; ezrt tartja az jszvetsg a Krisztusban nyert vltsgot a jv anticipcijnak (v. klnsen Jzus szavait az utols vacsornl). A jvn nyert orientci klnbzteti meg a hitet prominens mdon az exisztencilis nreflexitl!

Jv, elrelts, futurolgia. Mindezek roppant gyans fogalmak a trtnsz szemben. Mit jelent a jv? Mit jelent az, ha valaki a meteorolgiai intzetben a holnapi idjrs fell rdekldik? Mit jelent, ha valaki elre szeretn tudni az esemnyeket, tnyeket? Tk. ugyanazt, amit a hittel kapcsolatban mr elmondottunk: az ember si kvnsga, hogy ne csak a mlt, hanem a jv is hozzjruljon a jelen rtelmezshez s formlshoz. A meteorolgiai intzetre azrt van szksg, hogy holnapi programomat az idjrsnak megfelelen tudjam irnytani, az esemnyeket azrt szeretnm elre tudni, hogy azok ismeretben dnthessek a jelen krdseiben. Ez a „hogy ha n ezt tudtam volna” logikja, amely minden emberben megvan: ezrt is formldhatott szlss. Ez a gondolkodsmd azonban egyszersmind klnbzik is a hittl, amennyiben mindig informcit kr a jvbl, olyat, amely mr prominens mdon a jv rsze. Ezt prbljk klnbz mdon kiknyszerteni, mint pl. a jvendls, horoszkp, st: tudomnyos futurolgia ltal is. (Ez utbbi annyiban klnbzik a tbbitl, hogy a jelen adatait veszi alapul, s a mlttal val sszehasonlts alapjn posztull egy tendencit, amelynek meghosszabtott rszt vizsglja: a jvben. gy teht csak valsznsgrtkban gondolkodhat, hiszen effektve nem ismeri a jvt. Jelennk formlsban azonban eleddig is flbecslhetetlen rtket kpviselt, ld. pl. a Rmai Klub munkssgt.) A keresztyn hit szerint azonban ez a dnt, jvt befolysol lps mr megtrtnt, spedig a Krisztus-esemnyben, s az eschaton nem j informcit fog hozni, hanem a mr meglvt fogja teljessgre eljuttatni. ppezrt logikus: a hit jvjrl (vagy a jvbe vetett keresztyn hitrl) nem lehet gy beszlni, mint a vast, aut vagy sznhz jvjrl, mert ezek mindig j informcikat vrnak el a jv vonatkozsban, hogy meghatrozzk a szban forg dolog szerept. A krds, az aggds mindig az illet dolog exisztencijt rinti. Ezzel szemben az ilyen aggds (= Sorge, mint az emberi exisztencia alapmagatartsa; ld. Heidegger) a keresztyn hit esetben elkpzelhetetlen, ha annak vgre: Krisztus eljvetelre tekintnk, mert ez a beteljesedse s megsznse is egyben a hitnek, amelytl a hit nem fl: ppensggel vrja azt! m maga az emberi lt trtnetisgnek tudatban — azaz vgessgnek, a hallnak bizonyossgban — nmaga konstitutv rszv teszi az aggodalmat a jv vonatkozsban. ppezrt az az aggodalom, amely az embereket a jv tudsnak vgyba kergeti, nemcsak ontolgiailag l benne az exisztenciban, hanem a ltfenntarts sztnnek tudatos megfelelje: az ember ontolgiai konstitcija. Egy olyan hit, amely mlt erre a nvre, fll kell ezt mlja, meg kell emssze, s nem pedig kikerlje. Ez trtnik meg a keresztyn hitben: ld. pl. Mk 14,33, amikor Jzus Krisztus fl s reszket a hall eltt; m fllmlja, nem kerli ki ezt a flelmet, mint pl. a maga nemes mdjn Szkratsz tette. Az aggodalom fllmlst fejezi ki az Ige, amikor taln gondolatjtknak tn mdon kijelenti: „Mert aki meg akarja menteni lett, az elveszti, aki pedig elveszti lett nrtem, az megtallja.” (Mt 16,25). Az aggds, mint az emberi lt konstitcija, a jv tudsnak vgya, mint az exisztencia biztostsnak ksrlete minden ellen, ugyanabba az nessg irnyba mutat (Heidegger: Ichheit; Pannenberg: Ichhaftigkeit), amelyet Pannenberg (s nyomn Nyri Tams is kevss eredeti mvben) bnnek nevez. Az exisztencia elbarikdozsa, bebiztostsa kls tmadsok ellen izolcihoz vezet.

E jelensg rendkvl demonstratv mdon jelentkezik a filozfiatrtnetben, spedig olyan vonatkozsban, ahogy az minket is rdekelhet Magyarorszgon. A trtnetfilozfia klasszikus szpsggel megll a jelennl: Hegel tkletesen feldolgozza a mlt relevancijnak krdst a jelenben l exisztencia szmra. Hatsra rgtn jelentkeznek a monumentlis trtnetrsok: filozfiatrtnetek, kutatstrtnetek, vagy az jhgelinus szellemtrtnet, stb. Viszont radiklisan flbeszaktja Hegel a vizsgldst a jelennel. Tovbb nem lehet menni; s ezrt a hangsly — mennyisgileg — nla a mlton van. Itt lp fl Marx, aki a vonalat tovbb akarja hzni: ugyanazok a jelensgek, amelyek a mlt-jelen viszonyban lejtszdtak, rvnyesek a jelen-jv vonatkozsban is, hiszen a jelen a jv mltja. Ha pedig a jelen a mlt fell megrthet, gy a jvre is lehet kvetkeztetni a jelenbl. Ez ktsgkvl kvetkezetes logikai lps. Meg is jelenik a „trtnelmi szksgszersg” fogalma, amellyel mr lehet a jvt is jellemezni. Megjelenik a tervgazdlkods, stb. — mindez els ltsra oly szimpatikuss, jvben remnykedv teszi a marxi filozfit. S mindez persze helyes is — cum grano salis. Mert a jv formlsban rszt vesz az ember metafizikai szabadsga is a dntsre — s ez sokszor ellene mond a trtnelmi szksgszersgnek. A jv biztostsa 100 %-ig trtnelmi lehetetlensg; csupn valsznsgrl beszlhetnk — ennek mr az els pillantsra vilgosnak kellene lennie! S br A. Strobelnek egyltaln nem volt clja, hogy trtnetfilozfiai sszefoglalt rjon, kijelentse mgis sok igazsgot tartalmaz: a trtnelem mindig trvnyszersgeket igazol, s mgis csupa vletlenbl ll.

A keresztyn hit persze egyetrt a jv pozitv megtlsvel s a trsadalom letnek biztostsval (ld. pl. J. Moltmann). Ha azonban az egynrl, s mg inkbb a hit exisztencijrl van sz, akkor radiklisan ellene mond a heideggeri „aggdsnak”, s a fenti idzetekkel egytt annak fllmlst kveteli. A hit jvje fell rdekldni teht nem jelentheti azt, hogy informcikat keresek: milyen helyzetben, trtneti valsgban fog ltezni bizonyos id mltn a hit, s megprblom hitemet gy igaztani, hogy lte megmaradjon. Az aggds a hit fell az nessget jelenten, nmagunk elbarikdozst a valsgtl, holott a hitnek magval a valsggal van dolga. Az aggds a hitrt azrt hitetlensg, mert ppen ellenttes irny cselekvs, mint a hit. Ha fentebb azt mondtuk, hogy a hit elvonatkoztatsa a kritiktl, ha j ltnk expliklsa megfutamodik a ktsgek ell, s ez magt a hitet sodorja veszlybe, gy ezt most 100 %-ig meg kell erstsk: a hit vsa a ktsgektl, amely a hit s adott esetben a valsg megtapasztalsnak a feszltsgbl addik, az magt a hitet fenyegeti. jra emltjk G. Ebeling nevt: Nem a hit ktsgei, hanem a ktsgektl val megfutamods jelent igazi veszlyt a hitre nzve! A hit ui. nemcsak a bizonyossgot hordozza magban, hanem a kockzatot is. Nem kell e ttelt klnsebben bizonygatnom: elg, ha Jeremis konfessziira gondolunk, ahol a „rszedtl engem” vdja specilisan azt tartalmazza, hogy az Ige hatsa a tapasztalatban — amit vr a prfta — elmaradt. S e ktsg nem gyengti a hitet: maga a vdlott, Isten az, akihez fordul Jeremis — ezt pedig csak egy hv tudja megtenni. Hogy mindez pedig nem llt messze a valsgtl, hanem maga a valsg volt, azt a ksbbi tragikus eredmnyek igazoltk.

Mit jelent ht a hit jvjre krdezni? Pontosan ezt: tudni a ktsgekrl, tisztban lenni azzal, hogy a jvben is feszltsgeket fog a hit jelenteni, hogy ktsgeknek a jvben is ki lesz tve a hit, s hogy e ktsgekben meg kell llnia. A hit jvje ezt jelenti: bennem is megvan a hit-lt aggodalma, kvnsga, hogy bebiztostsam magam a ktsgek ellen, a flelem a hit ltrt. Mgis, a hitnek tudni kell lemondani tulajdon exisztencijrl (azaz: szmolnia kell a hitetlensggel mint lehetsggel jelenben s jvben). St, mg tbbet is ennl: a hit jvje azt jelenti, hogy tisztban vagyok a hit trtnetisgvel, s merem azt ad absurdum vezetni; ez pedig a hit idisgt, st ideiglenessgt, vges voltt jelenti. Tudni kell lemondani a hitrl (a hall rettenete csak ekkor veszti el fullnkjt), st bizonyosnak kell lenni afell, hogy a hit eltnik, mint a trtnelem is. A trtnelem vgt gy hvjk: eschaton. A hit vgt is. A hit jvje a hit vgre (telosra) utal: Krisztus visszajvetelre, az eschatolgikus esemnyre, amikor minden nyelv vallja, hogy Jzus Krisztus r az Atya Isten dicssgre. Ebben a pillanatban eltnik minden ktsg — m megsznik a hit is! Sznrl-sznre lts van; Isten vrosnak ppgy nincs szksge templomra, mint az Istennel egytt lvknek a hitre. Erre a jvre nzve tudja magt teljesen leleplezni a hit, s ki meri magt tenni minden tmadsnak, meri vllalni a ktsgeket s feszltsgeket: mert nem nmagt flti, mert tudja, hogy neki meg kell semmislnie; ez a megsemmisls beteljesedsnek is nevezhet.

Heidegger szerint a lt ontolgiai konstitcija az aggodalom, a jv fell. A vizsglt krnyezet, a husserli tudatos reflexi erre irnyul: az idisg tudatra, lte vgessgre rdbbent ember biztostani kvnja ltt a jvben. Ha gy van, akkor elmondhatjuk: a hit jvje egy j ontolgiai konstitci, amelybl teljesen hinyzik a gond s az aggodalom a lt jvje fell. A hit engedi, st vrja, hogy a jv eljjjn, hagyja, hogy ez a jv fellmlja t. Honnan ez a pratlan btorsg, mi jogostja fel a hitet erre a hallatlan merszsgre, mirt nem sznik meg az eschaton eltt ez a szuicid hit? A vlasz egyszer: a sajt fennmaradsrt aggd exisztencia mindig valami ellen akarja biztostani magt, mindig valami miatt aggdik; a hit pedig valakit vr: Jzus Krisztust, amint visszatr. E mondat egyszerre hangslyozza, hogy szemlyrl van sz, s nem dologrl. De azt is mondja, hogy ez a szemly maga is mozgsban van: felnk jn. Nem a bizonytalan, soha nem ismert ftum, hanem a hit ltal jra felismert Krisztus jn felnk. Mg mieltt egyetlen lpst tehettnk volna fel, mr eljtt hozznk, mg mieltt valamit is tehettnk volna, mr meghalt rtnk, mg mieltt ez letet megkstoltuk volna, mr megszerezte feltmadsval az rk letet. Mi fel megynk, felnk jn — s tallkozsunk pillanatban lesz minden mindenekben.

 

Szabolcska Mihly
Uram, maradj velnk!

          

Mi lesz velnk, ha elfutott a nyr?
Mi lesz velnk, ha sznk is lejr?
Ha nem marad, csak a rideg telnk…
Uram, mi lesz velnk?

Mi lesz velnk, ha elfogy a sugr,
A nap lemegy, s a stt bell.
Ha rnk borul rk, vak jjelnk:
Uram, mi lesz velnk?

Mi lesz, ha a vilgbl kifogyunk?
S a kopors lesz rk birtokunk.
Ha mr nem lnk, s nem reznk:
Uram, mi lesz velnk?

tied a tl Uram, s tid a nyr,
Te vagy az let, s te a hall.
A vltozsnak rendje mit neknk?
Csak Te maradj velnk!

 

 

 

dv a Olvasnak! Regards to the reader! Grsse an den Leser!

 

Istvndi trtnethez

 

ROKHTY BLA
1890-1942
zeneszerz, orgonamvsz, orgonatervez, karnagy
79 ve halt meg

 

Dr BUCSAY MIHLY
1912 - 1988 - 2021
33 ve halt meg

 
Garai Gbor Jkedvet adj

Garai Gbor: Jkedvet adj

                  ennyi kell, semmi ms

   Jkedvet adj, s semmi mst, Uram!
   A tbbivel megbirkzom magam.
   Akkor a tbbi nem is rdekel,
   szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
   Hadd mosolyogjak gondon s bajon,
   nem kell ms, csak ez az egy oltalom,
   mg magnyom kivltsga se kell,
   sorsot cserlek, brhol, brkivel,
   ha jkedvembl, nknt tehetem;
   s flszabadt jra a fegyelem,
   ha rtelmt tudom s vllalom,
   s nem pnclzat, de szrny a vllamon.
   S hogy a holnap se legyen csupa gond,
   de kezdd s folytatd bolond
   kaland, mi egyszer vget r ugyan –
   ahhoz is csak jkedvet adj, Uram.

  

 

 

Dr. LAJTHA LSZL
1892-1963-2021
58 ve halt meg

 

Protestns Gradul

 

Dr FEKETE CSABA

 

 Fekete Csaba: A dlvidki gradulok egy zsoltrprjnak tanulsgai
 Fekete Csaba: A dlvidki gradulok s a viszonyts megoldatlansgai (dlvidki gradulok: blyei, klmncsai, nagydobszai)


ltogat szmll

 

Zsoltr s Dicsret

 

Egyhztrtnet

 

Tth Ferentz

 

Trtnelem

 

Trtnelem. Trk hdoltsg kora

 

Dr SZAKLY FERENC


trtnsz 1942-1999 - 22 ve halt meg

 

Vilghbork - Hadifogsg
Mlenkij robot - Recsk

 

Keresztyn Egyhzldzs
Egyhz-politika XX.szzad

 

Roma mlt, jv, jelen

 

PUSZTUL MAGYARSG - EGYKE

 

 

ADY ENDRE MAGYARUL

   

   Nem adta neknk az Isten,

   Hogy ki szeret, az segtsen,

   Sohasem.

 

   Magunk is ritkn szerettk,

   Kikrt szlltunk hsen, egytt,

   Valaha.

 

   Valahogyan bajok voltak,

   Lelknknek, e toldott foltnak

   Bajai.

 

   Egyformn raktuk a szpet

   Bartnak s ellensgnek,

   Mert muszj.

 

   Egyformn s mindig csaldtunk,

   De ht ez mr a mi dolgunk

   S jl van ez.

 

   S szebb dolog gy meg nem halni

   S knoztatvn is akarni:

   Magyarul.

 

 

KARCSONY NNEPRE

 

HSVT NNEPRE

 

PNKSD NNEPRE

 

Gyerekeknek - Bibliai Trtnetek
msolhat, nyomtathat

 

WERES SNDOR

A bn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyltan s btran szembeszegl az ernnyel, hanem mikor ernynek lczza magt. 

 

 

A reformtus keresztynsget gy tekintjk, mint a lnyegre reduklt evangliumi hitet s gyakorlatot. Ez a szemnk fnye. De mint minden magasrend lelki tmrls, ez sem mentes a deformlds s a korrumplds veszlytl, amint tovbbadja azt egyik nemzedk a msik nemzedknek, egyik np egy msik npnek. A Klvin-kutatk kongresszusai arra hivatottak, hogy segtsenek megrizni s megtisztogatni a reformtus teolgit s a reformtus egyhzat az elmocsarasodstl. Dr Bucsay Mihly Elre Klvinnal                      Oldal tetejre          ltogat szmll

 

Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!