//palheidfogel.gportal.hu
//palheidfogel.gportal.hu

„n hiszek az Istenben, mint egy Szemlyben. Az letem egyetlen percben sem voltam ateista. n mg a dikveimben elutastottam Darwin, Haeckel s Huxley nzeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nzetek.” Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alaptja, Nobel-djas:


Mert gy szerette Isten a vilgot, hogy egyszltt Fit adta, hogy aki hisz benne, el ne vesszen, hanem rk lete legyen. Jnos 3,16


 

 

Erm s pajzsom az R, benne bzik
szvem. Zsoltr 28,7

… „amikor az ember Klvint olvassa - akr egyetrten, akr fenntartsokkal - mindentt s minden esetben gy rzi, hogy egy erteljes kz megragadja s vezeti."  Karl Barth

.


Theolgia, Trtnelem, Gradul, Zsoltr


Heidfogel Pl

lelkszi nletrajz - 2015


Csaldi Honlapom:

//heidfogel-domjan.gportal.hu

phfogel@gmail.com

 

 
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Elfelejtettem a jelszt
 

www.refzarszam.hu

shopify site analytics
 

Heidelbergi Kt 1563

 

II. HELVT HITVALLS

 

A GENFI EGYHZ KTJA

A GENEVAI Szent Gylekezetnek CATHE- CISMUSSA
 
Avagy A Christus tudomnyban gyermekeket tant  FORMATSKJA 

M.Ttfalusi Kis Mikls ltal 1695 esztend 

A Genfi Egyhz Ktja 1695 Ennek ismertetje.

Klvin Jnos: A Genfi Egyhz Ktja Ppa 1907.
www.leporollak.hu - Nmeth Ferenc munkja

Hermn M. Jnos: A Genfi Kt tja Kolozsvrig

- Fekete Csaba Kt, egyhz,tants 

 

IRTA: Klvin Jnos

 

KLVINRL IRTK

 

Klvin vfordulk

 

KARL BARTH 1886-1968

 

Bib Istvn

 

Biblia - s jszvetsg Prbakiads -

 

Bibliakiadsok, knyvek
Magyar biblikus irodalom

 

Biblia v, vek utn

 

Dr Csehszombathy Lszl
szociolgus 1925-2007

 

OSCAR CULLMANN 1902-1999

 

Egyhzi Zsinatok s Knonjai

 

FORRSMVEK

 

GALSI RPD
Jakab, az r testvre

 

A Kroli Reformtus Egyetem Hittudomnyi karn 2009-ben megvdett doktori disszertci tdolgozott formja...

Az sgylekezet vezetje, Jakab a szlet keresztynsg egyik kiemelked alakja... fontos, hogy Jakab, az r testvre mltbb figyelmet kapjon. A klnbz Jakab-tradcik felvzolsa rvn…elemzi Jakab teolgijt .

E knyv hzagptl a hazai tudomnyos letben,  a nemzetkzi ku-tats viszonylatban is jat hoz ...azltal, hogy jszvetsgi teol-giai szempontbl kvnja jra-gondolni Jakab szerept. L’Harmat-tan Kiad, 2012 - 283 oldal


2. Evagliumi klvinizmus szerk Galsi rpd Klvin kiad

 

 

Dr GRGEY ETELKA lelkipsztor, ir

 

1. Kzssg az szvetsgben

2. Biblia s liturgia

3. Prtusok s mdek...

4. Isten bolondsga

5. li, li, lama sabaktani?

6. Minden egsz eltrt?

7. Siralmak s kzssg

 

HARGITA PL
reformtus lelkipsztor


Istvndi 1924-1996 Ppa

 

Keresztny filozfia

 

Dr (Kocsi) KISS SNDOR

 

Kommentr 1967 s

 

Dr KUSTR ZOLTN

 

MLIUSZ JUHSZ PTER
1532-1572

 

DR NAGY BARNA

 

Dr PTOR IMRE

 

Dr RAVASZ LSZL pspk

 

SZEGEDI KIS ISTVN


1505 - 1572 REFORMTOR

 

SZENCI MOLNR ALBERT

1574 - 1633

 

Theolgiai irodalom

 

Temetsi beszdek

 

DR TTH KLMN
theolgiai professzor


1917 - 2009

 

DR. TRK ISTVN

 

Dr. VICTOR JNOS (1888-1954)

 

Rgi magyar Irodalom

 

Rgi knyvek s kziratok

 

XX. szzad Trtnelmhez

 

Webem - itt

 

PDF - MP3 - Doc - Odt formtum

 

Teremtsrl

„A Vilgegyetem teremtsnek elve teljesen tudomnyos is. Az let a Fldn a leg- egyszerbb formitl a  legbonyolultabbig – az intelligens tervezs eredmnye.” Behe Michael J. biokmikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolcielmlet biokmiai kihvsa knyvbl
 
 
- Dr. KARASSZON ISTVN Keresztyn hit s her-
menutika Kecskemt 1995
- Dr. KARASSZON ISTVN Keresztyn hit s her-
menutika Kecskemt 1995
: 6. HIT S INDIVIDUUM

6. HIT S INDIVIDUUM


HIT S INDIVIDUUM

Az elzekben — remlhetleg — meggyzen kerlt kifejtsre a hit trtneti vonatkozsa, annak az emberi gondolkodsban val elhelyezse, ill. az emberi lt alapkrdsnek a hitbe val flvtele. Mind-mind olyan aspektusok ezek, amelyek ktsgkvl lesen rintik az emberi exisztencit, s mi szemly szerint is kzel rezhetjk ezeket magunkhoz; mgis inkbb ember-tudatunk kollektv rszt szltjk meg: mindeddig igyekeztnk a Klvin adta kereteken bell mozogni, amennyiben az istenismeret s emberismeret folyamatnak az egysgre trekedtnk — ez mint alapfltevs llt gondolataink mgtt. S valban a the-ologia nem ms, mint anthropo-logia, mivel minden mondata az ember exisztencijt rinti. Vgs trgya (az Aquini Tams szerinti subiectum) azonban nem az ember, hanem nmagt kijelent Isten. A megismers folyamatban e kettt elvlasztani nem szabad, mert neutrlis, objektv istenismeret nincs; fordtott esetben pedig a theologia mint olyan megsznik ltezni. Ma teht, a XX. sz.-i ismeretelmlet alapjn leglesebben ezt a krdst lehet fltenni a XVI. sz.-i antitrinitriusoknak: hogyan ltjk garantlva az istenismeret s emberismeret kzs folyamatt azok, akik Jzus Krisztusban nem tkletes Istent pillantanak meg? Az inkarncinak ppen az a lnyege, hogy benne testet lttt a hitnek ez az sszekapcsolt ismerete. Mihelyt elvetjk a Szenthromsg (gymond nem bibliai) tant, abban a percben kitettk magunkat annak a veszlynek, hogy az egy ismeret-folyamat helyett tbbet kell fltteleznnk.

Az ember teht az, akit a hit rint, a maga emberi voltban ragadja meg, mint ltezt, gy, mint isteni kijelents. Ez sajnos, brmennyire is kidomborodhatott az elzekben, nem mentes attl a veszlytl, hogy mihelyt kimondom e mondatot: a hit az ember vgs rdekeltsge (P. Tillich: ultimate concern), akkor a kzs emberire gondolok, s nem az egynire. Pedig a hit individulis volta nem merlhet ki ebben a „kzs emberiben”— S itt gy rzem, rehabilitlnom kell sokmindent s sokmindenkit. Mg a vallsos beszmolkat s megtrs-lmnyeket is, amelyeket pedig oly szvesen s gyakran eltlnk. Arra kell ui. gondolnunk, hogy hitnk maga egy trtnet, esemny, folyamat, nem pedig egy llapot. Az esemnyrl viszont beszlni kell. S ha itt tartok, akkor viszont kritikt is kell gyakorolnom a fent emltett vallsos lmnybeszmolkon, a rehabilitci fenntartsa mellett: az ui. a tapasztalatom, hogy egy-egy ilyen lmnybeszmolnak vgs soron az lenne a clja, hogy bizonytsa: milyen jl rzem most magam. A trtneti visszatekints csupn a jelen llapot igazolst szolglja ezzel, s hirtelen megsznteti a hit folyamatt, llapott akarja tenni, — ebben a percben pedig az elbeszl degradlja a hitet egyszer kijelents-konzumciv, ami termszetesen blaszfmia. Helyes elbeszls kizrlag az lehet, amely nyitva hagyja a lehetsget tovbbi kijelentsre, s gy Isten trtnett tolmcsolja az emberrel — nem pedig az ember trtnett Istennel. Az elbeszls sorn teht tudatosulni kellene ennek a riziknak. Msrszt pedig sokszor az tapasztalhat, hogy az elbeszl nem tudja fllmlni a tradicionlis nyelvezetet: az ilyen vallsos lmnybeszmolnak nyelvezete sokszor sokkal konvencionlisabb mint az tlag hv, ami azt jelenti, hogy a beszmol kptelen volt megoldani magban az individulits-kollektivits kettssgt, s az extravagns lmnybeszmolt valahol a konvencionlis nyelvezetben akarja ellenslyozni: Mindez persze magyarzat, m nem megolds.

A keresztyn hitet teht az individualizmus-kollektivizmus kettssge fell is tudathasads fenyegeti; ppen azrt, mert az n expliklsa a hit. A krds termszetesen csak dialektikus ton oldhat meg. A dialektika mgis nem bizonythat mdszer, csak segdeszkz egy ketts igazsg megragadsra, a hitnek, mint ltnek a kifejtse.

Elszr is a hit ajndk. Ezt a Biblia tbb helytt megersti. St, ppen a reformci volt az, amely theologiailag les ellenttbe lltotta a hitet s az emberi cselekvst. A sola gratia s sola fide elve ppen azt garantlja, hogy nem az ember erfesztsei rvn jutunk elbbre, hanem Isten cselekedete a dnt. Ezzel termszetesen mris a kollektivizmus mell lltunk: A mindannyiunkban kzsen mkd Isten hozza ltre az egyhzat, s viszi vgbe az egyhztrtnelmet, amelyben az n hitem is ll. Mindez pedig nem csupn teolgiai reflexi, de mr a Biblia kora szmra is megoldand problmt jelentett; Pl apostol az 1Kor 1,32-ben ezt rja: „aki dicsekszik, az rban dicsekedjk” — aholis parafrazelja a Jer 9,22.23-at. Mindenesetre Pl apostol szjban a kauchma ssze sem hasonlthat a jeremisi hll igvel. Pl esetben arrl van sz, hogy a hvnek nincs mire hivatkoznia megigazulshoz, egyedl Krisztus vltsghalla, Isten megbklse lehet hivatkozsi alap (H. Lietzmann). Magban a Bibliban is ltjuk teht a kollektivizmus tltengst: az egyhz cselekedetei, szndkai mind semmisek, Isten cselekedete, s neknk tulajdontott vltsg az, ami egyedl rdemet jelent. Az ember sokrtegsge, komplikltsga, sszetett gondolkodsa, cselekedetei mind egy kzs nevezre jutnak a bn fogalmban, s egyttesen tltetnek meg Krisztus hallban, s egyttesen is bocsttatnak meg Krisztus feltmadsakor. Ez egyszersmind az individuum degradlsa is.

Ugyanakkor azonban az egyn felemelse is megtallhat a hitben s a Bibliban is. Nem ok nlkl hangslyoztuk a perszonlis kapcsolatot Istennel: ez az„exisztencilis plusz” (H. Ott), amely nem valamilyen dogma elfogadsa, horribile dictu: csatlakozs a hvk sereghez, nem is alkalmazkods a trtnelemhez; a hit radiklis vltozs, egy j horizont flnyitsa (disclosure-situation, mint mr emltettk), gy, mint az emmausi tantvnyok esetben, akik a kenyr megtrsnek mozzanatrl ismertk fel Jzust, miutn hossz utat gy tettek meg vele, hogy nem tudtk kicsoda . Az emberi lt olyan felszabadulsrl van itt sz, amely mr-mr maga a hv szmra is hihetetlen, elkpzelhetetlen. Ugyancsak Pl apostolt idzhetjk, s ugyancsak a megigazulstant: a Gal 2,20 kijelentse, „lek tbb nem n, hanem l bennem a Krisztus”, ad vlaszt, hogy hogyan sikerl kilpni sajt exisztencinkbl, s hogyan tudunk annak fl kerekedni, hogy milyen lesen benne l az emberben az individualits s kollektivits kettssge, arra mi sem jellemzbb, mint hogy sokan (gy maga G. Ebeling is) a Gal 2,20-at az emberi n vgnek, feloldsnak tartjk. Pszicholgiailag tkletesen helyes ez a flfogs, de persze vakodnunk kell a tlzott pszichologizlstl. Hogy mennyire nem semmisl meg a Gal 2,20-ban emltett emberi lt, arra taln legjobban G. Ebeling vet fnyt, amikor arra hvja fel a figyelmet, hogy ebbe a mondatba nem helyettesthet be a „hinni” ige; „hiszek teht nem n, hanem hisz bennem a Krisztus” — ez a mondat nem a keresztyn nrtelmezs lenne. Ez pedig negatve bizonytja, hogy itt nem a lt felolddsrl van sz, nem nnk megsemmislsrl, hanem az abszolt nmegvalstsrl, amely mr nmagn is tlmutat. Az egyn nem semmisl meg, hanem benne van az j ltben. Utaljunk itt magyarzatknt egy exegetikai problmra: Kpzeljnk magunk el a prftkat! Mennyire jellegzetes valamennyinek az egynisge, s br gondolkozsukat mindig a trtneti helyzet is meghatrozta, mgis szuvern gondolkodknak lthatja ket a kvl ll. S rdekes mdon, a Llek megszllottjai tudatosan kapcsoldtak a tradcikhoz (a tradci itt nem a sz ltalnos rtelmben szerepel, hanem a tradlt theologumenonra vonatkozik: zsaisnl pl. a Sion-tradcira, Hsesnl Jezrel tradcijra, stb.) Az individuum csak akkor tud teremt mdon jat hozni, ha elzleg a kzs tudatot, a hitet magv tette, s annak lelkiismeretv vlt.

Kvetkezskpp a hitnek is meg kell riznie ezt a kettssget; a dialektikt feloldania nem szabad. Egyrszt trtnetisgnket nem kikerlni kell, azaz: az adott helyzet, s minket krlvev emberek, az rklt szkincs s tanttel inkbb megemsztsre vr: ppen a hit lnyege, hogy a megtapasztalt valsg ezeknek fel n. De ugyanakkor (amikoris az individulis ltezik gyzni a kollektv felett) a folyamatnak fordtva is vgbe kell mennie: Azt mondtuk ti., hogy a hit explikcira, kifejtsre vr. Teht: az jonnan nyert hit-tartalmat ismt tradicionlis nyelvre kell lefordtani. S ebben a pillanatban a kollektv jra eltrbe lp: hiszen mindez csak gy lehetsges, hogy azon a nyelven, azoknak a gondolatoknak a segtsgvel fejezem ki magam, amelyeket mindenki ismer, s individualitsom gymlcseit integrlom a trtnelem ltal meghzott vonalban. Ha csorbt szenved az els mozzanat, gy epigonn vlik a hv, s hagyja magt doblni a tradci vagy kls esemnyek, esetleg ms emberek befolysa ltal. Ez a hitnek mint kapcsolatnak a megromlshoz vezet. Ha viszont a msodik lps hinyzik, teht hitletnknek tapasztalatainak kzlse, tradicionlis nyelvre fordtsa, gy extravaganciba csap t a hit, s a hittestvrrel val kapcsolat sznik meg (amely szintn a hit lnyeghez tartozik!) Mindkt esetben teht a hit szenved lnyegi csorbulst. Ezrt exisztencilis fontossg tisztzni nmagunkba ezt a kettssget, az individualizmus s a kollektivizmus egybeesst. Mindez pedig — a kettnek dialektikjban — egy dialektikus korollriumot von maga utn: Mivel az individualizmus s kollektivizmus kapcsolata nem szigor proporcionalits szerint trtnik, gy a keresztyn embernek a hit j ltben e kett kapcsolatnak meghatrozsakor hatalmas szabadsga van. Termszetesen ez nem jogi szabadsg, hiszen jogilag a keresztyn ember is ugyanazon trvnyeknek van alvetve mint brki ms (itt elg egy pillantst vetni Klvin szigor genfi jogi struktrjra, amellyel nmaga fejre idzte a szabadsghoz s szabadossghoz szokott genfiek ellenszenvt!) Szabadossgon itt most inkbb metafizikai szabadsgot rtsnk: A dnts szabadsgt egy adott helyzetben. Az ember (mint ember) „benne l” trtnetisgben; s a keresztyn ember ppen ezek all menteslhet az „lek tbb nem n, hanem l bennem a Krisztus” alapjn. Trtnetisgnk tbbek kztt azt is jelenti, hogy minden tettnk s tapasztalatunk ltnk alkot elemv vlhat; nos, a Krisztusban nyert metafizikai szabadsg adott esetben mg ezt a leterhelst is semmiss tudja tenni — tk. ez a bnbocsnat lnyege. Ettl lesz relatvv a mlt, st a jv is, hiszen ez a szabadsg immr meghatrozja tetteimnek is, dntseimet mostmr ez az j relci befolysolja. Ez a metafizikai szabadsg megadja az elvonatkoztats lehetsgt a jelen krlmnyeitl.

Ugyanakkor pedig mindez fordtva is igaz: A keresztyn hit tele van imperatvuszokkal; elg vgigtekinteni az szvetsgi trvnyeken, hogy ezt nyilvn lssuk (voltak is mindig olyanok, akik a keresztynsgnek szemre is vetettk ezt a sok imperatvuszt, ld. fentebb 22-23. l.). De Jzus Krisztusnl is ltunk imperatvuszokat: Menj el s tedd ezt vagy azt, vagy ne tedd ezt vagy azt; st, az is vilgos, hogy a tantvnyi kr is rtette s kvette (nem pedig nygnek rezte) ezeket az imperatvuszokat. Idztk mr Jnos s Pter szavait: „nem tehetjk...” (ApCsel 4,20; 53. l.) — ezzel egyrszt szabadnak nyilvntja magt a kt tantvny a fpapok parancsa all, msrszt pedig alveti nmagt egy msik parancsnak. A dialektika rejtlye ebben a kapcsolat-jellegben van: az imperatvusz is relatv a kapcsolathoz kpest. Parancs Jzus Krisztus szava csak annak a szmra lesz, aki a meghvst a Vele val kapcsolatra elfogadta, aki tallkozott Jzus Krisztussal. Logikus ppezrt, hogy Jzus Krisztus parancst kvl llra nem lehet kiterjeszteni: Albert Schweitzer is csak nmagra nzve mondhatta el, hogy neki, a hres theologusnak s orgonamvsznek, orvostudomnyt kell tanulnia, s a ketts karrier helyett Afrikt kell vlasztania. Viszont ezt a sajt szemlyre szabott dntst gy kell tudni megfogalmazni, hogy az elfogadhat, plauzibilis dnts legyen a nem-hv szmra is. Ezrt tudjuk pl. azt mondani, hogy a keresztynsgnek br nem lehet clja egy trsadalom flptse (hiszen a trsadalmon bell szksgszeren vannak olyanok, akikre nem rvnyes az Ige imperatvusza), mgis a trsadalomban olyan mondanivalja van a keresztyn etiknak, amelyet brki meghallgathat, st meg is kell szvelnie. Tegyk mg ehhez hozz azt, hogy az, aki kapcsolatban ll a flszlt rral, az a parancsot nem imperatvuszknt fogja rzkelni, hanem gy, mint a kapcsolat rszt. Ebben a relciban lehet igaz, hogy a hit nem szellemi erszakttel nem a kollektivizmus, sem az individualizmus javra, hanem egy kapcsolat harmnija!

 

Szabolcska Mihly
Uram, maradj velnk!

          

Mi lesz velnk, ha elfutott a nyr?
Mi lesz velnk, ha sznk is lejr?
Ha nem marad, csak a rideg telnk…
Uram, mi lesz velnk?

Mi lesz velnk, ha elfogy a sugr,
A nap lemegy, s a stt bell.
Ha rnk borul rk, vak jjelnk:
Uram, mi lesz velnk?

Mi lesz, ha a vilgbl kifogyunk?
S a kopors lesz rk birtokunk.
Ha mr nem lnk, s nem reznk:
Uram, mi lesz velnk?

tied a tl Uram, s tid a nyr,
Te vagy az let, s te a hall.
A vltozsnak rendje mit neknk?
Csak Te maradj velnk!

 

 

 

dv a Olvasnak! Regards to the reader! Grsse an den Leser!

 

Istvndi trtnethez

 

ROKHTY BLA
1890-1942
zeneszerz, orgonamvsz, orgonatervez, karnagy
79 ve halt meg

 

Dr BUCSAY MIHLY
1912 - 1988 - 2021
33 ve halt meg

 
Garai Gbor Jkedvet adj

Garai Gbor: Jkedvet adj

                  ennyi kell, semmi ms

   Jkedvet adj, s semmi mst, Uram!
   A tbbivel megbirkzom magam.
   Akkor a tbbi nem is rdekel,
   szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
   Hadd mosolyogjak gondon s bajon,
   nem kell ms, csak ez az egy oltalom,
   mg magnyom kivltsga se kell,
   sorsot cserlek, brhol, brkivel,
   ha jkedvembl, nknt tehetem;
   s flszabadt jra a fegyelem,
   ha rtelmt tudom s vllalom,
   s nem pnclzat, de szrny a vllamon.
   S hogy a holnap se legyen csupa gond,
   de kezdd s folytatd bolond
   kaland, mi egyszer vget r ugyan –
   ahhoz is csak jkedvet adj, Uram.

  

 

 

Dr. LAJTHA LSZL
1892-1963-2021
58 ve halt meg

 

Protestns Gradul

 

Dr FEKETE CSABA

 

 Fekete Csaba: A dlvidki gradulok egy zsoltrprjnak tanulsgai
 Fekete Csaba: A dlvidki gradulok s a viszonyts megoldatlansgai (dlvidki gradulok: blyei, klmncsai, nagydobszai)


ltogat szmll

 

Zsoltr s Dicsret

 

Egyhztrtnet

 

Tth Ferentz

 

Trtnelem

 

Trtnelem. Trk hdoltsg kora

 

Dr SZAKLY FERENC


trtnsz 1942-1999 - 22 ve halt meg

 

Vilghbork - Hadifogsg
Mlenkij robot - Recsk

 

Keresztyn Egyhzldzs
Egyhz-politika XX.szzad

 

Roma mlt, jv, jelen

 

PUSZTUL MAGYARSG - EGYKE

 

 

ADY ENDRE MAGYARUL

   

   Nem adta neknk az Isten,

   Hogy ki szeret, az segtsen,

   Sohasem.

 

   Magunk is ritkn szerettk,

   Kikrt szlltunk hsen, egytt,

   Valaha.

 

   Valahogyan bajok voltak,

   Lelknknek, e toldott foltnak

   Bajai.

 

   Egyformn raktuk a szpet

   Bartnak s ellensgnek,

   Mert muszj.

 

   Egyformn s mindig csaldtunk,

   De ht ez mr a mi dolgunk

   S jl van ez.

 

   S szebb dolog gy meg nem halni

   S knoztatvn is akarni:

   Magyarul.

 

 

KARCSONY NNEPRE

 

HSVT NNEPRE

 

PNKSD NNEPRE

 

Gyerekeknek - Bibliai Trtnetek
msolhat, nyomtathat

 

WERES SNDOR

A bn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyltan s btran szembeszegl az ernnyel, hanem mikor ernynek lczza magt. 

 

 

A reformtus keresztynsget gy tekintjk, mint a lnyegre reduklt evangliumi hitet s gyakorlatot. Ez a szemnk fnye. De mint minden magasrend lelki tmrls, ez sem mentes a deformlds s a korrumplds veszlytl, amint tovbbadja azt egyik nemzedk a msik nemzedknek, egyik np egy msik npnek. A Klvin-kutatk kongresszusai arra hivatottak, hogy segtsenek megrizni s megtisztogatni a reformtus teolgit s a reformtus egyhzat az elmocsarasodstl. Dr Bucsay Mihly Elre Klvinnal                      Oldal tetejre          ltogat szmll

 

Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!