„Én hiszek az Istenben, mint egy Személyben. Az életem egyetlen percében sem voltam ateista. Én még a diákéveimben elutasítottam Darwin, Haeckel és Huxley nézeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nézetek.”Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alapítója, Nobel-díjas:
Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. János 3,16
Erőm és pajzsom az ÚR, benne bízik szívem. Zsoltár 28,7
… „amikor az ember Kálvint olvassa - akár egyetértően, akár fenntartásokkal - mindenütt és minden esetben úgy érzi, hogy egy erőteljes kéz megragadja és vezeti." Karl Barth
A Károli Református Egyetem Hittudományi karán 2009-ben megvédett doktori disszertáció átdolgozott formája...
Az ősgyülekezet vezetője, Jakab a születő keresztyénség egyik kiemelkedő alakja... fontos, hogy Jakab, az Úr testvére méltóbb figyelmet kapjon. A különböző Jakab-tradíciók felvázolása révén…elemzi Jakab teológiáját .
E könyv hézagpótló a hazai tudományos életben, a nemzetközi ku-tatás viszonylatában is újat hoz ...azáltal, hogy újszövetségi teoló-giai szempontból kívánja újra-gondolni Jakab szerepét. L’Harmat-tan Kiadó, 2012 - 283 oldal
2. Evagéliumi kálvinizmus szerk Galsi Árpád Kálvin kiadó
„A Világegyetem teremtésének elve teljesen tudományos is. Az élet a Földön a leg- egyszerűbb formáitól a legbonyolultabbig – az intelligens tervezés eredménye.” Behe Michael J. biokémikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolúcióelmélet biokémiai kihívása könyvéből
- KOCSI CSERGŐ BÁLINT: Kősziklán épült ház ostroma. 1676. Magyarra ford. 1738.
NEGYEDIK RÉSZ Hat reformatus papoknak az érseknek éberhardi kastélyában való keserves fogságokról
NEGYEDIK RÉSZ
Hat reformatus papoknak az érseknek éberhardi kastélyában való keserves fogságokról, kiknek nevek: Németi István, Farkasdi Dániel, Némethi István, Gömöri Kanta Pál, Veresmarti Tamás, Szathmári István
Mikor az érsek előtt mind együtt a subscriptióra erőltetnének a papok 1674. 30. máji, akkor mondja vala az érsek: A felséges király hatot közületek nekem adott, akiket gondolnám, hogy serény elméjűek, és még jó embereket tehetnék belőlek; mondja vala ezt is, talán azoknak jobb tartások lészen, mint a többinek; de az én kastélyomon úgy megdolgoznak, hogy a fejek füsti is felmégyen belé. Eberhardra vitetvén, nagy vasakba veretnek, és ott a kastélyon dolgoztatnak szüntelen: gyakorta az érsek Szelepcséni György, mikor ott mulatott, erőltette az hittől szakadásra; mikor látná, hogy semmire nem mehet velek, nem félte az Istent a már szintén nyolcvanesztendős vénembet, kinek fél lába a koporsóban volt, hanem pörölyökkel, csákányokkal verte a szegény rabságot szenvedő istenfélő professzorokat, oly kegyetlenül, hogy némelyeket össze is rontotta, mint Némethi Istvánt, a nyárádi praedicatort, ki megszabadulása után is Erdélyben holta napjáig a nyakába kötve hordozta a kezét, úgy elrontotta volt a pöröllyel. Mikor külső vendégi voltanak, olyankor felhívatta mindenkor, és háta megi állítván őket, nemcsak mocskos szókkal kesergette lelkeket és csúfolta, hanem szemek közi pöklösött, s szolgáival is pökdöstetett; azután mindenek láttára dologra hajtotta őket, s maga egész udvarával pallérkodott utánok, kiket úgy megdolgoztatott, hogy a vér is folyt a tenyerekből.
Elunván ez iszonyú ínséget, Veresmarti Tamás serkedi oskolamester, elszökik, de megkapták, és a rozoki várban addig vereti, rongáltatja az érsek, míg hivatalát megtagadja, és így elszabadul ez kegyetlen Nerónak kezéből. Szatmári István, a tapócafői praedicator szóval eltagadja az igazságot, és pápistává lészen; de szabadulása után bűneit megbánta, megtért, és a papi hivatalt holtáig viselte. Gömöri Kanta Pált csudálatos úton-módon elszabadította Isten, és a tulajdon ecclésiájába visszament, és ott gyakorlotta hivatalát. Hárman annak utána, Farkasdi Dániel és két Németi István, egyik nyárádi, a másik szemeri pap sokáig kínoztatván a tömlöcben, végre 1675. esztendőben nyárban, mikor az őrizők kedvekre nyújtóznának, elszöknek, és az ő lelkeket kereső madarászoknak Isten kezekbe nem adván, előbbi ecclésiájokba, hivatalok gyakorlására visszamennek.
Szabolcska Mihály Uram, maradj velünk!
Mi lesz velünk, ha elfutott a nyár?
Mi lesz velünk, ha őszünk is lejár?
Ha nem marad, csak a rideg telünk…
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz velünk, ha elfogy a sugár,
A nap lemegy, és a sötét beáll.
Ha ránk borul örök, vak éjjelünk:
Uram, mi lesz velünk?
Mi lesz, ha a világból kifogyunk?
S a koporsó lesz örök birtokunk.
Ha már nem élünk, és nem érezünk:
Uram, mi lesz velünk?
…tied a tél Uram, s tiéd a nyár,
Te vagy az élet, és te a halál.
A változásnak rendje mit nekünk?
Csak Te maradj velünk!
Üdv a Olvasónak! Regards to the reader! Grüsse an den Leser!
Jókedvet adj, és semmi mást, Uram!
A többivel megbirkózom magam.
Akkor a többi nem is érdekel,
szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
Hadd mosolyogjak gondon és bajon,
nem kell más, csak ez az egy oltalom,
még magányom kiváltsága se kell,
sorsot cserélek, bárhol, bárkivel,
ha jókedvemből, önként tehetem;
s fölszabadít újra a fegyelem,
ha értelmét tudom és vállalom,
s nem páncélzat, de szárny a vállamon.
S hogy a holnap se legyen csupa gond,
de kezdődő és folytatódó bolond
kaland, mi egyszer véget ér ugyan –
ahhoz is csak jókedvet adj, Uram.
A bűn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyíltan és bátran szembeszegül az erénnyel, hanem mikor erénynek álcázza magát.
A református keresztyénséget úgy tekintjük, mint a lényegére redukált evangéliumi hitet és gyakorlatot. Ez a szemünk fénye. De mint minden magasrendű lelki tömörülés, ez sem mentes a deformálódás és a korrumpálódás veszélyétől, amint továbbadja azt egyik nemzedék a másik nemzedéknek, egyik nép egy másik népnek. A Kálvin-kutatók kongresszusai arra hivatottak, hogy segítsenek megőrizni és megtisztogatni a református teológiát és a református egyházat az elmocsarasodástól. Dr Bucsay Mihály Előre Kálvinnal Oldal tetejére