„n hiszek az Istenben, mint egy Szemlyben. Az letem egyetlen percben sem voltam ateista. n mg a dikveimben elutastottam Darwin, Haeckel s Huxley nzeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nzetek.”Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alaptja, Nobel-djas:
Mert gy szerette Isten a vilgot, hogy egyszltt Fit adta, hogy aki hisz benne, el ne vesszen, hanem rk lete legyen. Jnos 3,16
Erm s pajzsom az R, benne bzik szvem. Zsoltr 28,7
… „amikor az ember Klvint olvassa - akr egyetrten, akr fenntartsokkal - mindentt s minden esetben gy rzi, hogy egy erteljes kz megragadja s vezeti." Karl Barth
A Kroli Reformtus Egyetem Hittudomnyi karn 2009-ben megvdett doktori disszertci tdolgozott formja...
Az sgylekezet vezetje, Jakab a szlet keresztynsg egyik kiemelked alakja... fontos, hogy Jakab, az r testvre mltbb figyelmet kapjon. A klnbz Jakab-tradcik felvzolsa rvn…elemzi Jakab teolgijt .
E knyv hzagptl a hazai tudomnyos letben, a nemzetkzi ku-tats viszonylatban is jat hoz ...azltal, hogy jszvetsgi teol-giai szempontbl kvnja jra-gondolni Jakab szerept. L’Harmat-tan Kiad, 2012 - 283 oldal
„A Vilgegyetem teremtsnek elve teljesen tudomnyos is. Az let a Fldn a leg- egyszerbb formitl a legbonyolultabbig – az intelligens tervezs eredmnye.” Behe Michael J. biokmikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolcielmlet biokmiai kihvsa knyvbl
75. krds Mimdon emlkeztet s tesz bizonyoss tged az r szent vacsorja afell, hogy Krisztusnak a keresztfn trtnt egyetlenegy ldozatban s minden javaiban neked is rszed van?
gy, hogy Krisztus maga parancsolta nekem s minden hivnek, hogy egynk ama megtretett kenyrbl s igyunk ama pohrbl az emlkezetre, s ehhez azt az gretet fzte, hogy elszr: az teste a keresztfn nrettem olyan bizonyosan megldoztatott s megtretett, vre pedig kiontatott, amilyen bizonyosan szememmel ltom, hogy az rnak szolgja a kenyeret szmomra megtri s a poharat nekem nyjtja; tovbb: hogy az n lelkemet a maga megtretett testvel s kiontatott vrvel olyan bizonyosan tpllja az rk letre, amilyen bizonyos az, hogy n az r szolgjnak kezbl az rnak kenyert s pohart, mint Krisztus testnek s vrnek velem kzlt bizonyos jegyeit, kapom s testi szjjal magamhoz veszem.
76. krds Mit jelent Krisztus megfesztett testt enni s kiontott vrt inni?
Nem csupn azt jelenti, hogy Krisztus szenvedst s hallt hiv llekkel elfogadjuk s ezltal bnbocsnatot s rk letet nyernk, hanem ezenkvl azt is, hogy a Krisztusban s mibennnk egyarnt lakoz Szentllek ltal egyre jobban egyeslnk az drgaltos testvel gy, hogy mi mbr a mennyekben van , mi pedig e fldn vagyunk az testbl val test s az csontjaibl val csont vagyunk s miknt testnk tagjait egy llek, gy minket is egyugyanazon Szentllek ltet az rk letre s kormnyoz.
77. krds Hol grte Krisztus, hogy a hivket olyan bizonyosan tpllja az testvel s vrvel, amint k e megtretett kenyrbl esznek s e pohrbl isznak?
Az rvacsora szereztetsi igiben , melyek gy szlnak:
"Az r Jzus azon az jszakn, melyen elrultatk, vette a kenyeret, s hlkat advn, megtrte s ezt mondotta: Vegytek, egytek; ez az n testem, mely tirettetek megtretik. Ezt cselekedjtek az n emlkezetemre! Hasonlatoskppen a pohrt is vette, minekutna vacsorlt volna, ezt mondvn: E pohr amaz j testamentum az n vrem ltal. Ezt cselekedjtek, valamennyiszer issztok, az n emlkezetemre! Mert valamennyiszer eszitek e kenyeret s issztok e pohrt, az rnak hallt hirdesstek, amg eljvend."
Ezt az gretet megismtli Pl apostol, amikor gy szl: "A hlaadsnak pohara, a melyet megldunk, nem a Krisztus vrvel val kzssgnk-? A kenyr, a melyet megszegnk, nem a Krisztus testvel val kzssgnk-? Mert egy a kenyr, egy test vagyunk sokan; mert mindnyjan az egy kenyrbl esznk".
Szabolcska Mihly Uram, maradj velnk!
Mi lesz velnk, ha elfutott a nyr?
Mi lesz velnk, ha sznk is lejr?
Ha nem marad, csak a rideg telnk…
Uram, mi lesz velnk?
Mi lesz velnk, ha elfogy a sugr,
A nap lemegy, s a stt bell.
Ha rnk borul rk, vak jjelnk:
Uram, mi lesz velnk?
Mi lesz, ha a vilgbl kifogyunk?
S a kopors lesz rk birtokunk.
Ha mr nem lnk, s nem reznk:
Uram, mi lesz velnk?
…tied a tl Uram, s tid a nyr,
Te vagy az let, s te a hall.
A vltozsnak rendje mit neknk?
Csak Te maradj velnk!
dv a Olvasnak! Regards to the reader! Grsse an den Leser!
Jkedvet adj, s semmi mst, Uram!
A tbbivel megbirkzom magam.
Akkor a tbbi nem is rdekel,
szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
Hadd mosolyogjak gondon s bajon,
nem kell ms, csak ez az egy oltalom,
mg magnyom kivltsga se kell,
sorsot cserlek, brhol, brkivel,
ha jkedvembl, nknt tehetem;
s flszabadt jra a fegyelem,
ha rtelmt tudom s vllalom,
s nem pnclzat, de szrny a vllamon.
S hogy a holnap se legyen csupa gond,
de kezdd s folytatd bolond
kaland, mi egyszer vget r ugyan –
ahhoz is csak jkedvet adj, Uram.
A bn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyltan s btran szembeszegl az ernnyel, hanem mikor ernynek lczza magt.
A reformtus keresztynsget gy tekintjk, mint a lnyegre reduklt evangliumi hitet s gyakorlatot. Ez a szemnk fnye. De mint minden magasrend lelki tmrls, ez sem mentes a deformlds s a korrumplds veszlytl, amint tovbbadja azt egyik nemzedk a msik nemzedknek, egyik np egy msik npnek. A Klvin-kutatk kongresszusai arra hivatottak, hogy segtsenek megrizni s megtisztogatni a reformtus teolgit s a reformtus egyhzat az elmocsarasodstl. Dr Bucsay Mihly Elre Klvinnal Oldal tetejre