//palheidfogel.gportal.hu
//palheidfogel.gportal.hu

„n hiszek az Istenben, mint egy Szemlyben. Az letem egyetlen percben sem voltam ateista. n mg a dikveimben elutastottam Darwin, Haeckel s Huxley nzeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nzetek.” Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alaptja, Nobel-djas:


Mert gy szerette Isten a vilgot, hogy egyszltt Fit adta, hogy aki hisz benne, el ne vesszen, hanem rk lete legyen. Jnos 3,16


 

 

Erm s pajzsom az R, benne bzik
szvem. Zsoltr 28,7

… „amikor az ember Klvint olvassa - akr egyetrten, akr fenntartsokkal - mindentt s minden esetben gy rzi, hogy egy erteljes kz megragadja s vezeti."  Karl Barth

.


Theolgia, Trtnelem, Gradul, Zsoltr


Heidfogel Pl

lelkszi nletrajz - 2015


Csaldi Honlapom:

//heidfogel-domjan.gportal.hu

phfogel@gmail.com

 

 
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Elfelejtettem a jelszt
 

www.refzarszam.hu

shopify site analytics
 

Heidelbergi Kt 1563

 

II. HELVT HITVALLS

 

A GENFI EGYHZ KTJA

A GENEVAI Szent Gylekezetnek CATHE- CISMUSSA
 
Avagy A Christus tudomnyban gyermekeket tant  FORMATSKJA 

M.Ttfalusi Kis Mikls ltal 1695 esztend 

A Genfi Egyhz Ktja 1695 Ennek ismertetje.

Klvin Jnos: A Genfi Egyhz Ktja Ppa 1907.
www.leporollak.hu - Nmeth Ferenc munkja

Hermn M. Jnos: A Genfi Kt tja Kolozsvrig

- Fekete Csaba Kt, egyhz,tants 

 

IRTA: Klvin Jnos

 

KLVINRL IRTK

 

Klvin vfordulk

 

KARL BARTH 1886-1968

 

Bib Istvn

 

Biblia - s jszvetsg Prbakiads -

 

Bibliakiadsok, knyvek
Magyar biblikus irodalom

 

Biblia v, vek utn

 

Dr Csehszombathy Lszl
szociolgus 1925-2007

 

OSCAR CULLMANN 1902-1999

 

Egyhzi Zsinatok s Knonjai

 

FORRSMVEK

 

GALSI RPD
Jakab, az r testvre

 

A Kroli Reformtus Egyetem Hittudomnyi karn 2009-ben megvdett doktori disszertci tdolgozott formja...

Az sgylekezet vezetje, Jakab a szlet keresztynsg egyik kiemelked alakja... fontos, hogy Jakab, az r testvre mltbb figyelmet kapjon. A klnbz Jakab-tradcik felvzolsa rvn…elemzi Jakab teolgijt .

E knyv hzagptl a hazai tudomnyos letben,  a nemzetkzi ku-tats viszonylatban is jat hoz ...azltal, hogy jszvetsgi teol-giai szempontbl kvnja jra-gondolni Jakab szerept. L’Harmat-tan Kiad, 2012 - 283 oldal


2. Evagliumi klvinizmus szerk Galsi rpd Klvin kiad

 

 

Dr GRGEY ETELKA lelkipsztor, ir

 

1. Kzssg az szvetsgben

2. Biblia s liturgia

3. Prtusok s mdek...

4. Isten bolondsga

5. li, li, lama sabaktani?

6. Minden egsz eltrt?

7. Siralmak s kzssg

 

HARGITA PL
reformtus lelkipsztor


Istvndi 1924-1996 Ppa

 

Keresztny filozfia

 

Dr (Kocsi) KISS SNDOR

 

Kommentr 1967 s

 

Dr KUSTR ZOLTN

 

MLIUSZ JUHSZ PTER
1532-1572

 

DR NAGY BARNA

 

Dr PTOR IMRE

 

Dr RAVASZ LSZL pspk

 

SZEGEDI KIS ISTVN


1505 - 1572 REFORMTOR

 

SZENCI MOLNR ALBERT

1574 - 1633

 

Theolgiai irodalom

 

Temetsi beszdek

 

DR TTH KLMN
theolgiai professzor


1917 - 2009

 

DR. TRK ISTVN

 

Dr. VICTOR JNOS (1888-1954)

 

Rgi magyar Irodalom

 

Rgi knyvek s kziratok

 

XX. szzad Trtnelmhez

 

Webem - itt

 

PDF - MP3 - Doc - Odt formtum

 

Teremtsrl

„A Vilgegyetem teremtsnek elve teljesen tudomnyos is. Az let a Fldn a leg- egyszerbb formitl a  legbonyolultabbig – az intelligens tervezs eredmnye.” Behe Michael J. biokmikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolcielmlet biokmiai kihvsa knyvbl
 
 
- KLVIN: 1544. A Prizsi szent hittudomnyikar hit-cikkei
- KLVIN: 1544. A Prizsi szent hittudomnyikar hit-cikkei : VI. HITCIKK - X. HITCIKK

VI. HITCIKK - X. HITCIKK


A szent miseldozatrl.

A szent miseldozatot Krisztus szerezte. rvnyes az lkrt s holtakrt.

Bizonyts: mivel Krisztus mondja: "Ezt cselekedjtek". "Cselekedni" pedig annyi, mint "ldozni," ez kitnik Vergilius eme helybl: amidn n gabona helyett szvel fogom azt cselekedni, ti magatok jjjetek. Hogy mi ennek az rtelme, lsd Macrobiust. Amidn pedig a luthernusok ezt a finom rtelmi rnyalatot kignyoljk, mert Krisztus az apostolokkal szr, vagy kznsges zsid nyelven trsalgott, s az evangylistk grgl rtak, erre azt kell felelni, hogy a kzkelet latin fordts hitelesebb. s ismeretes, hogy az rs rtelmt az Egyhz rtelmezse tjn kell megkeresni. Arrl pedig, hogy az ldozs rvnyes gy az lkrt, mint a holtakrt, a tapasztalat gyz meg bennnket. Mert nhny szent bartnak alvs kzben sok gi jelens jelent meg, s ezek tudtul adtk nekik, hogy a misk hatsra a tisztttzbl mr szabadultak ki emberi lelkek. St, szent Gergely, amint a rla szl legendban meg vagyon rva, Trajnus csszr lelkt a pokolbl szabadtotta ki.

Cfolat.

Krisztus szereztetsi igje ez: vegytek s egytek; Mt. 26,26; Mrk 14,22; I. Kor. 11,24, nem pedig: ldozztok. Teht az ldozs nem Krisztus rendelsbl vagyon, st azzal nyltan ellenkezik. Azonkvl bizonyos a Szentrsbl, hogy magt felldozni Krisztusnak a sajtos s klnleges tisztje, amint az apostol mondja: magnak egyszeri megldozsval vit rkre megszentelte, tovbb, hogy ezen egy, tkletes ldozat utn nincs tbb szksg ldozatra (Zsid. 9,20, 10,12, l0,26). Mert evgre szenteltetett Melkisdek rende szerint val papp, minden utd, vagy trs nlkl, (Zsid. 5,6, 7,21). Teht Krisztus megfosztatik papi tisztjtl, amikor nmaga felldozsnak joga msokra ruhztatik t. Vgl, egy apostol bizonysga szerint, egy ember sem birtokolhatja ezt a tisztet, ha csak Isten el nem hvja arra. De senkirl sem olvassuk, Krisztuson kvl, hogy elhvatott volna. Viszont, mivel az gret egyedl csak azoknak szl, akik a szentsgben egymssal kzssgre lpnek, micsoda jogon vonatkozik a halottakra?

VII. HITCIKK.

Az rvacsornak egy szn alatt vevsrl.

A vilgiaknak nem szksges az dvssgre az rvacsornak mindkt szn alatt val vtele s hajdan az egyhz biztos s igaz okokbl helyesen hatrozta el, hogy azok csak az egy kenyr jegye alatt ljenek az rvacsorval.

Bizonyts:

mert veszedelmes volna, ha a vr elfolyatnk. Amikor pedig a luthernusok azt krdezik, hogy vajon az egyhz blcsebb volt-e, mint Krisztus, elre ltvn ezt, mint meg nem felelt, amelyrl Krisztus nem jl gondoskodott? - azt felelem, hogy Krisztus azt jl ltta elre, de hallgatott, mert ki akarta prblni e rszben Egyhza blcsessgt. Van msik alkalmatlan dolog is. Ti. az r [vrt] a kehelyben kell rizni, hogy a betegeknek adhassk. Ha pedig a vr ll, ecett lesz s gy a megromls miatt nem lesz tbb vr. St a luthernusok kinevetnnek minket, azt mondvn: nemde elg vilgos, hogy az ott bor? s gy ez az tlnyegls tana ellen volna. Harmadszor: sszer dolog, hogy a papoknak legyen nmi kivltsguk, hogy a vilgiak bszkesgt elnyomhassk. Negyedszer: brmit csacsogjanak is a luthernusok, hogy mi tartozunk kvetni s szolglni Krisztus rendeist, amelyet maga a mi ertlensgnk miatt alaptott: abban a bizonytkban is van er, hogy a hsban vr is van, (concomitantia). Azonkvl mg egy msik veszedelem is szrmaznk, ha a vrt inni adnk, ti. annak ze a vilgiakban azt a gyant kelten, hogy az mg mindig csak kznsges bor. s ebbl sok botrny keletkeznk. Ha pedig azt vitatjk, hogy az egyhznak nincs hatalma Krisztus parancsolatait rvnytelenn tenni, azt felelem, hogy az "igyatok" szt itt buzdt rtelemben kell venni, s gy az nem parancs, hanem csak tancs. Egy msik indokot alig merszlek felhozni, amelyet pedig szintn jl meg kell fontolni. Van ugyanis nhny nmegtartztat egyn, akik bort nem isznak, ezeket mg sem kell megfosztani legalbb a msik jeltl, Ezt az rvet magam is vonakodtam felhozni, mert a luthernusok nevetve gnyoldnak, azt mondvn, hogy ha a mi tantsunk igaz, akkor az tbb mr nem bor, hanem vr.

Cfolat.

Krisztus parancsolata ez: igyatok ebbl mindnyjan (Mt. 26,27). St, miutn a kenyrrl egyszeren azt mondta: vegytek, egytek, midn a pohrhoz rt, hatrozottan meghagyta, hogy mindnyjan igyanak. Pl azt bizonytja, hogy gy adta el a korinthusbelieknek, ahogy az rtl vette (I. Kor. 11,23). A vr s test egyttltbl (concomitantia) levonni szokott kvetkeztetsnek itt nincs semmi helye. Mert nemcsak azt illik meggondolnunk, hogy mit d Krisztus, hanem azt is, hogyan adja, vagy ha inkbb akarod, tekintetbe kell vennnk a mdot is, ahogy az r magt velnk kzlni akarja. Azrt, amint a kenyrben testt, gy a pohrban vrt adja neknk. Ennlfogva nem marad ms htra szmunkra, mint hogy engedelmeskedjnk parancsolatnak, elvvn kezbl a jegyeket, melyeket szmunkra nyjt, hogy a valsgot lvezhessk. Mivel mi testiek vagyunk, amint Chrysostomus int bennnket (Homil. 60. Ad Popul.), , felfogkpessgnkhz mrten, a szellemi dolgokat lthat alakban szolgltatja szmunkra. Ez a szertarts volt gyakorlatban az Egyhzban tbb, mint 1000 esztendeig, amint ezt az sszes atyk rsai bizonytjk. A hs, gy szl Tertullianus (De Resurr. Carnis), a Krisztus testvel s vrvel tplltatik, hogy a llek Istentl kvrttessk. s Theodorodetus Ambrosius szavait intzi Theodosius csszrhoz (Libr. 3. Eccles. Hist. C. 8.): ilyen kzzel hogyan veszed el az r szent testt, hogyan merszled a drga vrnek pohart ajkadhoz emelni? Jeromos gy szl (In Sophon.): a papok, akik az rvacsort kiszolgltatjk s az r vrt a npnek kiosztjk. Chrysostomus szintn (In 2. Ad. Cor. C. 9.): a pap nem gy tesz, mint a rgi trvnyben, ahol egy bizonyos rszt evett meg, egy msikat meg a npnek adott, hanem mindazon dolgok, amik az rvacsorhoz tartoznak, kzsek a pappal s a nppel. Mindnyjuk el egy test ttetik s egy pohr. Teht ami a gyakorlatot illeti, itt nincs helye vitatkozsnak, mert mindnyjan ilyennek lltjk azt. s hogy mindnek vlemnye szerint a kiszolgltatsnak gy kell trtnnie, az kitnik Gelasius vgzsbl, aki eltiltja az egsz skramentumtl azokat, kik a pohrral nem lnek, mert gymond, ezen titok megosztsa nagy szentsgtrs volna (Can. Comperimus De Consecr. Dist. 2.). Cyprianus pedig szigoran kveteli, hogy ezt a szentsgtrst semmi mdon se engedjk meg (Epist. 2. De Lapsis).

VIII. HITCIKK.

A flszentels jogrl.

Tovbb, Krisztus egyedl csak az egyhz szertartsa szerint felavatott papoknak adta a hatalmat, hogy a Krisztus igazi testt megszenteljk s a bnbnkat bneikbl feloldozzk.

Bizonyts:

mivel a pspk a flavatskor ezen szavakat mondja: "a flszentels s az Istennek val engesztel ldozathozatal hatalmt adjuk neked." De azt krdezik nmelyek, hogy az egyhz mely szertartsrl szlnak a mi mestereink, mivel azok a szertartsok, melyeket most hasznlunk, nem voltak letben sem az apostolok, sem azok kortrsai idejben. Erre azt felelem, hogy a kivltsgot azok klns adomnyul kaptk. Ha pedig valaki utdjaikat hozza fel bizonytkul, akik sok ideig szintn nem voltak olajjal flkenve, sem a mi szoksunk s mdunk szerint flavatva, azt mondom, hogy azt az egsz idszakot homlyban kell hagyni, amit meg is rdemel, mert addig az tlnyeglsrl semmit sem hatroztak.

Cfolat.

A papokat az Isten titkai sfrainak valljuk (I. Kor. 4~) s ezrt elismerjk, hogy az rvacsorjnak trvnyes kiszolgltati: de csak a Krisztus s az apostolok szertartsval felavatottak, amelyet az segyhz is hasznlt, amely egyszer kzrtevsbl llott, megkens s ms ilyen balgasg nlkl. A felavatsban amit legjobban figyelemre kell mltatni, az a cl s a hivats, ami rea papok sznvk (Csel. 13,3; I. Tim. 4,14; II. Tim. 1,6). k pedig Isten parancsolatbl s az rs utastsa szerint nem ldozsra rendeltettek, hanem az Egyhz kormnyzsra, a nyjnak az Isten igjvel val tpllsra s a szentsgek kiszolgltatsra. A bn all val feloldozs hatalmrl az igazsg az, hogy a megbkltets szolglata a h psztoroknak adatott avgbl, hogy tantsukkal, azaz az evangliom hirdetsvel az embereket visszavezetvn Isten kegyelmbe, ket gy bneikbl floldozzk (II. Kor. 20). Ez nem is a szemlyekhez van ktve, hanem inkbb az ighez, s azrt inkbb az ighez s nem a szemlyekhez, hogy brki hirdesse is a bnbocsnat kegyelmt, az a lelkiismeretre teljes floldozst hozzon. Mert mbtor klnsen az apostoloknak mondatott: akiknek megbocstjtok bneiket, megbocsttatnak nkik (Jn. 20,23), a kulcsok mgis az egyetemes egyhznak adattak, amint ezt a szent atyk is elismerik, kivltkppen Cyprianus s goston (De Simplic. Praelatorum; Homil. 50 et 124, In Joann.; De Doctr. Christ. Libr. 1. Cap. 18.), akikkel a tbbiek megegyeznek. Mert a bnk bocsnata a Krisztusban, brki hirdesse is azt, igazi floldozs.

IX. HITCIKK.

A flszentels szndkossgrl.

Bizonyos, hogy a papok, ha gonoszak s hallos bnt kvettek is el, Krisztus igazi testt flszentelhetik, ha azt tnyleg flszentelni szndkoznak.

Bizonyts: mert klnben flsleges, st szellenes volna az az ints, hogy a szentsget a vilgiak felttlen hittel imdni tartoznak; azaz oly felttel mellett, hogy a pap, a mist nnepelvn, a flszentels szndkval brt, amely szndk nem csupn szoks volt nla, hanem magban a tnyben valsggal is jelen volt. Ez ellen felhozzk, hogy gy a pap megsemmistheti a szentsget. Erre azt felelem, hogy ahol nincs szndk, ott nincs szentsg. Msodik bizonytk: flslegesek, st ostobk a doktorok ilynem krdsei: ha 101 ostya van, s a pap csak l00-at szndkozik flszentelni, mi lesz az eredmny? s vajon az az egy ostya marad-e? Tovbb, abban az esetben, hogyan tudjk azt az egyet az sszestl elklnteni? Vagy inkbb, mivel a szndkkal visszals trtnt, nem volt-e az egyenlen hats nlkli az sszesre nzve s nem szksges-e jrakezdeni az egszet? Amit pedig a luthernusok mondanak, hogy a szereztetsi igket vilgosan s ers hangon kell kijelenteni, ebben semmi rv sincs, mivel e szent titok mltsghoz jobban illik a halk hangon val beszd.

Cfolat.

Krisztus nem egynek mondta: ha akarod, brd testemet, s add azt msoknak is, hanem egyszerre mindnyjukhoz szlott, amidn meggrte, hogy testt nekik adja. Az gret azoknak volt sznva, akiknek ezt mondotta: vegytek s egytek. Teht nincs hatalmban sem brmely istentelen embernek, mg magnak az rdgnek sem, hogy ezt az gretet haszontalann tegye. s erre vonatkoznak az atyk kifejezsei, amidn azt mondjk, hogy a szentsgbl semmit sem von el s annak hatsbl semmi sem vsz el, brki legyen is a kiszolgltat (goston a donatistk ellen rt minden munkjban s mshol is). Teht lltjuk, hogy nincs kptelenebb dolog, mint egy istentelen papnak az akaratra, vagy jobban mondva szeszlyre hagyni, hogy az Egyhzat annyiszor megfossza, Krisztus jttemnytl, ahnyszor csak jnak ltja. s nem kevsb kptelen dolog azt lltani, hogy a papok ezen hatalommal annyira teljesek, hogy amikor nekik tetszik, akkor szentelik meg (az ostyt), mg ha az Krisztus rendelse ellen volna is. Mert az gret al van rendelve a parancsolatnak, amelyhez kttetett. Azrt Krisztus teste csak azoknl van, akik az rvacsort a Krisztus ltal szerzett szably szerint szolgltatjk ki. lltjuk teht, hogy a flszentels hibaval s semmis, ha a pap egyedl csak magnak, a tbbiektl elklntve, merszeln az ostyt flszentelni. Mert a szavak: "ez az n testem," nem valami varzsli rnekls szavai, hanem a Krisztustl rendelt cselekvsnek szolgl gretet tartalmaznak. S ennlfogva vilgos, hogy helytelenl jrnak el, amikor lass suttogssal mormognak, ahelyett, hogy amint kellene, cseng hangon nyltan mondank el mondanivaljukat. Ez kivilglik a szveg sszefggsbl is: "vegytek, egytek, ez az n testem," amely okbl goston a szentelsi igket a hit igjnek nevezi, amely prdikltatik. (Homil. In Joann. 80.)

X. HITCIKK.

A brmlsrl s az olajjal val megkensrl.

Tovbb: a brmls s az utols kenet Krisztus ltal szerzett kt szentsg, amelyek ltal a Szentllek kegyelme adatik. Bizonyts: mert klnben az orlensi zsinat (De Consecrat. Dist. 5. Cap. Ut Jeiunii) kromlst szlna, amikor azt mondja, hogy az sohasem lesz igazi keresztyn, akit a pspk meg nem brmlt. Valamint kromlst szlna Melchiades ppa is, amidn azt mondja, hogy a keresztsg ltal jj szlettetnk az letre, a brmls ltal felfegyvereztetnk a kzdelemre, sokkal inkbb, mikor azt mondja, hogy ezt a szentsget nagyobb tiszteletben kell tartani s jobban kell tisztelni, mint a keresztsg szentsgt. De van egy msik dnt bizonytk is, ti. hogy semmi sem trtnik az Egyhzban nagyobb fnnyel s nneplyessggel, mint a szent olaj megszentelse. Amibl kitnik, hogy gy az utols kenet, mint a brmls a legnagyobb tiszteletben tartand s nem szabad egyik fell sem ktelkedni, mint hogyha azok emberi tallmnyok volnnak.

Cfolat.

Azt olvassuk, hogy az apostolok kezk rvetsvel a Szentllek lthat jeleit szrmaztattk t (Ap. Csel. 19,6). De amint a tapasztalat megmutatja, ez csak ideiglenes adomny volt. Amint a legrgibb rk tanstjk, mr kzvetle4il az apostolok halla utn megsznt ez. Elismerjk, hogy a kzrttel szertartst utdaik megtartottk, amidn az ifjak hitkrl vallst tettek, de nem azon clbl, hogy az Krisztustl szerzett szentsgnek tartassk. Mert goston (Libr. 3. De Bapt. Contra Don. c. 16.) semmi egyebet nem emlt, csak imdsgot. Ugyanez ll az utols kenetrl is. Tudjuk, hogy az is csak ideiglenes adomny jelkpe volt, amely az apostolok utn nem maradt fenn. Az apostolok megkentk az r nevben azokat, akik eltt a Szentllek erejt, mint a gygyts ajndkban jelenlevt tntettk fel, (Mrk s Jakab is ezt parancsolja, (5,14). De hol van most a gygyts, amikor flig halott embereket kennek meg, akik mr utolst llegzenek? Azok teht, akik most a jegyet a jegyzett dolog nlkl hasznljk, az apostoloknak nem utnzi, hanem majmoli.

 

Szabolcska Mihly
Uram, maradj velnk!

          

Mi lesz velnk, ha elfutott a nyr?
Mi lesz velnk, ha sznk is lejr?
Ha nem marad, csak a rideg telnk…
Uram, mi lesz velnk?

Mi lesz velnk, ha elfogy a sugr,
A nap lemegy, s a stt bell.
Ha rnk borul rk, vak jjelnk:
Uram, mi lesz velnk?

Mi lesz, ha a vilgbl kifogyunk?
S a kopors lesz rk birtokunk.
Ha mr nem lnk, s nem reznk:
Uram, mi lesz velnk?

tied a tl Uram, s tid a nyr,
Te vagy az let, s te a hall.
A vltozsnak rendje mit neknk?
Csak Te maradj velnk!

 

 

 

dv a Olvasnak! Regards to the reader! Grsse an den Leser!

 

Istvndi trtnethez

 

ROKHTY BLA
1890-1942
zeneszerz, orgonamvsz, orgonatervez, karnagy
79 ve halt meg

 

Dr BUCSAY MIHLY
1912 - 1988 - 2021
33 ve halt meg

 
Garai Gbor Jkedvet adj

Garai Gbor: Jkedvet adj

                  ennyi kell, semmi ms

   Jkedvet adj, s semmi mst, Uram!
   A tbbivel megbirkzom magam.
   Akkor a tbbi nem is rdekel,
   szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
   Hadd mosolyogjak gondon s bajon,
   nem kell ms, csak ez az egy oltalom,
   mg magnyom kivltsga se kell,
   sorsot cserlek, brhol, brkivel,
   ha jkedvembl, nknt tehetem;
   s flszabadt jra a fegyelem,
   ha rtelmt tudom s vllalom,
   s nem pnclzat, de szrny a vllamon.
   S hogy a holnap se legyen csupa gond,
   de kezdd s folytatd bolond
   kaland, mi egyszer vget r ugyan –
   ahhoz is csak jkedvet adj, Uram.

  

 

 

Dr. LAJTHA LSZL
1892-1963-2021
58 ve halt meg

 

Protestns Gradul

 

Dr FEKETE CSABA

 

 Fekete Csaba: A dlvidki gradulok egy zsoltrprjnak tanulsgai
 Fekete Csaba: A dlvidki gradulok s a viszonyts megoldatlansgai (dlvidki gradulok: blyei, klmncsai, nagydobszai)


ltogat szmll

 

Zsoltr s Dicsret

 

Egyhztrtnet

 

Tth Ferentz

 

Trtnelem

 

Trtnelem. Trk hdoltsg kora

 

Dr SZAKLY FERENC


trtnsz 1942-1999 - 22 ve halt meg

 

Vilghbork - Hadifogsg
Mlenkij robot - Recsk

 

Keresztyn Egyhzldzs
Egyhz-politika XX.szzad

 

Roma mlt, jv, jelen

 

PUSZTUL MAGYARSG - EGYKE

 

 

ADY ENDRE MAGYARUL

   

   Nem adta neknk az Isten,

   Hogy ki szeret, az segtsen,

   Sohasem.

 

   Magunk is ritkn szerettk,

   Kikrt szlltunk hsen, egytt,

   Valaha.

 

   Valahogyan bajok voltak,

   Lelknknek, e toldott foltnak

   Bajai.

 

   Egyformn raktuk a szpet

   Bartnak s ellensgnek,

   Mert muszj.

 

   Egyformn s mindig csaldtunk,

   De ht ez mr a mi dolgunk

   S jl van ez.

 

   S szebb dolog gy meg nem halni

   S knoztatvn is akarni:

   Magyarul.

 

 

KARCSONY NNEPRE

 

HSVT NNEPRE

 

PNKSD NNEPRE

 

Gyerekeknek - Bibliai Trtnetek
msolhat, nyomtathat

 

WERES SNDOR

A bn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyltan s btran szembeszegl az ernnyel, hanem mikor ernynek lczza magt. 

 

 

A reformtus keresztynsget gy tekintjk, mint a lnyegre reduklt evangliumi hitet s gyakorlatot. Ez a szemnk fnye. De mint minden magasrend lelki tmrls, ez sem mentes a deformlds s a korrumplds veszlytl, amint tovbbadja azt egyik nemzedk a msik nemzedknek, egyik np egy msik npnek. A Klvin-kutatk kongresszusai arra hivatottak, hogy segtsenek megrizni s megtisztogatni a reformtus teolgit s a reformtus egyhzat az elmocsarasodstl. Dr Bucsay Mihly Elre Klvinnal                      Oldal tetejre          ltogat szmll

 

Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!