//palheidfogel.gportal.hu
//palheidfogel.gportal.hu

„n hiszek az Istenben, mint egy Szemlyben. Az letem egyetlen percben sem voltam ateista. n mg a dikveimben elutastottam Darwin, Haeckel s Huxley nzeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nzetek.” Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alaptja, Nobel-djas:


Mert gy szerette Isten a vilgot, hogy egyszltt Fit adta, hogy aki hisz benne, el ne vesszen, hanem rk lete legyen. Jnos 3,16


 

 

Erm s pajzsom az R, benne bzik
szvem. Zsoltr 28,7

… „amikor az ember Klvint olvassa - akr egyetrten, akr fenntartsokkal - mindentt s minden esetben gy rzi, hogy egy erteljes kz megragadja s vezeti."  Karl Barth

.


Theolgia, Trtnelem, Gradul, Zsoltr


Heidfogel Pl

lelkszi nletrajz - 2015


Csaldi Honlapom:

//heidfogel-domjan.gportal.hu

phfogel@gmail.com

 

 
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Elfelejtettem a jelszt
 

www.refzarszam.hu

shopify site analytics
 

Heidelbergi Kt 1563

 

II. HELVT HITVALLS

 

A GENFI EGYHZ KTJA

A GENEVAI Szent Gylekezetnek CATHE- CISMUSSA
 
Avagy A Christus tudomnyban gyermekeket tant  FORMATSKJA 

M.Ttfalusi Kis Mikls ltal 1695 esztend 

A Genfi Egyhz Ktja 1695 Ennek ismertetje.

Klvin Jnos: A Genfi Egyhz Ktja Ppa 1907.
www.leporollak.hu - Nmeth Ferenc munkja

Hermn M. Jnos: A Genfi Kt tja Kolozsvrig

- Fekete Csaba Kt, egyhz,tants 

 

IRTA: Klvin Jnos

 

KLVINRL IRTK

 

Klvin vfordulk

 

KARL BARTH 1886-1968

 

Bib Istvn

 

Biblia - s jszvetsg Prbakiads -

 

Bibliakiadsok, knyvek
Magyar biblikus irodalom

 

Biblia v, vek utn

 

Dr Csehszombathy Lszl
szociolgus 1925-2007

 

OSCAR CULLMANN 1902-1999

 

Egyhzi Zsinatok s Knonjai

 

FORRSMVEK

 

GALSI RPD
Jakab, az r testvre

 

A Kroli Reformtus Egyetem Hittudomnyi karn 2009-ben megvdett doktori disszertci tdolgozott formja...

Az sgylekezet vezetje, Jakab a szlet keresztynsg egyik kiemelked alakja... fontos, hogy Jakab, az r testvre mltbb figyelmet kapjon. A klnbz Jakab-tradcik felvzolsa rvn…elemzi Jakab teolgijt .

E knyv hzagptl a hazai tudomnyos letben,  a nemzetkzi ku-tats viszonylatban is jat hoz ...azltal, hogy jszvetsgi teol-giai szempontbl kvnja jra-gondolni Jakab szerept. L’Harmat-tan Kiad, 2012 - 283 oldal


2. Evagliumi klvinizmus szerk Galsi rpd Klvin kiad

 

 

Dr GRGEY ETELKA lelkipsztor, ir

 

1. Kzssg az szvetsgben

2. Biblia s liturgia

3. Prtusok s mdek...

4. Isten bolondsga

5. li, li, lama sabaktani?

6. Minden egsz eltrt?

7. Siralmak s kzssg

 

HARGITA PL
reformtus lelkipsztor


Istvndi 1924-1996 Ppa

 

Keresztny filozfia

 

Dr (Kocsi) KISS SNDOR

 

Kommentr 1967 s

 

Dr KUSTR ZOLTN

 

MLIUSZ JUHSZ PTER
1532-1572

 

DR NAGY BARNA

 

Dr PTOR IMRE

 

Dr RAVASZ LSZL pspk

 

SZEGEDI KIS ISTVN


1505 - 1572 REFORMTOR

 

SZENCI MOLNR ALBERT

1574 - 1633

 

Theolgiai irodalom

 

Temetsi beszdek

 

DR TTH KLMN
theolgiai professzor


1917 - 2009

 

DR. TRK ISTVN

 

Dr. VICTOR JNOS (1888-1954)

 

Rgi magyar Irodalom

 

Rgi knyvek s kziratok

 

XX. szzad Trtnelmhez

 

Webem - itt

 

PDF - MP3 - Doc - Odt formtum

 

Teremtsrl

„A Vilgegyetem teremtsnek elve teljesen tudomnyos is. Az let a Fldn a leg- egyszerbb formitl a  legbonyolultabbig – az intelligens tervezs eredmnye.” Behe Michael J. biokmikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolcielmlet biokmiai kihvsa knyvbl
 
 
4. Van Isten?

Van Isten?

Egy ateista s egy teista filozfus vitja

Finta Szilvia 2013. 11. 22. (XVII/47)

2013. november 15., pntek este. Tmegek tolonganak egy nyolcvan-fs elad ajtajban, egyre tbben rkeznek. A vezetsg vgl gy dnt, nagyobb terembe kltznk. gy a Sophianum pletnek risi eladja telik meg, csurig.

Az angolszsz vilgban a hatvanas vek vgtl lnklt meg a kereslet az ilyesfajta disputkra. Az tvenes vekben ugyanis egy nagy ateista hullm kezdte leuralni a filozfiai vilgot, s az Istenben hv tudsok rszrl ez les ellenreakcit vltott ki.

Magyarorszgon nmi ksssel, a kilencvenes vektl kezddtek az Isten ltvel kapcsolatos vitk. Ezttal Mezei Balzs filozfus, a Pzmny Pter Katolikus Egyetem Filozfia tanszknek vezetje s Szalai Mikls trtnsz, ateista filozfus, az ELTE Blcsszettudomnyi Karnak oktatja szll vitba egymssal. A csrtt Bakos Gergely, a Sapientia Szerzetesi Hittudomnyi Fiskola Filozfia Tanszknek vezetje moderlja.

A jtkszablyok a kvetkezk: a vitz felek elfogadjk az igazsg megismerhetsgt, a logikt, s a modern tudomnyt mint az igazsg felfedezsnek egyik jogosultjt. A tz-tz perces bevezetst msfl rs prbeszd kveti, vgl hsz perc jut a kznsgkrdsekre.

Mezei Balzs filozfusknt nyilatkozik, a katolikus felfogs ugyanis Isten ltt egyrtelmen lltja mind teolgiai dogmatikjban, mind filozfiai llsfoglalsaiban. A dogmatika az sszer gondolkodst szabadon hagyja. A filozfus az elads cmnek – gyakorlatlan fl szmra elsre komoly erprbt jelent – egzisztencialista-fenomenolgiai elemzsbe kezd. Elszr azt firtatja, mit jelent „vanni”, majd az Isten sz elemzsvel folytatja kontinentlis filozfiai hagyomnyba ill eszmefuttatst. Bevezetjt krdssel zrja: a fentiek fnyben vajon rtjk a „Van Isten?” krds szavait, s egyltaln magt a krdst?

Szalai Mikls az angolszsz analitikus iskola mdszereit, a filozfiban kevsb jratosak szmra is knnyebben rthet stlust kveti. Beszdt kt elhatroldssal kezdi. Elszr is, hogy nem tartozik azon ateistk kz, akik a vallsos gondolkodsrl agresszv, vulgris retorikval beszlnek – mint pldul Richard Dawkins –, a valls kulturlis s irodalmi rtkeit nagyra becsli. Tovbb a hrom monoteista valls istenrve ellen szeretne rvelni, nem pedig ms teremt vagy kormnyz lny ellen.

Hrom induktv ateista rvet fejt ki: (1) Ha ltezne Isten, azaz lenne egy mindenhat, mindentud s jsgos lny, nem engedn meg az emberek szenvedst. A szenveds hallhoz vezet, vagy olyan lethez, amelyben ktsgess vlik, hogy j volt-e egyltaln megszletni. Valszntlen, hogy minden rossz mgtt van valami j. A tlvilg lte a htkznapi s termszettudomnyos ismeretek alapjn nem llthat. Egy olyan Isten lte, aki direkt elzrja a tlvilgot az ember ell, nem valszn.

(2) Ha volna Isten, akkor sszeren elvrhat volna tle, hogy az emberek tudomsra hozza ltt. Sok ember van, aki nem hisz; olyan is, aki vizsglta a krdst, s arra jutott, hogy Isten nem ltezik; s olyan is, aki szeretne hinni, de nem tud. A krdst nem oldja meg a teolgusok azon vlasza, hogy azrt nem teszi teljesen nyilvnvalv ltt, hogy az embereknek vlasztsi szabadsgot adjon, mert sok ember szmra a vlaszts lehetsge nem is adott. Ms szval: ez a szabadsg megri-e azt az rat, hogy az ember elessen a krds vgs cljtl? Ha Isten szabadsgot akart neknk adni, azt gy is megtehette volna, hogy ltezse evidencia. Hiszen az embereknek akkor is mdjban ll, hogy vlasszanak: az alkoholizmus kros voltrl mindenki tud, mgis egy bizonyos szm ember alkoholista lesz.

(3) Nzzk meg az univerzum objektumait: azt lthatjuk, hogy a komplex objektumok nagyobb rsze nem teremts tjn jtt ltre. Valsznbb teht, hogy az univerzum sem teremts tjn jtt ltre. Ami a vilgban ltrejtt, azt testtel rendelkez lny hozta ltre. Az univerzum ltrejttben nem vehetett rszt egy hagyomnyos rtelemben vett Isten, aki testetlen lny.

Szalai Mikls ezek utn arrl szl nhny szt, hogy milyen kvetkezmnyei vannak az ateizmusnak az ember letre nzve. Ateistaknt is lehet hinni az objektv morlban, az objektv rtkekben, lehetsges tgondoltan etikus, s magasabb rtkekrt l embernek lenni. Ez utbbi lenne az ateista let rtelme.

Mezei Balzs veszi t a szt, a rossz problematikjra reagl. Klnbsget tesz a historikus rossz s a radiklis rossz kztt, amely minden rossz forrsa. A historikus rossz – pldul a 20. szzad szrnysgei – ugyanis kivltja a jnak egy olyan reakcijt, melyre korbban nem volt plda. Auschwitzra hivatkozik, ortodox zsid szerzkre, akik szerint mg a rossznak ilyen extrm formja sem cfolja Isten ltt, hiszen j jtt belle ltre, szerintk pldul az Izraeli llam. Szalai Mikls visszavg, szintn ortodox zsid szerzkre hivatkozik, akik szerint Auschwitzcal Isten pont az ateista cionistkat akarta megbntetni a leend Izrael miatt. Majd megjegyzi, hogy valjban nem a 20. szzad esemnyei jelentik a rossz legproblematikusabb rszt, hiszen az ilyesfajta rosszak csodlatos heroikus tetteket hoznak ltre. A morlis rosszal nincs olyan nagy problma, hiszen Isten adhatott szabadsgot a rossz elkvetsre. A baj a tbb vezredes rosszal, a termszeti rosszal, az llatokban lv rosszal van.

Bakos Gergely ragadja maghoz a szt, s az emberi szenveds problematikjra reaglva megjegyzi: az emberek vezredekig ltek komoly szenvedsek kzepette, mgis jobban hittek Istenben, mint mi. Mezei Balzs pedig hozzteszi: a rossz, a szenveds tapasztalsa nem oltja ki bennnk az let akarst, s ez is rv Isten lte mellett.

Bakos Gergelytl krds rkezik: mirt is fontos az istenkrds egyltaln egy ateista s egy teista filozfus szmra? Elsknt Szalai Mikls kap szt: a modern trsadalomnak kezelnie kell a hvk s a nem hvk egyttlst, hiszen a vallsos emberek klnbz dolgokat tesznek a hitk sugallatra, pldul nekirohannak a WTC-nek. A cl az egyttls krdsnek a megoldsa, mindekzben azonban az is tgondolsra kerl, hogy kinek van igaza. Ha ugyanis Isten nem ltezik, akkor nincs tlvilgi lt, s mshogy kell lnnk az letnket.

Mezei Balzs megjegyzi, lehetnek klnbz rvek, amik gyengtik Isten valsgnak hihetsgt, de nem semmistik meg azt, majd visszatr Szalai Mikls Isten rejtettsgvel kapcsolatos rvre. Egy felmrsre utal, mely kimutatja, az Istenben hvk arnya a trsadalomban nagyon magas, mg az ateistk elenysz. A statisztikk teht nem tmasztjk al Isten rejtzkd voltt. Az univerzummal kapcsolatos ateista rvre reflektlva pedig hozzteszi: az, hogy van racionalits, s az univerzum valamifle struktrt mutat, inkbb egy teista kvetkeztetst valsznst.

Szalai Mikls a statisztikkat vitatja, amelyek ms eredmnyt mutatnnak egy Istenben soha nem hv, kannibalista trsadalomban.

Mezei Balzs szerint megengedhet hipotzis, hogy van egy vgs intelligencia, vagy egy vilgforml gens. Kurt Gdelnek, a matematika forradalmastjnak modlis logikn alapul istenrvt pldul ppen tavaly egy komputerprogram segtsgvel azonostottk, s megllaptottk rvnyessgt.

Mezei Balzs az ateizmus hasznra vonatkoz krdsre reaglva kifejti, a 18. szzad msodik feltl fokozatosan eltrbe kerl ateizmus arra ksztette a komoly gondolkodkat, hogy fellvizsgljk Isten ltre vonatkoz korbbi elkpzelseiket. Kant pldul megcfolta a hagyomnyos istenrveket, majd morlis alapon ll, mig rvnyes istenbizonytst hozott ltre. Antony Flew a hetvenes, nyolcvanas vekben militns ateista volt. Alvin Plantingval, Richard Swinburne-nel folytatott vitiban folyamatosan revidelta ateizmust, 2007-ben pedig, halla eltt megjelent utols knyvben lerta, hogy mirt is tartja valsznbbnek Isten ltt, mint nemltt.

Szalai Mikls a teizmus hasznt abban ltja, hogy az a relis leten tli jra, a vgs rtkekre irnytja az emberek figyelmt, hiszen jobb Prizsban egy katedrlist felkeresni, mintsem egy bordlyhzat.

Bakos Gergely az rvekre visszatrve Karl Jaspersre hivatkozik: semmi baj azzal, ha egy istenrvet megsemmistenek, hiszen nem az lett ezzel bebizonytva, hogy Isten nem ltezik, hanem az, hogy bizonyos istenrvek nem mkdnek. Majd felteszi a krdst: Vajon az rveken mlik a hit?

Szalai Mikls szerint igen: az ember mrlegeli az rveket, s dnt. Ugyanis a racionlis magatarts az ember rszrl az, hogy minl kevesebb dologban higgyen nem racionlis mdon.

Mezei Balzs szerint, br az rveknek a tudomnyos kultrban nagy szerepe van, ezek jelentsgt hatrok kztt kell tartani. Plantinga szerint az a fajta racionalista megkzelts, mely a minimumra akarja szortani azon hitek krt, melyeket bizonyts nlkl fogadunk el, nagyon kevs sikerrel kecsegtet. Az Istenbe vetett hit alapvet hivs, az emberi termszet normlis funkcijhoz tartozik, ugyangy, mint a lts.

Szalai Mikls egy kznsgkrdsre reaglva visszatr az rvelsekre: a tudomnyos kutatsok arra az elvre plnek, hogy a fizikai jelensgeket fizikai okokkal kell magyarznunk. Egy analitikus filozfust idz: ha London felett mindig gy rendezdnnek a csillagok, hogy azt rnk ki: „Dicsrjtek az Urat minden teremtmnyei!”, akkor hinne. Mezei Balzs reflektl: a rgi ember gy gondolta, hogy a csillagok gy vannak elrendezve, hogy ezt lehet kiolvasni bellk, csak meg kell tanulni olvasni.

Az risi rdekldsre szmot tart vitrl a kt klnbz vilgot s rvelsi stlust kpvisel felek barti kzfogssal tvoznak.

Istenrvek – a teljessg ignye nlkl

Az istenrv Isten ltt belt, racionlis knyszert ervel br rv, vagy olyan valsznsgi llts, mely alapjn Isten lte valsznbb, mint nemlte. Nhny a sok kzl:
Isten „az, aminl semmi nagyobb nem gondolhat el”. Lehetetlen, hogy „az, aminl semmi nagyobb nem gondolhat el”, csak fogalmi skon ltezzk, hiszen akkor nem volna „az, aminl semmi nagyobb nem gondolhat el”. Isten szksgszeren ltezik, hiszen nemlte elgondolhatatlan. (Canterburyi Szent Anzelm, ontolgiai istenrv)

„[…] ha jobban odafigyelek, nyilvnvalv vlik, hogy Isten lnyegtl ppoly kevss tudom elvlasztani ltezst, mint a hromszg lnyegtl azt, hogy hrom szgnek sszege kt derkszggel egyenl, vagy mint a hegy idejtl a vlgy idejt: s gy ppen annyira ellentmondsos elgondolni egy Istent (azaz egy abszolt tkletes lnyt), akibl hinyzik az egzisztencia (azaz akibl egy bizonyos tkletessg hinyzik), mint egy hegyet, amelyhez nem tartozik vlgy […]” (Ren Descartes, ontolgiai istenrv)

A mi vilgunk is csak egy lehetsges vilg. Van egy olyan lehetsges vilg, amelyben ltezik egy maximlis nagysggal rendelkez lny. Egy lny csak akkor rendelkezik a maximlis nagysggal, ha az sszes vilgban ltezik. A „maximlis nagysggal rendelkezik” tulajdonsg maga utn vonja a „maximlis kivlsgokkal rendelkezik az sszes vilgban” tulajdonsgot. Ez a maximlis kivlsg pedig mindentudssal, mindenhatsggal s erklcsi tkletessggel jr. (Alvin Plantinga, modlis logikai rv)

A vilgban mindennek oka van. Az okok lncolatnak kezdetnl kell lennie egy Els Oknak – ez Isten. (kozmolgiai istenrv)

A vilgban rtelmes rend van. Ez nem lehet a vletlen mve, csak rtelmes terv eredmnye. A terv csak egy rtelmes Terveztl eredhet. Az univerzumot teht egy rtelmes Tervez alkotta. (megtervezettsgi rv) Istenben hinni annyi, mint fogadni. Ha Isten ltezik, a hv ember jutalma az rk let. Ha Isten nem ltezik, a hv egy rvid let korltozott rmeit vesztheti csupn. Mg ha Isten ltnek valsznsge a nullhoz kzelt is, akkor is jobban megri hinni, hiszen matematikailag a vgtelen minden vges szzalka vgtelen. (Blaise Pascal fogadsa)

A vilgban minden mozgsban van. Semmi nem kpes mozgsban lenni anlkl, hogy valami tle klnbz ne mozgatn azt. Ezt ismt mozgatnia kell msvalakinek, s gy tovbb. A sorozat azonban nem folytatdhat a vgtelensgig, „szksges teht eljutnunk egy els mozgathoz, amelyet semmi sem mozgat: s ezen mindenki Istent rti”. (Aquini Szent Tams, „els mozgat” rv) Isten a legjobb, legtfogbb, legegyszerbb, legvalsznbb magyarzata mindennek. (Richard Swinburne, valsznsgszmtssal dolgoz rv)

HETEK http://www.hetek.hu/hit_es_ertekek/201311/van_isten

 

Szabolcska Mihly
Uram, maradj velnk!

          

Mi lesz velnk, ha elfutott a nyr?
Mi lesz velnk, ha sznk is lejr?
Ha nem marad, csak a rideg telnk…
Uram, mi lesz velnk?

Mi lesz velnk, ha elfogy a sugr,
A nap lemegy, s a stt bell.
Ha rnk borul rk, vak jjelnk:
Uram, mi lesz velnk?

Mi lesz, ha a vilgbl kifogyunk?
S a kopors lesz rk birtokunk.
Ha mr nem lnk, s nem reznk:
Uram, mi lesz velnk?

tied a tl Uram, s tid a nyr,
Te vagy az let, s te a hall.
A vltozsnak rendje mit neknk?
Csak Te maradj velnk!

 

 

 

dv a Olvasnak! Regards to the reader! Grsse an den Leser!

 

Istvndi trtnethez

 

ROKHTY BLA
1890-1942
zeneszerz, orgonamvsz, orgonatervez, karnagy
79 ve halt meg

 

Dr BUCSAY MIHLY
1912 - 1988 - 2021
33 ve halt meg

 
Garai Gbor Jkedvet adj

Garai Gbor: Jkedvet adj

                  ennyi kell, semmi ms

   Jkedvet adj, s semmi mst, Uram!
   A tbbivel megbirkzom magam.
   Akkor a tbbi nem is rdekel,
   szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
   Hadd mosolyogjak gondon s bajon,
   nem kell ms, csak ez az egy oltalom,
   mg magnyom kivltsga se kell,
   sorsot cserlek, brhol, brkivel,
   ha jkedvembl, nknt tehetem;
   s flszabadt jra a fegyelem,
   ha rtelmt tudom s vllalom,
   s nem pnclzat, de szrny a vllamon.
   S hogy a holnap se legyen csupa gond,
   de kezdd s folytatd bolond
   kaland, mi egyszer vget r ugyan –
   ahhoz is csak jkedvet adj, Uram.

  

 

 

Dr. LAJTHA LSZL
1892-1963-2021
58 ve halt meg

 

Protestns Gradul

 

Dr FEKETE CSABA

 

 Fekete Csaba: A dlvidki gradulok egy zsoltrprjnak tanulsgai
 Fekete Csaba: A dlvidki gradulok s a viszonyts megoldatlansgai (dlvidki gradulok: blyei, klmncsai, nagydobszai)


ltogat szmll

 

Zsoltr s Dicsret

 

Egyhztrtnet

 

Tth Ferentz

 

Trtnelem

 

Trtnelem. Trk hdoltsg kora

 

Dr SZAKLY FERENC


trtnsz 1942-1999 - 22 ve halt meg

 

Vilghbork - Hadifogsg
Mlenkij robot - Recsk

 

Keresztyn Egyhzldzs
Egyhz-politika XX.szzad

 

Roma mlt, jv, jelen

 

PUSZTUL MAGYARSG - EGYKE

 

 

ADY ENDRE MAGYARUL

   

   Nem adta neknk az Isten,

   Hogy ki szeret, az segtsen,

   Sohasem.

 

   Magunk is ritkn szerettk,

   Kikrt szlltunk hsen, egytt,

   Valaha.

 

   Valahogyan bajok voltak,

   Lelknknek, e toldott foltnak

   Bajai.

 

   Egyformn raktuk a szpet

   Bartnak s ellensgnek,

   Mert muszj.

 

   Egyformn s mindig csaldtunk,

   De ht ez mr a mi dolgunk

   S jl van ez.

 

   S szebb dolog gy meg nem halni

   S knoztatvn is akarni:

   Magyarul.

 

 

KARCSONY NNEPRE

 

HSVT NNEPRE

 

PNKSD NNEPRE

 

Gyerekeknek - Bibliai Trtnetek
msolhat, nyomtathat

 

WERES SNDOR

A bn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyltan s btran szembeszegl az ernnyel, hanem mikor ernynek lczza magt. 

 

 

A reformtus keresztynsget gy tekintjk, mint a lnyegre reduklt evangliumi hitet s gyakorlatot. Ez a szemnk fnye. De mint minden magasrend lelki tmrls, ez sem mentes a deformlds s a korrumplds veszlytl, amint tovbbadja azt egyik nemzedk a msik nemzedknek, egyik np egy msik npnek. A Klvin-kutatk kongresszusai arra hivatottak, hogy segtsenek megrizni s megtisztogatni a reformtus teolgit s a reformtus egyhzat az elmocsarasodstl. Dr Bucsay Mihly Elre Klvinnal                      Oldal tetejre          ltogat szmll

 

Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!