//palheidfogel.gportal.hu
//palheidfogel.gportal.hu

„Én hiszek az Istenben, mint egy Személyben. Az életem egyetlen percében sem voltam ateista. Én még a diákéveimben elutasítottam Darwin, Haeckel és Huxley nézeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nézetek.” Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alapítója, Nobel-díjas:


Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. János 3,16


 

 

Erőm és pajzsom az ÚR, benne bízik
szívem. Zsoltár 28,7

… „amikor az ember Kálvint olvassa - akár egyetértően, akár fenntartásokkal - mindenütt és minden esetben úgy érzi, hogy egy erőteljes kéz megragadja és vezeti."  Karl Barth

.


Theológia, Történelem, Graduál, Zsoltár


Heidfogel Pál

lelkészi önéletrajz - 2015


Családi Honlapom:

//heidfogel-domjan.gportal.hu

phfogel@gmail.com

 

 
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Elfelejtettem a jelszót
 

www.refzarszam.hu

shopify site analytics
 

Heidelbergi Káté 1563

 

II. HELVÉT HITVALLÁS

 

A GENFI EGYHÁZ KÁTÉJA

A GENEVAI Szent Gyülekezetnek CATHE- CISMUSSA
 
Avagy A Christus tudományában gyermekeket tanító  FORMATSKÁJA 

M.Tótfalusi Kis Miklós által 1695 esztend 

A Genfi Egyház Kátéja 1695 Ennek ismertetője.

Kálvin János: A Genfi Egyház Kátéja Pápa 1907.
www.leporollak.hu - Németh Ferenc munkája

Hermán M. János: A Genfi Káté útja Kolozsvárig

- Fekete Csaba Káté, egyház,tanítás 

 

IRTA: Kálvin János

 

KÁLVINRÓL IRTÁK

 

Kálvin évfordulók

 

KARL BARTH 1886-1968

 

Bibó István

 

Biblia - Ó és Újszövetség Próbakiadás -

 

Bibliakiadások, könyvek
Magyar biblikus irodalom

 

Biblia év, évek után

 

Dr Csehszombathy László
szociológus 1925-2007

 

OSCAR CULLMANN 1902-1999

 

Egyházi Zsinatok és Kánonjai

 

FORRÁSMŰVEK

 

GALSI ÁRPÁD
Jakab, az Úr testvére

 

A Károli Református Egyetem Hittudományi karán 2009-ben megvédett doktori disszertáció átdolgozott formája...

Az ősgyülekezet vezetője, Jakab a születő keresztyénség egyik kiemelkedő alakja... fontos, hogy Jakab, az Úr testvére méltóbb figyelmet kapjon. A különböző Jakab-tradíciók felvázolása révén…elemzi Jakab teológiáját .

E könyv hézagpótló a hazai tudományos életben,  a nemzetközi ku-tatás viszonylatában is újat hoz ...azáltal, hogy újszövetségi teoló-giai szempontból kívánja újra-gondolni Jakab szerepét. L’Harmat-tan Kiadó, 2012 - 283 oldal


2. Evagéliumi kálvinizmus szerk Galsi Árpád Kálvin kiadó

 

 

Dr GÖRGEY ETELKA lelkipásztor, iró

 

1. Közösség az Ószövetségben

2. Biblia és liturgia

3. Pártusok és médek...

4. Isten bolondsága

5. Éli, éli, lama sabaktani?

6. Minden egész eltört?

7. Siralmak és közösség

 

HARGITA PÁL
református lelkipásztor


Istvándi 1924-1996 Pápa

 

Keresztény filozófia

 

Dr (Kocsi) KISS SÁNDOR

 

Kommentár 1967 és

 

Dr KUSTÁR ZOLTÁN

 

MÉLIUSZ JUHÁSZ PÉTER
1532-1572

 

DR NAGY BARNA

 

Dr PÓTOR IMRE

 

Dr RAVASZ LÁSZLÓ püspök

 

SZEGEDI KIS ISTVÁN


1505 - 1572 REFORMÁTOR

 

SZENCI MOLNÁR ALBERT

1574 - 1633

 

Theológiai irodalom

 

Temetési beszédek

 

DR TÓTH KÁLMÁN
theológiai professzor


1917 - 2009

 

DR. TÖRÖK ISTVÁN

 

Dr. VICTOR JÁNOS (1888-1954)

 

Régi magyar Irodalom

 

Régi könyvek és kéziratok

 

XX. század Történelméhez

 

Webem - itt

 

PDF - MP3 - Doc - Odt formátum

 

Teremtésről

„A Világegyetem teremtésének elve teljesen tudományos is. Az élet a Földön a leg- egyszerűbb formáitól a  legbonyolultabbig – az intelligens tervezés eredménye.” Behe Michael J. biokémikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolúcióelmélet biokémiai kihívása könyvéből
 
 
- Dr RÉVÉSZ IMRE Az ellenreformációtól 1930
-as évekig
- Dr RÉVÉSZ IMRE Az ellenreformációtól 1930
-as évekig
:

6. ÖTÖDIK FEJEZET A magyar protestantizmus egyházi fejlődése az ellenreformáció korában

6. ÖTÖDIK FEJEZET A magyar protestantizmus egyházi fejlődése az ellenreformáció korában

  2013.12.01. 17:01


 

I. RÉSZ
ÖTÖDIK FEJEZET

A magyar protestantizmus egyházi fejlődése az ellenreformáció korában


16. §. VÁLTOZÁSOK AZ EGYHÁZALKOTMÁNYBAN
17. §. VALLÁSOSSÁG, ERKÖLCSI ÉLET; ISTENTISZTELET
18. §. A PROTESTANTIZMUS AZ ERDÉLYI ROMÁNOK KÖZÖTT
 
 

16. §. VÁLTOZÁSOK AZ EGYHÁZALKOTMÁNYBAN

Az ellenreformáció korának egyházalkotmányát a nemlelkészi („világi", „laikus"1) elemnek fokozott és intézményes érvényesülése jellemzi. E folyamat legerősebben a reformátusoknál indul meg. Egyre terjedő rokonszenv tárnad a kálvini presbyterium iránt, amelynek páratlan erkölcsfegyelmező erejét egyes buzgó lelkészek a magyar református egyházba is be akarják plántálni. Dunántúl a derék Kanizsai Pálfi János esperes, később püspök kezdte meg a presbyteriumok szervezését, ami 1630-ban minden gyülekezetre nézve kötelezővé tétetett. E dunántúli presbyteriumok derekas fegyelmező munkát fejtettek ki s a mellett az egyházak kormányzásában is tevékeny részt vettek.

Egy évtized múlva a hollandi kálvinizmus és az angol puritánizmus hatása alatt lép föl a magyar reformátusok közt a presbyteri eszme. Tolnai Dali János és társai az igaz egyház tisztaságának nélkülözhetetlen biztosítékául tekintették a presbyteriumot. Viszont ennek a tisztaságnak egyik legnagyobb akadályát az akkor már nyolc évtizede meggyökerezett esperes-püspöki kormányzatban látták. Mozgalmuk úgy a tiszajobbparti egyházmegyék és a debreceni superintendentia, valamint, később, az erdélyi református egyház békéjét is megbontotta. Az újítást nemcsak a régi rendszerhez ragaszkodó lelkészek ellenezték, hanem, méginkább, a fő- és köznemesi pártfogók, kik rendi jogaikat és tekintélyüket féltették a közembernek az egyház kormányában való részvételétől. Nem volt barátjuk a puritán eszméknek az angol forradalommal nem rokonszenvező I. Rákóczy György sem, még kevésbé fia, kinek uralkodása idejére esett I. Károly lefejeztetése.

Szatmárnémetiben 1646-ban a magyar puritán mozgalommal összefüggő izgalmas kérdések eldöntésére összeült az erdélyi, tiszántúli és tiszáninneni református egyházak egységes képviselete, a nagy „nemzeti zsinat". Ezt maga I. Rákóczy György hívatta össze s a keménykezű egyházkormányzó, Geleji Katona István erdélyi püspök vezette. A zsinat konzervatív álláspontot foglalt el, az újítókat meg nem érdemelt szigorúsággal megbüntette s megerősítette a püspök-esperesi rendszert. Geleji a zsinat megbízásából egy 100 cikkből álló egyházi törvénykönyvet szerkesztett. Ezek az ún. „Geleji-kánonok" egészen a legújabb időkig vezető tekintéllyel bírtak a magyar református egyházban. De a törvénykönyvben Geleji sem utasítja el teljesen a presbyterium gondolatát, sőt elismeri annak „sokszerű jeles hasznait s Krisztus és az apostolok rendelete és a régi egyház gyakorlata szerint" való voltát. Csak a viszonyokat nem tartja még egyelőre kedvezőknek a felállítására, részben „a nép nyomorult és szolgai állapota és képességhiánya", részben a fejedelem és a világi urak ellenzése miatt. A nagy reformkérdés körül még a zsinat döntése után jó darabig folyt a szenvedélyes vita. Oly nagy pártfogói is akadtak a presbyteriumnak, mint maga a tiszta református gondolkozású özvegy Zsuzsánna fejedelemasszony és oly kitűnő irodalmi védelmezői, mint a nagyasszony udvari lelkésze, Medgyesi Pál. Ezért a presbyterium már a korszak végén igen sok református gyülekezetben megjelent és elhelyezkedett a hagyományos püspök-esperesi rendszer keretei között. Ez nagy áldás volt, mert a gyülekezetek világi nagy pártfogóikat egyre jobban elveszítették és csak a maguk erejére támaszkodhattak. Ezt az erőt pedig semmi jobban nem fejleszthette, mint a gyülekezet presbyteri önfegyelmezése és önkormányzása.

Ez elnevezéseknek az evangéliumi protestantizmusban, mely a külön szent papi rendet nem ismeri, tulajdonképpen nincs helyük; használatukat csak a megszokás és a rövidség érdeke igazolja.

17. §. VALLÁSOSSÁG, ERKÖLCSI ÉLET; ISTENTISZTELET

l. A rajongás tünetei; a szombatosság

Az elnyomás és üldözés a gyönge hitet megingatta, de az erős hitet még jobban megedzette. A hithez való ragaszkodásnak számtalan fölemelő példájával találkozunk nemcsak a gályákon, de palotákban és jobbágykunyhók födele alatt is. Az sem csoda, hogy egyes izgatott és megsanyargatott lelkekhez a tévelygő rajongás is utat talált. Erdélyben már a korszak elejétől ott lappangott s a XVII. század első évtizedeiben meglepően elterjedt a rajongás legérdekesebb alakja: a szombatosság. Ez tulajdonképpen nem volt egyéb, mint az unitárizmus korcshajtása. Dávid Ferenc utolsó álláspontja az ószövetségi szellemű, messiásváró rajongás volt. Ezt tették magukévá és fejlesztették tovább azok a kevésszámú hívei, akik nem akartak a többséggel együtt visszahátrálni a Socinus-féle mérsékelt álláspontig. Az eleinte csak rejtekben és szórványosan jelentkező „zsidózás" két előkelő erdélyi főúrnak, Eőssi Andrásnak és Pécsi Simonnak irányítása és védelme alatt élénk propagandát űző szektává fejlődik s Erdélyszerte elterjed. A nagyműveltségű, kalandos multú Pécsi tudásával és költészetével irodalmilag is apostoloskodott a „szombatlás" mellett. Nagyszámú hívei már az ő hatása alatt minden kapcsolatot megszakítottak a keresztyénséggel: Jézustól teljesen elfordultak, szemeiket egy várva- várt és közel eljövendő igaz „messiásra" függesztették s a mózesi törvény teljes és szigorú megtartásától — a szombat megünneplésétől, rituális tisztasági és ételszabályoktól stb. — várták az üdvöt. Ezzel, és kihívó viselkedésükkel gyorsan felidézték végzetüket. I. Rákóczy György ítélőszéke, az egész erdélyi keresztyén társadalom közvéleményének megfelelően, az 1638-iki dési törvénynapon súlyos büntetésekkel rettentette el őket és terelte vissza elhagyott egyházaikba. Egy kis töredék azonban mindennel dacolva kitartott s a Székelyföld egynéhány helységében egészen a legutóbbi időkig fenn tudta magát tartani. Néhány családra leolvadt maradékaik az udvarhelyszéki Bözödújfaluban nyíltan fölvették 1868-ban a zsidó hitet. Ez volt a kikerülhetetlen végkövetkezménye a teljes Szentírástól való tévelygő elszakadásnak.2

2. A puritán szellem

Minden szektás rajongásnál értékesebb volt az a kísérlet, amely tiszta és teljes bibliai alapon a református egyház belső megtisztítását célozta. A folytonos háborúskodás és egyéb szenvedések közben nemcsak a népnek, de még a lelkipásztoroknak kegyessége és erkölcsi ereje is hanyatlásnak indult. Ez a fájdalmas jelenség és a külföldi református egyházi élet ragyogó példái a komoly magyar lelkeket cselekvésre ösztönözték. Különösen a kiváló tehetségű Tolnai Dali Jánosnak lelkére volt nagy hatással a szigorúan következetes és mégis bensőséges hollandi és angol kálvinizmus. Külföldi tanulmányozása közben néhány más, hasonló érzületű diáktársával együtt (London, 1638) megfogadta, hogy életét a tiszta bibliai kegyesség és erkölcsiség terjesztésére fogja szentelni. Hazajövén, azonnal munkához fogtak. Tolnaival az élükön — aki előbb sárospataki iskolaigazgató, utóbb abaúji esperes lett — fiatal lelkük egész mohóságával láttak hozzá az egyházi élet minden körének gyökeres reformjához. Templomban, gyülekezetben, családban, iskolában és a lelkészek között bibliás szellemet és szent fegyelmet akartak meghonosítani. Családi istentiszteletek tartására buzdították a népet, alaposabb lelkigondozásra a lelkipásztorokat. Tiszta szándékaik félre-ismerhetetlenek voltak, de tisztogató hevük sokszor ragadta őket fiatalos, meggondolatlan túlzásokra is. A presbyterium pártolása mellett ez is egyik oka volt annak, hogy kezdetben nagyon erős ellenszenvvel kellett küzdeniök s a szatmárnémeti zsinaton vereséget szenvedtek. Ez azonban nem lankasztotta buzgalmukat. A viszályok elültével példájuk úgy a lelkészekre, mint a gyülekezetekre kitűnő és maradandó hatással volt. E nélkül a puritán megtisztulás nélkül sokkal kevesebb lett volna a magyar reformátusság lelki és erkölcsi ellenálló képessége az üldözések alatt.

3. Istentisztelet, egyházi ének

A puritánok a református istentiszteletet is meg akarták tisztítani a múlt korszakból még hozzátapadt katholikus formaságaitól. E törekvésükkel különösen a gyülekezeti ének terén értek el maradandó sikereket. Kálvin példája nyomán a zsoltáréneklést tartották a legméltóbb — mert egészen a Bibliából merített — isteni dícséretnek. Erre kitűnő érv volt a kezükben: Szenczi Molnár Albert verses zsoltárfordítása (Psalterium Ungaricum 1607). Ez a fáradhatatlan és kiváló irodalmi értékű tudós református író (szül. 1574, megh. 1634) örökösen egyháza és nemzete szellemi szükségleteinek ütőerén tartotta a kezét. Számos nagybecsű irodalmi műve között éppen zsoltárfordításának: a Marot—Beza—Lobwasser-féle francia, ill. német verses zsoltárkönyv sikerült magyar átültetésének lett legnagyobb hatása. A formás, szép nyelvezetű, megragadó francia dallamokra alkalmazott darabok diadalmasan szorították ki a régebbi énekköltés gyarlóbb termékeit. Nemcsak a magyar református nép vallásos lelkének lettek drága kincseivé, hanem egész nemzeti költészetünk meggazdagításában is nagy részük volt. A zsoltáréneklés nagy népszerűségre jutása ennek a megbecsülhetetlen gyűjteménynek és a puritánok munkásságának köszönhető. A. konzervatív egyházi párt, magának I. Rákóczy Györgynek a pártfogásával, a Keserűi Dajka János és Geleji Katona István erdélyi püspökök szerkesztésében (1636) megjelent „Öreg Gradual"3 c. szertartási énekgyűjteménnyel akarta ellensúlyozni a zsoltárkönyv hódítását. A Gradual a kath. eredetű istentiszteleti formák megőrzésén alapult, a gyülekezeti ének és az istentisztelet meggazdagítására törekedett. De a zsoltárokkal sohasem bírt népszerűség dolgában versenyre kelni s mindössze néhány szép darabja (pl. a mai 21. és 27. dicséret) ment át a nép ajkára.

Jókainak „Egy az Isten" című, különben híres szép regénye az unitáriusokról és a szombatosokról a történeti valóságnak meg nem felelő, túlzottan eszményített képet fest. A név a róm. kath. miséből ered, hol egy az oltár lépcsőjén (gradus) elénekelt éneket hívnak így.

18. §. A PROTESTANTIZMUS AZ ERDÉLYI ROMÁNOK KÖZÖTT

A XVI–XVII. századbeli erdélyi protestantizmus missziói felelősségérzetét bizonyítják azok a kísérletek, amelyek az erdélyi románságnak a lutheri, majd a református keresztyénség számára való rnegnyerését célozták. Előbb lutheránus (szász) részről indultak meg a kísérletek már a XVI. század negyvenes éveitől. Hamarosan románnyelvű protestáns vallásos irodalom keletkezett (szentírásfordítás, énekköltés), melynek született román művelői is akadtak. De a szászságtól csakhamar a református rnagyarság vette át a románok evangelizálásának munkáját. Ezt a munkát az államhatalom is pártfogása alá vette s a reformátussá lett románok külön egyházi szervezkedését is megengedte a saját maguk közül választott püspökkel az élükön. Egyre több lett az olyan románok száma, akik „tulajdon nyelveken hallgatták az Isten igéjét" s liturgiájukba is beleillesztették a saját nyelvükön való zsoltár- és dícséreténeklést. Ez nemzeti öntudatuk szempontjából is fontos volt, mert addig liturgiájukban az ószláv-bulgár nyelv és a cyrillbetűs írás volt az uralkodó. Románnyelvű irodalmuk, sajtójuk egyáltalán nem volt addig, amíg a reformáció el nem jutott közéjük.

A XVII. században főképpen maguk a református fejedelmek segítették elő a misszió munkáját. A fejedelmek keresztyéni bölcsessége az erőszakos térítés helyett célszerűbbnek találta az iskola, irodalom, sajtó útján való lassú nevelését úgy a papságnak, mint a népnek. E végből nagy áldozatokat is hoztak: így pl. Lórántfy Zsuzsánna fejedelemasszony Fogarason alapított 1657-ben híres román református iskolát s a magyar és román ifjaknak lehetővé tette egymás nyelvének alapos megtanulását. Más iskolákat és külön nyomdát is állítottak föl a románok reformálására a hitbuzgó fejedelmek s a Heidelbergi Kátét és nagyszámú más vallásos művet is kiadattak román nyelven. De a fejedelmi korszak lezárultával félbemaradt a nemes munka. A Diploma után a csöndes református térítést mohó római katholikus propaganda váltotta fel, melynek részben meg is valósult célja a románságnak a pápa fennhatósága alá terelése volt (így alakult az ún. „görögkatholikus", helyesebben „görög szertartású római katholikus" egyház). A római unió érdekében dolgozó jezsuitáknak az udvar részéről is támogatott aknamunkája azután csakhamar elsöpörte az Erdélyszerte virágzott román református gyülekezeteket és iskolákat. De az erdélyi román reformáció hatása nem tűnt el nyom nélkül. A református misszió hatását a román nyelv és nemzeti szellem, meg a görögkeleti egyházi élet fejlődésére mai román tudósok is hálásan elismerik.

 

 

Szabolcska Mihály
Uram, maradj velünk!

          

Mi lesz velünk, ha elfutott a nyár?
Mi lesz velünk, ha őszünk is lejár?
Ha nem marad, csak a rideg telünk…
Uram, mi lesz velünk?

Mi lesz velünk, ha elfogy a sugár,
A nap lemegy, és a sötét beáll.
Ha ránk borul örök, vak éjjelünk:
Uram, mi lesz velünk?

Mi lesz, ha a világból kifogyunk?
S a koporsó lesz örök birtokunk.
Ha már nem élünk, és nem érezünk:
Uram, mi lesz velünk?

tied a tél Uram, s tiéd a nyár,
Te vagy az élet, és te a halál.
A változásnak rendje mit nekünk?
Csak Te maradj velünk!

 

 

 

Üdv a Olvasónak! Regards to the reader! Grüsse an den Leser!

 

Istvándi történetéhez

 

ÁROKHÁTY BÉLA
1890-1942
zeneszerző, orgonaművész, orgonatervező, karnagy
79 éve halt meg

 

Dr BUCSAY MIHÁLY
1912 - 1988 - 2021
33 éve halt meg

 
Garai Gábor Jókedvet adj

Garai Gábor: Jókedvet adj

                  ennyi kell, semmi más

   Jókedvet adj, és semmi mást, Uram!
   A többivel megbirkózom magam.
   Akkor a többi nem is érdekel,
   szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
   Hadd mosolyogjak gondon és bajon,
   nem kell más, csak ez az egy oltalom,
   még magányom kiváltsága se kell,
   sorsot cserélek, bárhol, bárkivel,
   ha jókedvemből, önként tehetem;
   s fölszabadít újra a fegyelem,
   ha értelmét tudom és vállalom,
   s nem páncélzat, de szárny a vállamon.
   S hogy a holnap se legyen csupa gond,
   de kezdődő és folytatódó bolond
   kaland, mi egyszer véget ér ugyan –
   ahhoz is csak jókedvet adj, Uram.

  

 

 

Dr. LAJTHA LÁSZLÓ
1892-1963-2021
58 éve halt meg

 

Protestáns Graduál

 

Dr FEKETE CSABA

 

 Fekete Csaba: A délvidéki graduálok egy zsoltárpárjának tanulságai
 Fekete Csaba: A délvidéki graduálok és a viszonyítás megoldatlanságai (délvidéki graduálok: bélyei, kálmáncsai, nagydobszai)


látogató számláló

 

Zsoltár és Dicséret

 

Egyháztörténet

 

Tóth Ferentz

 

Történelem

 

Történelem. Török hódoltság kora

 

Dr SZAKÁLY FERENC


történész 1942-1999 - 22 éve halt meg

 

Világháborúk - Hadifogság
Málenkij robot - Recsk

 

Keresztyén Egyházüldözés
Egyház-politika XX.század

 

Roma múlt, jövő, jelen

 

PUSZTULÓ MAGYARSÁG - EGYKE

 

 

ADY ENDRE MAGYARUL

   

   Nem adta nekünk az Isten,

   Hogy ki szeret, az segítsen,

   Sohasem.

 

   Magunk is ritkán szerettük,

   Kikért szálltunk hősen, együtt,

   Valaha.

 

   Valahogyan bajok voltak,

   Lelkünknek, e toldott foltnak

   Bajai.

 

   Egyformán raktuk a szépet

   Barátnak és ellenségnek,

   Mert muszáj.

 

   Egyformán s mindig csalódtunk,

   De hát ez már a mi dolgunk

   S jól van ez.

 

   S szebb dolog így meg nem halni

   S kínoztatván is akarni:

   Magyarul.

 

 

KARÁCSONY ÜNNEPÉRE

 

HÚSVÉT ÜNNEPÉRE

 

PÜNKÖSD ÜNNEPÉRE

 

Gyerekeknek - Bibliai Történetek
másolható, nyomtatható

 

WEÖRES SÁNDOR

A bűn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyíltan és bátran szembeszegül az erénnyel, hanem mikor erénynek álcázza magát. 

 

 

A református keresztyénséget úgy tekintjük, mint a lényegére redukált evangéliumi hitet és gyakorlatot. Ez a szemünk fénye. De mint minden magasrendű lelki tömörülés, ez sem mentes a deformálódás és a korrumpálódás veszélyétől, amint továbbadja azt egyik nemzedék a másik nemzedéknek, egyik nép egy másik népnek. A Kálvin-kutatók kongresszusai arra hivatottak, hogy segítsenek megőrizni és megtisztogatni a református teológiát és a református egyházat az elmocsarasodástól. Dr Bucsay Mihály Előre Kálvinnal                      Oldal tetejére          látogató számláló

 

Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!