„n hiszek az Istenben, mint egy Szemlyben. Az letem egyetlen percben sem voltam ateista. n mg a dikveimben elutastottam Darwin, Haeckel s Huxley nzeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nzetek.”Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alaptja, Nobel-djas:
Mert gy szerette Isten a vilgot, hogy egyszltt Fit adta, hogy aki hisz benne, el ne vesszen, hanem rk lete legyen. Jnos 3,16
Erm s pajzsom az R, benne bzik szvem. Zsoltr 28,7
… „amikor az ember Klvint olvassa - akr egyetrten, akr fenntartsokkal - mindentt s minden esetben gy rzi, hogy egy erteljes kz megragadja s vezeti." Karl Barth
A Kroli Reformtus Egyetem Hittudomnyi karn 2009-ben megvdett doktori disszertci tdolgozott formja...
Az sgylekezet vezetje, Jakab a szlet keresztynsg egyik kiemelked alakja... fontos, hogy Jakab, az r testvre mltbb figyelmet kapjon. A klnbz Jakab-tradcik felvzolsa rvn…elemzi Jakab teolgijt .
E knyv hzagptl a hazai tudomnyos letben, a nemzetkzi ku-tats viszonylatban is jat hoz ...azltal, hogy jszvetsgi teol-giai szempontbl kvnja jra-gondolni Jakab szerept. L’Harmat-tan Kiad, 2012 - 283 oldal
„A Vilgegyetem teremtsnek elve teljesen tudomnyos is. Az let a Fldn a leg- egyszerbb formitl a legbonyolultabbig – az intelligens tervezs eredmnye.” Behe Michael J. biokmikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolcielmlet biokmiai kihvsa knyvbl
8. A SZENT KERESZTSGRL 26 – 27 RNAPJA 69 - 74 krds-felelet
8. A SZENT KERESZTSGRL 26 – 27 RNAPJA 69 - 74 krds-felelet
A SZENT KERESZTSGRL 26 – 27 RNAPJA 69-74 krds-felelet
26. rnapja
69. Mikppen emlkeztet s biztost tged Isten a szent keresztsgben arrl, hogy Krisztus egyszeri keresztldozata javadra szolgl?
Krisztus, aki a vzzel val lentst rendelte,1 azt grte,2
hogy az vre s Lelke olyan bizonyosan megtisztt engem lelkem tiszttalansgaitl, azaz minden bnmtl,
amilyen bizonyos az, hogy a vz a test szennyt lemossa.3
1 Mt 28,19–20; ApCsel 2,38
2 Mt 3,11; Mk 16,16; Rm 6,3–4
3 Mk 1,4; Lk 3,3
70. Mit jelent az, hogy Krisztus vre s Lelke ltal megtiszttott minket?
Egyrszt azt jelenti, hogy kegyelembl, Krisztusnak az keresztldozatban rtnk kiontott vrrt Istentl bnbocsnatot kaptunk.1
Msrszt: a Szentllek megjtott s Krisztus tagjv szentelt minket, hogy a bnnek naprl napra meghaljunk, s istenfl s feddhetetlen letet ljnk.2
71. Hol grte Krisztus, hogy az vre s Lelke ugyanolyan bizonyosan megtisztt minket, mint ahogyan a keresztvz megmos?
A keresztsg elrendelsekor, amikor gy szlt: „Menjetek el, tegyetek tantvnny minden npet, megkeresztelve ket az Atynak, a Finak s a Szentlleknek nevbe."1 – „Aki hisz, s megkereszteltetik, dvzl, aki pedig nem hisz, elkrhozik."2
Ezt az gretet ismtli meg a Szentrs akkor is, amikor a keresztsget az jjszlets frdjnek3 s bneink lemossnak nevezi.4
1 Mt 28,19
2 Mk 16,16
3 Tit 3,5
4 ApCsel 22,16
27. rnapja
72. A keresztvzzel val kls lents egyttal a bnk lemossa is?
Nem.1
A bntl csak Jzus Krisztus vre s a Szentllek tisztt meg minket.2
1 Mt 3,11; 1Pt 3,21; Ef 5,26–27
2 1Jn 1,7; 1Kor 6,11
73. Akkor mirt nevezi a Szentllek a keresztsget az jjszlets frdjnek s a bnk lemossnak?
Alapos oka van annak, hogy Isten gy beszl.
Nemcsak tantani akarja ezzel, hogy Krisztus vre s Lelke ltal a bnktl val megtisztuls olyan, mint amikor vzzel lemossuk a test szennyt,1
hanem ezzel az isteni zloggal s jeggyel egszen bizonyoss akar tenni minket afell, hogy olyan valsgosan megtisztt bneinktl, amilyen valsgos a vzzel val lemoss.2
1 Jel 1,5; 7,14; 1Kor 6,11
2 Mk 16,16; Gal 3,17
74. Meg kell-e keresztelni a csecsemket is?
Meg, mert k is Isten szvetsghez s az anyaszentegyhzhoz tartoznak, akr a felnttek.1
Isten nekik is meggrte a Krisztus vre ltal nyert bnbocsnatot2 s a hitet breszt Szentlelket.3
Ezrt a keresztsg ltal, mint a szvetsg jegye ltal ket is be kell fogadni a keresztyn anyaszentegyhzba, s gy megklnbztetni ket a hitetlenek gyermekeitl.4
Ez az szvetsgben a krlmetls ltal trtnt.5 Ehelyett rendelte Krisztus az jszvetsgben a keresztsget.6
1 1Mz 17,7
2 Mt 19,14
3 Lk 1,14–15; zs 44,1–3; Zsolt 22,11; ApCsel 2,39
4 ApCsel 10,47
5 1Mz 17,14
6 Kol 2,11–13
Szabolcska Mihly Uram, maradj velnk!
Mi lesz velnk, ha elfutott a nyr?
Mi lesz velnk, ha sznk is lejr?
Ha nem marad, csak a rideg telnk…
Uram, mi lesz velnk?
Mi lesz velnk, ha elfogy a sugr,
A nap lemegy, s a stt bell.
Ha rnk borul rk, vak jjelnk:
Uram, mi lesz velnk?
Mi lesz, ha a vilgbl kifogyunk?
S a kopors lesz rk birtokunk.
Ha mr nem lnk, s nem reznk:
Uram, mi lesz velnk?
…tied a tl Uram, s tid a nyr,
Te vagy az let, s te a hall.
A vltozsnak rendje mit neknk?
Csak Te maradj velnk!
dv a Olvasnak! Regards to the reader! Grsse an den Leser!
Jkedvet adj, s semmi mst, Uram!
A tbbivel megbirkzom magam.
Akkor a tbbi nem is rdekel,
szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
Hadd mosolyogjak gondon s bajon,
nem kell ms, csak ez az egy oltalom,
mg magnyom kivltsga se kell,
sorsot cserlek, brhol, brkivel,
ha jkedvembl, nknt tehetem;
s flszabadt jra a fegyelem,
ha rtelmt tudom s vllalom,
s nem pnclzat, de szrny a vllamon.
S hogy a holnap se legyen csupa gond,
de kezdd s folytatd bolond
kaland, mi egyszer vget r ugyan –
ahhoz is csak jkedvet adj, Uram.
A bn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyltan s btran szembeszegl az ernnyel, hanem mikor ernynek lczza magt.
A reformtus keresztynsget gy tekintjk, mint a lnyegre reduklt evangliumi hitet s gyakorlatot. Ez a szemnk fnye. De mint minden magasrend lelki tmrls, ez sem mentes a deformlds s a korrumplds veszlytl, amint tovbbadja azt egyik nemzedk a msik nemzedknek, egyik np egy msik npnek. A Klvin-kutatk kongresszusai arra hivatottak, hogy segtsenek megrizni s megtisztogatni a reformtus teolgit s a reformtus egyhzat az elmocsarasodstl. Dr Bucsay Mihly Elre Klvinnal Oldal tetejre