//palheidfogel.gportal.hu
//palheidfogel.gportal.hu

„n hiszek az Istenben, mint egy Szemlyben. Az letem egyetlen percben sem voltam ateista. n mg a dikveimben elutastottam Darwin, Haeckel s Huxley nzeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nzetek.” Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alaptja, Nobel-djas:


Mert gy szerette Isten a vilgot, hogy egyszltt Fit adta, hogy aki hisz benne, el ne vesszen, hanem rk lete legyen. Jnos 3,16


 

 

Erm s pajzsom az R, benne bzik
szvem. Zsoltr 28,7

… „amikor az ember Klvint olvassa - akr egyetrten, akr fenntartsokkal - mindentt s minden esetben gy rzi, hogy egy erteljes kz megragadja s vezeti."  Karl Barth

.


Theolgia, Trtnelem, Gradul, Zsoltr


Heidfogel Pl

lelkszi nletrajz - 2015


Csaldi Honlapom:

//heidfogel-domjan.gportal.hu

phfogel@gmail.com

 

 
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Elfelejtettem a jelszt
 

www.refzarszam.hu

shopify site analytics
 

Heidelbergi Kt 1563

 

II. HELVT HITVALLS

 

A GENFI EGYHZ KTJA

A GENEVAI Szent Gylekezetnek CATHE- CISMUSSA
 
Avagy A Christus tudomnyban gyermekeket tant  FORMATSKJA 

M.Ttfalusi Kis Mikls ltal 1695 esztend 

A Genfi Egyhz Ktja 1695 Ennek ismertetje.

Klvin Jnos: A Genfi Egyhz Ktja Ppa 1907.
www.leporollak.hu - Nmeth Ferenc munkja

Hermn M. Jnos: A Genfi Kt tja Kolozsvrig

- Fekete Csaba Kt, egyhz,tants 

 

IRTA: Klvin Jnos

 

KLVINRL IRTK

 

Klvin vfordulk

 

KARL BARTH 1886-1968

 

Bib Istvn

 

Biblia - s jszvetsg Prbakiads -

 

Bibliakiadsok, knyvek
Magyar biblikus irodalom

 

Biblia v, vek utn

 

Dr Csehszombathy Lszl
szociolgus 1925-2007

 

OSCAR CULLMANN 1902-1999

 

Egyhzi Zsinatok s Knonjai

 

FORRSMVEK

 

GALSI RPD
Jakab, az r testvre

 

A Kroli Reformtus Egyetem Hittudomnyi karn 2009-ben megvdett doktori disszertci tdolgozott formja...

Az sgylekezet vezetje, Jakab a szlet keresztynsg egyik kiemelked alakja... fontos, hogy Jakab, az r testvre mltbb figyelmet kapjon. A klnbz Jakab-tradcik felvzolsa rvn…elemzi Jakab teolgijt .

E knyv hzagptl a hazai tudomnyos letben,  a nemzetkzi ku-tats viszonylatban is jat hoz ...azltal, hogy jszvetsgi teol-giai szempontbl kvnja jra-gondolni Jakab szerept. L’Harmat-tan Kiad, 2012 - 283 oldal


2. Evagliumi klvinizmus szerk Galsi rpd Klvin kiad

 

 

Dr GRGEY ETELKA lelkipsztor, ir

 

1. Kzssg az szvetsgben

2. Biblia s liturgia

3. Prtusok s mdek...

4. Isten bolondsga

5. li, li, lama sabaktani?

6. Minden egsz eltrt?

7. Siralmak s kzssg

 

HARGITA PL
reformtus lelkipsztor


Istvndi 1924-1996 Ppa

 

Keresztny filozfia

 

Dr (Kocsi) KISS SNDOR

 

Kommentr 1967 s

 

Dr KUSTR ZOLTN

 

MLIUSZ JUHSZ PTER
1532-1572

 

DR NAGY BARNA

 

Dr PTOR IMRE

 

Dr RAVASZ LSZL pspk

 

SZEGEDI KIS ISTVN


1505 - 1572 REFORMTOR

 

SZENCI MOLNR ALBERT

1574 - 1633

 

Theolgiai irodalom

 

Temetsi beszdek

 

DR TTH KLMN
theolgiai professzor


1917 - 2009

 

DR. TRK ISTVN

 

Dr. VICTOR JNOS (1888-1954)

 

Rgi magyar Irodalom

 

Rgi knyvek s kziratok

 

XX. szzad Trtnelmhez

 

Webem - itt

 

PDF - MP3 - Doc - Odt formtum

 

Teremtsrl

„A Vilgegyetem teremtsnek elve teljesen tudomnyos is. Az let a Fldn a leg- egyszerbb formitl a  legbonyolultabbig – az intelligens tervezs eredmnye.” Behe Michael J. biokmikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolcielmlet biokmiai kihvsa knyvbl
 
 
1. OSCAR CULMANN A llek halhatatlansga
vagy a holtak feltmadsa ?
1. OSCAR CULMANN A llek halhatatlansga
vagy a holtak feltmadsa ?
: Lbjegyzet - Idzett mvek.

Lbjegyzet - Idzett mvek.


 

OSCAR CULMANN

A llek halhatatlansga vagy a holtak feltmadsa?

A) Bevezets 

B) Az utols ellensg: a hall. Szkratsz s Jzus 

C) A bn zsoldja: a hall. Test s llek 

D) A holtak zsengje. Krisztus fltmadsa s a hall megsemmislse kztt 

E) Akik elaludtak. Szentllek s a holtak tmeneti llapota 

F) Befejezs 

Ford.: Karasszon Istvn 

1.Ld. Mg: O. Cullmann, La foi à la rsurrection et l’esprance de la rsurrection dans le Nouveau Testament (=tudes thologiques et religieuses, 1943, 3kk); Christus und die Zeit, 1945, 205kk; Ph.H. Menoud, Le sort des trpasss, 1945 (Cahiers thologiques de l’actualit protestante); R. Mehl, Der letzte Feind, 1954.

2. Mgis, nem gy, ahogy az skeresztyn gylekezet „termszetes” hallrl beszlt volna. E kifejezst K. Barth hasznlta a Kirchliche Dogmatik III/2 (1948,776kk) egybknt rendkvl megkap fejtegetsben a hall, mint „utols ellensg” negatv kpzetrl. E kifejezst azonban nem ltom megalapozottnak az jszvetsgben; ld. Pl. 1Kor 11,30 (v. lentebbb, 5. lap). 
* Magyarul: Krisztus s az id, ford. Huszti Klmn, Budapest: Hermeneutikai kutatkzpont, 2000. 
3. Ennek megmutatsa volt knyvem valdi clja, nem pedig az, amit gyakran hibsan tulajdontanak nekem, hogy az „id s rkkvalsg” tmjt trgyalom. 
4.Mivel a Jnos evangliuma is dvtrtneti orientltsg, ezrt nem jrunk a „mitolgitlants” tjn (R. Bultmann szavait idzve). 
5. Ld. Bo Reicke, Einheitlichkeit oder verschiedene Lehrbegriffe in der neutestamentlichen Theologie, Theologische Zeitschrift, 1953, 401kk. 
6. Annl is inkbb, mivel a qumrni szvegek bizonytjk, hogy e zsid csoport is – amelyhez oly ersen kapcsoldott a keresztynsg – hellenista befolys alatt llt. Ld. O. Cullmann, The Significance of the Qumrn Texts for the Research into the Beginnings of Christianity, Journal of Biblical Literature, 1955, 213kk; gy R. Bultmann is, Theologie des Neuen Testaments, 1953, 361. lap 1. jegyzete. 
7. Inkbb a grg kpzetek „historizlsrl” (dvtrtneti rtelemben) kellene beszlnnk. Csak ebben az rtelemben, s nem R. Bultmann flfogsa szerint „mitolgitlantja” mr maga az jszvetsg a mtoszokat. 
8. Lsd a szvegeket E. Benz, Der Gekreuzigte Gerechte bei Plato, im Neuen Testament und in der alten Kirche, 1950. 
9. A Jn 4,9-ben tallhat parallel ellenre, amelyre E. Klostermann, Das Markus-Evangelium, 19363, ad loc., E. Lohmeyer, Das Evangelium des Markus, 1937 hvtk fl a figyelmet. Szmomra valszntlen e magyarzat: „olyan szomor vagyok, hogy inkbb meghalni kvnok” – egy olyan helyzetben, ahol Jzus tudja, hogy meg fog halni (az utols vacsorakor!). J. Weiss, Das Markus-Evangelium, 19173 magyarzata, ad loc., „szomorsgom olyan nagy, hogy slya alatt sszeroskadok”, Mk 15,34 vonatkozsban tnik valszntlennek. Lk 12,50: „s mely igen szorongattatom mg keresztsgek (=hallom) el nem vgeztetik” szintn ezt a magyarzatot teszi valszntlenn. 
10. Rgi s j kommentrok (J. Wellhausen, Das Evangelium Marci, 19092, ad loc.; J. Schniewind, NTD, 1934, ad loc.; E. Lohmeyer, Das Evangelium des Markus, 1937, ad loc.) hiba prbljk meg kikerlni ezt a kvetkezmnyt, amelyet mg ers grg kifejezsek is tmogatnak: „rettegni s gytrdni”. Olyan magyarzatot adnak, amely nem felel meg a helyzetnek, ahol Jzus mr tudja, hogy szenvednie kell npnek bnei miatt (utols vacsora). Lk 12,50-ben teljesen lehetetlen kiiktatnunk a halltl val flelmet, s figyelembe vve Jzus szavait a kereszten (Mk 15,34), s nem magyarzhatjuk msknt s Gecsemn trtnett, mint az elhagyatottsgtl val flelmet, amelyet Isten nagy ellensge, a hall idz Jzusra. 
11. E passzus kapcsolata a Gecsemn kertjvel szmunkra ktsgtelen. Ld. J. Hring, L’ptre aux Hbreux, 1954, ad loc. 
12. J. Leipoldt, Der Tod bei Griechen und Juden, 1942, teljesen rossz szemszgbl nzi a perspektvt. Ugyan joggal hatrolja el lesen a hall grg felfogst a zsidtl, de erfesztsei, hogy llandan a grg felfogssal azonostsa a keresztynt s elhatrolja azt a zsidtl, valsznleg csak akkor rthet, ha a knyv megjelensi vt figyelembe vesszk, valamint azt a sorozatot, amelyben megjelent (Germanentum, Christentum und Judentum). 
13. Ltni fogjuk, hogy a Krisztus ltal nyert gyzelem fnyben a hall elvesztette minden rettenett. Az jszvetsget kvetve azonban mgsem beszlnek arrl, hogy meghalni „termszetes” (K. Barth, Kirchliche Dogmatik, III/2, 1948, 777kk, hivatkozssal a Jel 21,8-ra, hogy ti. klnbsg van a „msodik hallhoz” kpest); ld. 1Kor 11,30! 
14. Meg kell emltennk mg az jszvetsgi teolgikat is. 
15. W.G. Kmmel, Das Bild des Menschen im Neuen Testament, 1948; J.A.T. Robinson, The Body. A Study in Pauline Theology, 1952; v. a Vocabulaire Biblique, 19552 antropolgiai cikkeit is!. 
16. W. Gutbrod, Die paulinische Anthropologie, 1934; W.G. Kmmel, Rmer 7 und die Bekehrung des Paulus, 1929; E. Schweizer, Rmer 1,3 und der Gegensatz von Geist und Fleisch vor und Bei Paulus, Evangelische Theologie, 1955, 563kk; klnsen pedig R. Bultmann, Theologie des Neuen Testaments, 1953, megfelel fejezete. 
17. Jzus szavai a Mk 8,36; M5 6,25; 10,28-ben (pszkh = let) sem a „halhatatlan llek vgtelen rtkrl” szlnak, s nem is flttelezik a bels ember felsbbrendsgt. V. Mk 14,38, valamint W.G. Kmmel, i.m., 16kk. 
18. Ezt mondja W.G. Kmmel, i.m., amikor hangslyozza, hogy az jszvetsgben – a jnosi teolgiban is – az embert trtneti lnynek tekintik. 
19. A test az a hely, ahonnan befolysolja az embert. gy lehetsges, hogy Pl nhny helyen felcserli a kt grg „test” szt (szarx s szma) sajt alapfelfogsnak ellenre. Ez a terminolgiai klnbsg azonban semmit sem vltoztat az ltalnos szemllett, amelyre a szma s a szarx megklnbztetse jellemz. 
20. Ld. Cikkemet: La dlivrance anticipe du corps humain d’après le Nouveau Testament. Hommage et reconnaissance. Receuil de travaux publis à l’occasion du 60e anniversaire de K. Barth, Neuchtel et Paris, 1946, 31kk. 
21.Jzus gyakran idzett szava a Mt 10,28-ban (ld. 17. jegyzetet): „Ne fljetek azoktl, akik a testet lik meg, a pszkht pedig meg nem lhetik, nem flttelezi a grg felfogst, mint ha a lleknek nem lenne szksge testre (szma). A kvetkez sor mutatja, hogy nem errl van sz. Jzus nem gy folytatja: „attl fljetek, aki a pszkht li meg”, hanem gy: „hanem attl fljetek inkbb, aki mind a pszkht, mind a testet el tudja puszttani a gyehennban”. A kommentrok joggal jegyzik meg, hogy a pszkh itt nem a grg llek fogalma, hanem inkbb az „let” szval kell fordtanunk, az arm nafs sznak megfelelen. Ld. Pl. J. Schniewind, Das Evanglium nach Johannes, 1937, ad loc.; W.G. Kmmel, i.m., 17, szintn joggal rja: e vers „nem a halhatatlan llek rtkt rja le, hanem azt hangslyozza, hogy egyedl Isten semmistheti meg a fldi leten tl a mennyeit is.” Ld. R. Mehl, Der letzte Feind, 40. lap, 12. jegyzet. 
22. Br nem szerencss a fenti kifejezs, mgis knytelen vagyok hasznlni, mert nincs jobb. Amit vele mondani akarok, az vilgos lehet azonban a fenti fejtegetsekbl. 
23. A 20. vers utalsa az 1Mz 3,17-re („temiattad”) kizrja a ktiszisz minden egyb fordtst, mint ahogy azt javasolta E. Brunner s A. Schlatter: hogy ti. a teremtmny az embert jelenten. Lsd O. Cullmann, Christus und die Zeit, 1945, 89. 
24. Mg ha az Igazsg Tantjt a qumrni szekta szerint ki is vgeztk – amit ez idig egyetlen egyrtelm szveg sem bizonyt –, akkor is marad egy hatalmas klnbsg az skeresztyn egyhz hithez kpest (a tbbirl nem is beszlve; v. The Significance of the Qumrn Texts…, Journal of Biblical Literature, 1955, 213kk): Jzus fltmadsnak hite, amely fltmads mr megtrtnt, nem lel prjra e szektban. 
25. E tmhoz v. Ph. Menoud, La mort d’Ananias et de Saphira. Aux source de la tradition chrtienne. Mlanges offerts à M Goguel, Neuchtel et Paris, 1950, klnsen 150kk. 
26. Fknt F. Buri, Das Problem der ausgebliebenen Parusie, Schweizerische Theologische Umschau, 1946, 97kk. E krdshez v. O. Cullmann, Das wahre durch die ausgebliebene Parusie gestellte neutestamentliche Problem, Theologische Zeitschrift, 1947, 177kk s 428kk. 
27. R. Bultmann, History and Eschatology in the New Testament, New Testament Studies, 1954, 5kk. 
28. Ebben az rtelemben kell vennnk F.J. Leenhardt j ttelt: Ceci est mon corps. Explication de ces paroles de Jsus-Christ, Neuchtel et Paris, 1955. 
29. W. Bieder, Auferstehung des Leibes oder des Fleisches?, Theologische Zeitschrift, 1945, 105kk, a bibliai teolgia s a dogmatrtnet szempontjbl kvnja magyarzni e kifejezst. 
30. Ezt az igt Luther ktflekppen fordtja: 2Tim 1,10 „Er hat ihm die Macht genommen” (elvette a hatalmt – ti. a hallnak), valamint 1Kor 15,26: „er wird aufgehoben” (meg fog semmisttetni). – Ford. megj.: A mi revidelt Kroli-fordtsunk szveghbb: mindktszer az „eltrlni” igt hasznlja. 
31. K. Barth, Kirchliche Dogmatik, II/1, 1940, 698kk s III/2, 1948, 524 s 714kk. Igaz, ezeken a helyeken, melyeket rszletesebben is kifejt, kzelebb jut az jszvetsgi eszkhatolgihoz, mint els publikcijban (Die Auferstehung der Toten, 1926). 
32. Itt idzhet a Lk 23,43 sokat vitatott szava: „Ma velem leszel a paradicsomban”. Br nem lehetetlen a „ma” szt a „mondom nked” kifejezsre vonatkoztatni, ez mgis inkbb valszntlennek ltszik. Ezt a logiont a Lk 16,23 fnyben kell rtennk, amely a ksi zsidsg flfogst tkrzi a paradicsomrl, a boldogok lakhelyrl (Strack-Billerbeck, ad loc.; P. Volz, Die Eschatologie der jdischen Gemeinde im neutestamentlichen Zeitalter, 19342, 265). Mindenesetre a szveg nem beszl a test fltmadsrl, s nem is rvnytelenti a parusia vrst – ezt a magyarzatot elveti W.G. Kmmel, Verheissung und Erfllung, 19532, 67 is. Igaz ugyan, hogy bizonyos feszltsg van a pli flfogssal, abban az rtelemben, hogy maga Krisztus mg nem tmadt fel a „mnak” nevezett napon, teht mg nem vetette meg annak az alapjait, hogy a holtak vele lehessenek. Vgs soron azonban ez a szveg is azt hangslyozza, hogy a lator Krisztussal lesz. P.H. Menoud (Le sort des trpasss, 45) joggal jegyzi meg, hogy Jzus vlaszt a lator krsnek sszefggsben kell rtennk. A lator azt kri, hogy Jzus emlkezzen meg rla, „amikor elj az orszgban”. E szavak a zsid messis-flfogs szerint csak azt a pillanatot jelenthetik, amikor a Messis eljn orszga megalaptsrt. Jzus nem a krsre vlaszol, hanem mg tbbet ad, mint amit a lator krt: mr elbb egytt lesz vele. gy rtve ez az ige is – sajt intencija szerint – a fenti sszefggsbe tartozik. 
33. K. Barth magyarzata (Kirchliche Dogmatik, III/2, 778), hogy ti. az „elaludtak” kifejezs csupn az lk benyomsa lenne azok fell, akik bkben haltak meg, nem tmogathat az jszvetsg fell. E kifejezs tbbet mond, s mint a Jel 14,13-ban a „megnyugosznak” sz is, valban egy llapota utal, amelyben vannak a holtak a parusiig. 
34. Ez a tartzkods nem adhat okot arra, hogy egyszeren elhallgassuk az tmeneti llapotot. Nem rtem, hogy mirt tanstanak e vonatkozsban a protestns teolgusok (K. Barth is) annyi bizonytalansgot, hiszen az jszvetsg egyszeren ezt lltja: 1) ilyen tmeneti llapot van; 2) s ez a Krisztussal val kzssget jelenti (a Szentllek ltal). Tisztttzrl sehol nincs sz. 
35. Az jszvetsg egyb passzusaira tekintettel, ahol az ap’arti sz jelentse biztosan „mostantl fogva” (pl. Jn 13,19), s a j rtelem miatt, melyet e sz idbeli rtelmezse ad, itt is a szoksos fordtst javaslom, amely e szt az apothnszkontesz-re vonatkoztatja. Igaz, A. Debrunnernek (Grammatik des neutestamentlichen Griechisch, II. rsz, fggelk, 12. ) vannak rvei javaslata mellett, amikor A. Fridrichsent kvetve az ap’arti szt vulgris attikai kifejezsnek tartja: „pontosan, hatrozottan” jelentssel, s a legei to pnema kifejezsre vonatkoztatja. A Chester Beatty Papirus tmogatja ezt, kihagyva a kai szt. 
36. Itt R. Mehl, Der letzte Feind, 56, egyik utalst kvettem. 
37. Marcus Aurelius, Meditationes XI. 3. Persze egyre inkbb elhagyta a halhatatlansg hitt. 
38. Nem azt trgyaltam itt, hogy mi a hitetlenek sorsa az skeresztyn hit szerint. Ezt egy ksbbi munkmban fogom kifejteni, amelyet az jszvetsg eszkhatolgijnak szentelek.

 

 

Szabolcska Mihly
Uram, maradj velnk!

          

Mi lesz velnk, ha elfutott a nyr?
Mi lesz velnk, ha sznk is lejr?
Ha nem marad, csak a rideg telnk…
Uram, mi lesz velnk?

Mi lesz velnk, ha elfogy a sugr,
A nap lemegy, s a stt bell.
Ha rnk borul rk, vak jjelnk:
Uram, mi lesz velnk?

Mi lesz, ha a vilgbl kifogyunk?
S a kopors lesz rk birtokunk.
Ha mr nem lnk, s nem reznk:
Uram, mi lesz velnk?

tied a tl Uram, s tid a nyr,
Te vagy az let, s te a hall.
A vltozsnak rendje mit neknk?
Csak Te maradj velnk!

 

 

 

dv a Olvasnak! Regards to the reader! Grsse an den Leser!

 

Istvndi trtnethez

 

ROKHTY BLA
1890-1942
zeneszerz, orgonamvsz, orgonatervez, karnagy
79 ve halt meg

 

Dr BUCSAY MIHLY
1912 - 1988 - 2021
33 ve halt meg

 
Garai Gbor Jkedvet adj

Garai Gbor: Jkedvet adj

                  ennyi kell, semmi ms

   Jkedvet adj, s semmi mst, Uram!
   A tbbivel megbirkzom magam.
   Akkor a tbbi nem is rdekel,
   szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
   Hadd mosolyogjak gondon s bajon,
   nem kell ms, csak ez az egy oltalom,
   mg magnyom kivltsga se kell,
   sorsot cserlek, brhol, brkivel,
   ha jkedvembl, nknt tehetem;
   s flszabadt jra a fegyelem,
   ha rtelmt tudom s vllalom,
   s nem pnclzat, de szrny a vllamon.
   S hogy a holnap se legyen csupa gond,
   de kezdd s folytatd bolond
   kaland, mi egyszer vget r ugyan –
   ahhoz is csak jkedvet adj, Uram.

  

 

 

Dr. LAJTHA LSZL
1892-1963-2021
58 ve halt meg

 

Protestns Gradul

 

Dr FEKETE CSABA

 

 Fekete Csaba: A dlvidki gradulok egy zsoltrprjnak tanulsgai
 Fekete Csaba: A dlvidki gradulok s a viszonyts megoldatlansgai (dlvidki gradulok: blyei, klmncsai, nagydobszai)


ltogat szmll

 

Zsoltr s Dicsret

 

Egyhztrtnet

 

Tth Ferentz

 

Trtnelem

 

Trtnelem. Trk hdoltsg kora

 

Dr SZAKLY FERENC


trtnsz 1942-1999 - 22 ve halt meg

 

Vilghbork - Hadifogsg
Mlenkij robot - Recsk

 

Keresztyn Egyhzldzs
Egyhz-politika XX.szzad

 

Roma mlt, jv, jelen

 

PUSZTUL MAGYARSG - EGYKE

 

 

ADY ENDRE MAGYARUL

   

   Nem adta neknk az Isten,

   Hogy ki szeret, az segtsen,

   Sohasem.

 

   Magunk is ritkn szerettk,

   Kikrt szlltunk hsen, egytt,

   Valaha.

 

   Valahogyan bajok voltak,

   Lelknknek, e toldott foltnak

   Bajai.

 

   Egyformn raktuk a szpet

   Bartnak s ellensgnek,

   Mert muszj.

 

   Egyformn s mindig csaldtunk,

   De ht ez mr a mi dolgunk

   S jl van ez.

 

   S szebb dolog gy meg nem halni

   S knoztatvn is akarni:

   Magyarul.

 

 

KARCSONY NNEPRE

 

HSVT NNEPRE

 

PNKSD NNEPRE

 

Gyerekeknek - Bibliai Trtnetek
msolhat, nyomtathat

 

WERES SNDOR

A bn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyltan s btran szembeszegl az ernnyel, hanem mikor ernynek lczza magt. 

 

 

A reformtus keresztynsget gy tekintjk, mint a lnyegre reduklt evangliumi hitet s gyakorlatot. Ez a szemnk fnye. De mint minden magasrend lelki tmrls, ez sem mentes a deformlds s a korrumplds veszlytl, amint tovbbadja azt egyik nemzedk a msik nemzedknek, egyik np egy msik npnek. A Klvin-kutatk kongresszusai arra hivatottak, hogy segtsenek megrizni s megtisztogatni a reformtus teolgit s a reformtus egyhzat az elmocsarasodstl. Dr Bucsay Mihly Elre Klvinnal                      Oldal tetejre          ltogat szmll

 

Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!