//palheidfogel.gportal.hu
//palheidfogel.gportal.hu

„n hiszek az Istenben, mint egy Szemlyben. Az letem egyetlen percben sem voltam ateista. n mg a dikveimben elutastottam Darwin, Haeckel s Huxley nzeteit, melyek teljesen elavult lehetetlen nzetek.” Einstein Albert (1879–1955) modern fizika egyik alaptja, Nobel-djas:


Mert gy szerette Isten a vilgot, hogy egyszltt Fit adta, hogy aki hisz benne, el ne vesszen, hanem rk lete legyen. Jnos 3,16


 

 

Erm s pajzsom az R, benne bzik
szvem. Zsoltr 28,7

… „amikor az ember Klvint olvassa - akr egyetrten, akr fenntartsokkal - mindentt s minden esetben gy rzi, hogy egy erteljes kz megragadja s vezeti."  Karl Barth

.


Theolgia, Trtnelem, Gradul, Zsoltr


Heidfogel Pl

lelkszi nletrajz - 2015


Csaldi Honlapom:

//heidfogel-domjan.gportal.hu

phfogel@gmail.com

 

 
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Elfelejtettem a jelszt
 

www.refzarszam.hu

shopify site analytics
 

Heidelbergi Kt 1563

 

II. HELVT HITVALLS

 

A GENFI EGYHZ KTJA

A GENEVAI Szent Gylekezetnek CATHE- CISMUSSA
 
Avagy A Christus tudomnyban gyermekeket tant  FORMATSKJA 

M.Ttfalusi Kis Mikls ltal 1695 esztend 

A Genfi Egyhz Ktja 1695 Ennek ismertetje.

Klvin Jnos: A Genfi Egyhz Ktja Ppa 1907.
www.leporollak.hu - Nmeth Ferenc munkja

Hermn M. Jnos: A Genfi Kt tja Kolozsvrig

- Fekete Csaba Kt, egyhz,tants 

 

IRTA: Klvin Jnos

 

KLVINRL IRTK

 

Klvin vfordulk

 

KARL BARTH 1886-1968

 

Bib Istvn

 

Biblia - s jszvetsg Prbakiads -

 

Bibliakiadsok, knyvek
Magyar biblikus irodalom

 

Biblia v, vek utn

 

Dr Csehszombathy Lszl
szociolgus 1925-2007

 

OSCAR CULLMANN 1902-1999

 

Egyhzi Zsinatok s Knonjai

 

FORRSMVEK

 

GALSI RPD
Jakab, az r testvre

 

A Kroli Reformtus Egyetem Hittudomnyi karn 2009-ben megvdett doktori disszertci tdolgozott formja...

Az sgylekezet vezetje, Jakab a szlet keresztynsg egyik kiemelked alakja... fontos, hogy Jakab, az r testvre mltbb figyelmet kapjon. A klnbz Jakab-tradcik felvzolsa rvn…elemzi Jakab teolgijt .

E knyv hzagptl a hazai tudomnyos letben,  a nemzetkzi ku-tats viszonylatban is jat hoz ...azltal, hogy jszvetsgi teol-giai szempontbl kvnja jra-gondolni Jakab szerept. L’Harmat-tan Kiad, 2012 - 283 oldal


2. Evagliumi klvinizmus szerk Galsi rpd Klvin kiad

 

 

Dr GRGEY ETELKA lelkipsztor, ir

 

1. Kzssg az szvetsgben

2. Biblia s liturgia

3. Prtusok s mdek...

4. Isten bolondsga

5. li, li, lama sabaktani?

6. Minden egsz eltrt?

7. Siralmak s kzssg

 

HARGITA PL
reformtus lelkipsztor


Istvndi 1924-1996 Ppa

 

Keresztny filozfia

 

Dr (Kocsi) KISS SNDOR

 

Kommentr 1967 s

 

Dr KUSTR ZOLTN

 

MLIUSZ JUHSZ PTER
1532-1572

 

DR NAGY BARNA

 

Dr PTOR IMRE

 

Dr RAVASZ LSZL pspk

 

SZEGEDI KIS ISTVN


1505 - 1572 REFORMTOR

 

SZENCI MOLNR ALBERT

1574 - 1633

 

Theolgiai irodalom

 

Temetsi beszdek

 

DR TTH KLMN
theolgiai professzor


1917 - 2009

 

DR. TRK ISTVN

 

Dr. VICTOR JNOS (1888-1954)

 

Rgi magyar Irodalom

 

Rgi knyvek s kziratok

 

XX. szzad Trtnelmhez

 

Webem - itt

 

PDF - MP3 - Doc - Odt formtum

 

Teremtsrl

„A Vilgegyetem teremtsnek elve teljesen tudomnyos is. Az let a Fldn a leg- egyszerbb formitl a  legbonyolultabbig – az intelligens tervezs eredmnye.” Behe Michael J. biokmikus-professzor, a Darwin fekete doboza – Az evolcielmlet biokmiai kihvsa knyvbl
 
 
- Dr. KARASSZON ISTVN Az izraeli valls. Bp
1994.
- Dr. KARASSZON ISTVN Az izraeli valls. Bp
1994.
: 9. Fggelk I.- BIBLIAI TEOLGIA - MI AZ?

9. Fggelk I.- BIBLIAI TEOLGIA - MI AZ?


F g g e l k I.

BIBLIAI TEOLGIA — MI AZ?

Rvid ttekintsnk vgeztvel ajnlatos mg egyszer visszatrni a bibliai teolgia s a vallstrtnet elhatrolsnak krdsre. Ha a krds kutatstrtneti httert tekintjk, gy (fnntartva mindazokat, amiket bevezetnkben mondtunk) mgis a bibliai teolginak kell ltjogosultsgt megadnia, annak ellenre, hogy az elmlt vtizedek magyar kutatsa inkbb a vallstrtnetet rszestette htrnyban. Els fladatunk mindenkppen az, hogy meghatrozzuk a bibliai teolgiai kutats cljt, s elhelyezzk azt a teolgin bell. Ez azonban a legkevsb sem tekinthet egyszer vllalkozsnak: a bibliai teolgia clkitzse egyike a legvitatottabb krdseknek. Az erre adott vlaszok nagyban klnbznek egymstl; mrpedig a bibliai teolgia mvelse nagyban fgg ettl a vlasztl. A tradicionlis teolgiai tudomny hajlik arra, hogy a teolgia hrom jellegzetessgt klnbztesse meg: trtneti, rendszeres s gyakorlati tudomnyknt emlegesse a teolgit. E keretbe pedig igen nehz beilleszteni a bibliai teolgit, hiszen mind a trtneti, mind a rendszeres jelleget nmagnak mondhatja ez a viszonylag fiatal tudomnyg. Vajon interdiszciplinris tudomnyrl van sz, amely ms teolgiai diszciplink eredmnyeit integrlja, avagy fggetlen helyet kell neki biztostanunk az rsmagyarzat s a rendszeres teolgia hatrn?

E krds megvlaszolsakor gyakran szoktak utalni a bibliai teolgia fogalmnak keletkezsre, ami a tbbi tudomnyghoz kpest ksinek mondhat. A reformci a „sola Scriptura” elvt vallotta, teht arra helyezte a hangslyt, hogy a Szentrs az egyetlen forrsa az egyhzi tantsnak. Kvetkezskppen ki kell fejtennk a Szentrs mondanivaljt, s az szvetsg s jszvetsg klnbz mondanivalit egyms sszefggsbe kell lltanunk. A bibliai teolgia fogalma ennek megfelelen nemsokra jelentkezett: 1629-ben a nmet teolgus, Wolfgang Jacob Christmann rt egy „Teutsche Biblische Theologie” cm mvet, amely a protestns ortodoxia jellegzetes rsa volt. A kor elterjedt mdszernek megfelelen is kereszt-referencikat keresett a Biblia klnbz rszei kztt, s a legfontosabb bibliai fogalmak segtsgvel kvnta megragadni a Biblia mondanivaljt — amely aztn flhasznlhat dogmatikai kijelentsek megfogalmazsra is. A loci communes mdszere, a konkordancia-munka volt jellemz erre a ktetre ppgy, mint a korra magra is.

Nyilvnval azonban, hogy ez a mdszer ma mr nem lehet kielgt szmunkra. Ugyan nem becslhetjk al az ilyen vizsglat eredmnyeit sem, mgis a bibliai igk e mdszer ltal a dicta probantia (bizonyt helyek) szintjre sllyed, s a szvegek trtneti rtke msodlagos marad. ppezrt jogos H.-J. Kraus megllaptsa: a bibliai teolgia trtnetnek megrsakor a kezdpontot msutt keresi, spedig a trtneti-kritikai bibliatudomny keletkezsekor. A trtneti-kritikai bibliatudomny eredmnyekppen a bibliai teolgia ellenprjv vlt a dogmatikai teolgia kifejezsnek, s azt akarta kifejezsre juttatni, hogy a bibliai szvegek eredeti rtelmt kutatja — szemben a dogmatikval, ami az egyhz tantsa kell maradjon. Vilgos ugyanis, hogy e kett nem azonos, mg akkor sem, ha sok krdsben megegyezik, s mindig prbeszdben kell maradjon a kett. A trtneti-kritikai kutats azonban bcst int a dicta probantia mdszernek s az egyes bibliai igknek nll rtket tulajdont, attl fggetlenl, hogy ksbb, az egyhz tantsban milyen szerepet tlttt be az illet ige. Aligha volt teht vletlen, hogy a Biblia trtneti-kritikai kutatst sokig (nha mg ma is) veszlyknt rtelmeztk az egyhzi tants vonatkozsban.

A bibliai teolgia kifejldsben teht egyfajta mozgst figyelhetnk meg: a dogmatikrl ttevdik a hangsly a trtneti kutatsokra; ennek kvetkezmnyekppen az a ksrtsnk tmadhat, hogy a dogmatiktl elhatroljuk a bibliai teolgit s inkbb az exegzis mell helyezzk. Ez a ltszat azonban csalka. A bibliai teolgia ugyanis tbb, mint az exegetikai eredmnyek sszegzse; elg gyatra bibliai teolgit rna az, aki egyszeren a kommentrok eredmnyeit ollzn ssze egy ktetbe! A bibliai teolgia clja nem csupn az, hogy sszefoglalja, amit az exegetk mondtak, hanem az is, hogy rendezze azokat, s olyan bels koherencit rjen el az egyes igk rsmagyarzatnak sszegzsekor, amely ugyan klnbzik a dogmatikai rendszertl, de transzcendlja az exegetikai eredmnyeket is. A bibliai teolgia helyt teht nem a rendszeres teolgia berkeiben talljuk meg, de nem is egyszeren a trtneti diszciplink kztt. „Kztes” tudomnygrl van sz, amely flhasznlja ennek is, annak is az eredmnyeit, s a trtneti tnyek ill. a teolgiai/filozfiai gondolatok egybemossval fejti ki sajt rtelmezst a Biblirl.

Trtneti tnyek s teolgiai gondolatok egybemossa — vajon tnyleg ez lenne a dolgunk? Nem sokkal inkbb meg kellene klnbztetnnk a trtneti eredmnyeket s a dogmatikai rendszereket egymstl? Nem a megklnbztets teszi a teolgust? A trtneti kritika valban knosan gyel arra, hogy megklnbztesse a trtneti tnyeket s a racionlis hipotziseket. S a radiklis fordulpont valban ppen az volt a teolgiban, hogy a bibliai szvegeket immr nem a nagy dogmatikai tmk bizonyt helyeknt rtelmezzk, hanem a szvegek eredeti, trtneti rtelmt tesszk meg rendszernk alapjv. Aligha volt vletlen, ha a XIX. szzad vgn a sensus historicus s a sensus litteralis a bibliatudsok szmra ugyanazt jelentette.

Nyilvnval, hogy a trtneti-kritikai rsmagyarzat eredmnyei kihvst jelentettek az egyhzi tants szmra. Ennek kvetkezmnyeknt az egyhz tantsnak tbb rszt kellett j fnyben megvizsglnunk, s sok korbbi vlemnyt jra kellett rtkelnnk. A bibliai teolgia megjelense mrfldk volt ekzben, s segtette az egyhzat abban, hogy vlaszolni tudjon a trtneti-kritikai rsmagyarzat krdseire. Nhny plda azonban megvilgthatja ezt a tnyllst. A teremts pldul mindig is kzponti tmja volt a dogmatikai rendszereknek (nevezetesen az a tny, hogy Isten a „to prton”, vagy a „prton kinoun akineton”); e ttelt a Biblia fnyben gy lehetett magyarzni, hogy Isten az egsz immanens vilg Ura, hiszen teremtette. A bibliai teolgia azonban kimutatta, hogy a Teremtrl s a teremtsrl szl bibliai bizonysgttel meglehetsen szekundr (br tartalmilag ktsgkvl igaz az, amit a dogmatikk rnak): elsdleges fontossga inkbb az egyiptomi szabadtsnak van. A latin-amerikai felszabadts-teolgia ma is erre az vszzados ismeretre utal. Nem csak valaminek a materilis jelenlte, de trtneti helye is jelentsggel br!

Egy msik j plda lehet Jzus s a trvny kapcsolata. Nem szksges itt kifejtennk, hogy az evanglium s a trvny dialektikus kapcsolata milyen fontossg volt a dogmatikn bell: Luther Mrton dntnek tartotta azt teolgijban (jllehet maga nem rt dogmatikt), de a XX. szzadban is egy risi lzads jtotta meg a dogmatikai prbeszdet. Barth Kroly volt az, aki megfordtotta a sorrendet, s a rgi lutheri „trvny s evanglium” helyett az „evanglium s trvny” sorrendjt vezette be. Hiszen csak Jzus Krisztus evangliumnak fnyben dbbenhetnk r igazn sajt bnssgnkre! — A bibliai teolgia azonban figyelmet szentel a trtneti Jzusnak is, s Jzus igehirdetst, ill. trvnymagyarzatt a korabeli zsidsg trvnyrtelmezsnek sszefggsbe lltja. Ekzben megllaptja, hogy a trtneti Jzus sokszor eltrt kora trvnymagyarzstl, de mindig visszautalt az rott trvnyre; e nzetvel persze aligha llt egyedl a korabeli zsidsgban. E ltsmd eredmnye mrmost az, hogy a trvny s a Krisztusrl szl evanglium immr nem egymssal szembenll felek, hanem egytt llnak szemben a Jzus korabeli zsidsggal. Jzus rsmagyarzata inkbb a trvny aktualizlsa s intenzifiklsa volt. E kett azonban egy skon mozog, ha gy tetszik tradci-lncot kpez, mg a mzesi trvny s a zsidsg trvnymagyarzsa kpezi a msik (legalbb annyira legitim, de klnbz) tradci-vonalat.

E kt plda taln kellkppen mutatja, hogy a bibliai teolgia szenzitv mind a dogmatikai krdsfltevsek irnt, mind pedig a trtneti kutatsok irnt. Arra a kvetkeztetsre juthatnnk, hogy a bibliai teolgia a trtneti kritika s az egyhzi elktelezettsg gyermeke — ez nagyjbl helyes is. jabban azonban olyan fejlemnyeknek lehetnk tani, amelyek mind a bibliai teolgia mdszert, mind pedig lnyegt krdjelezik meg (B.S. Childs nem tall a bibliai teolgia krzisrl sem beszlni — jllehet ezt csupn egyfajta bibliai teolgira rti). A legnagyobb problma abban rejlik, hogy a trtneti kritika egyre kisebb rszletek fel fordul; ez pedig veszlyezteti a bibliai teolgia tfog jellegt. A nyelvhasznlat nyilvn mutatja ezt a veszlyt: az utbbi vtizedekben egyre inkbb megszoktuk, hogy kln beszljnk az szvetsg teolgijrl, az jszvetsg teolgijrl, de akr a Jahwista teolgijrl (H.W. Wolff), a zsoltrok teolgijrl (H.-J. Kraus, H. Spieckermann), vagy akr egy kor teolgijrl is (a fogsg teolgijrl D. Raitt). Ekzben a „teolgia” kifejezs egyre inkbb elveszti tfog jellegt, s rsz-mondanivalk kifejezsre szolgl. A bibliai teolgia dilemma eltt ll: vagy elveszti „holisztikus” jellegt, vagy cskken az a kpessge, hogy az egyhz szmra kzvettse a rszeredmnyeket, s gy relevancija vsz. Nem vletlen, hogy az utbbi vekben egyre tbben ksrleteznek az egsz Biblia teolgijnak megrsval — m ennek kimenetele mg nem vilgos.

Ebben az tmeneti helyzetben is ki lehet tartani a bibliai teolgia albbi jellegzetessgei mellett:

1) A bibliai teolgia fogalma olyan kutatst jelent, amely egyszerre koncentrl az exegetikai mdszerekre s eredmnyekre. Ez azt is jelenti, hogy interdiszciplinris kell maradjon, s nem annyira a rszeredmnyek elrsvel kell foglalkozzon, mint azok egymshoz val viszonyval, elssorban azzal, hogy az egyes igk egyszeri, trtneti (eph'apax) rtelme hogyan befolysolta a ksbbi fejlemnyeket. A bibliai igk reinterpretcija mr a bibliai korban fontos tmja a bibliai teolginak.

2) Ha sikerl olyan tradci-vonalakat flvzolnunk, amelyek egysgbe kpesek hozni az egyes igket, gy egszen bizonyos, hogy maga ez a trtnelem is kijelents rtk lesz. A bibliai teolginak ezt kell kutatnia, hiszen ez sem a rszletekbe men exegetiknak, sem pedig a dogmatiknak nem fladata. Egyfajta meta-teolgit kell keresnnk, amelyben a trtneti rtelem trtnelmi rtelemmel egszl ki.

3) Ennek sorn kln problmaknt fog jelentkezni a knon krdse. Ha megprblnnk meghatrozni azon igket, amelyeket mr eleve kanonikus ignnyel rtak, gy egszen bizonyos, hogy rendkvl szk kr lenne azon igk sszessge, amelyeket ilyen intencival szereztek. A kanonikuss vls folyamatt sem az exegetika, sem a dogmatika nem tudja rzkelni: specilisan bibliai teolgiai tmval van dolgunk. Az igk uthatsnak sajtos formja a kanonikus flhasznls.

4) Vgl, de nem utols sorban meg kell emltsk, hogy mindezt XX. szzadi gondolkodsunkkal kompatibilis rendszerbe kell foglaljuk. Struccpolitika lenne azt lltanunk, hogy kpesek vagyunk flfogni a bibliai igk rtelmt gy, amint azt szerzjk vlte. A bibliai teolgia egyszersmind azzal az elfeltevssel is foglalkozik, amely minden exegeta vagy dogmatikus sajtja, ha a Biblia fel fordul. Ezek fltrkpezse (ha gy tetszik: bevallsa) ppensggel nem elleplezi a Biblia mondanivaljt, hanem a tudomnyos tisztessghez tartozik, hiszen kifejezsre juttatja, hogy a Biblia szvege az elsdleges, a mi interpretcink pedig a msodlagos. Ne feledjk, hogy a nagy teolgiai rendszerek is mind olyan kifejezsekkel operltak, amelyek nem a Biblibl fakadtak: trtnelem, kijelents, stb. E fogalmak a tertium comparationis szerept tlthetik be a Biblia s a XX. szzadi ember tallkozsakor.

 

Szabolcska Mihly
Uram, maradj velnk!

          

Mi lesz velnk, ha elfutott a nyr?
Mi lesz velnk, ha sznk is lejr?
Ha nem marad, csak a rideg telnk…
Uram, mi lesz velnk?

Mi lesz velnk, ha elfogy a sugr,
A nap lemegy, s a stt bell.
Ha rnk borul rk, vak jjelnk:
Uram, mi lesz velnk?

Mi lesz, ha a vilgbl kifogyunk?
S a kopors lesz rk birtokunk.
Ha mr nem lnk, s nem reznk:
Uram, mi lesz velnk?

tied a tl Uram, s tid a nyr,
Te vagy az let, s te a hall.
A vltozsnak rendje mit neknk?
Csak Te maradj velnk!

 

 

 

dv a Olvasnak! Regards to the reader! Grsse an den Leser!

 

Istvndi trtnethez

 

ROKHTY BLA
1890-1942
zeneszerz, orgonamvsz, orgonatervez, karnagy
79 ve halt meg

 

Dr BUCSAY MIHLY
1912 - 1988 - 2021
33 ve halt meg

 
Garai Gbor Jkedvet adj

Garai Gbor: Jkedvet adj

                  ennyi kell, semmi ms

   Jkedvet adj, s semmi mst, Uram!
   A tbbivel megbirkzom magam.
   Akkor a tbbi nem is rdekel,
   szerencse, balsors, kudarc vagy siker.
   Hadd mosolyogjak gondon s bajon,
   nem kell ms, csak ez az egy oltalom,
   mg magnyom kivltsga se kell,
   sorsot cserlek, brhol, brkivel,
   ha jkedvembl, nknt tehetem;
   s flszabadt jra a fegyelem,
   ha rtelmt tudom s vllalom,
   s nem pnclzat, de szrny a vllamon.
   S hogy a holnap se legyen csupa gond,
   de kezdd s folytatd bolond
   kaland, mi egyszer vget r ugyan –
   ahhoz is csak jkedvet adj, Uram.

  

 

 

Dr. LAJTHA LSZL
1892-1963-2021
58 ve halt meg

 

Protestns Gradul

 

Dr FEKETE CSABA

 

 Fekete Csaba: A dlvidki gradulok egy zsoltrprjnak tanulsgai
 Fekete Csaba: A dlvidki gradulok s a viszonyts megoldatlansgai (dlvidki gradulok: blyei, klmncsai, nagydobszai)


ltogat szmll

 

Zsoltr s Dicsret

 

Egyhztrtnet

 

Tth Ferentz

 

Trtnelem

 

Trtnelem. Trk hdoltsg kora

 

Dr SZAKLY FERENC


trtnsz 1942-1999 - 22 ve halt meg

 

Vilghbork - Hadifogsg
Mlenkij robot - Recsk

 

Keresztyn Egyhzldzs
Egyhz-politika XX.szzad

 

Roma mlt, jv, jelen

 

PUSZTUL MAGYARSG - EGYKE

 

 

ADY ENDRE MAGYARUL

   

   Nem adta neknk az Isten,

   Hogy ki szeret, az segtsen,

   Sohasem.

 

   Magunk is ritkn szerettk,

   Kikrt szlltunk hsen, egytt,

   Valaha.

 

   Valahogyan bajok voltak,

   Lelknknek, e toldott foltnak

   Bajai.

 

   Egyformn raktuk a szpet

   Bartnak s ellensgnek,

   Mert muszj.

 

   Egyformn s mindig csaldtunk,

   De ht ez mr a mi dolgunk

   S jl van ez.

 

   S szebb dolog gy meg nem halni

   S knoztatvn is akarni:

   Magyarul.

 

 

KARCSONY NNEPRE

 

HSVT NNEPRE

 

PNKSD NNEPRE

 

Gyerekeknek - Bibliai Trtnetek
msolhat, nyomtathat

 

WERES SNDOR

A bn nem akkor a legveszedelmesebb, mikor nyltan s btran szembeszegl az ernnyel, hanem mikor ernynek lczza magt. 

 

 

A reformtus keresztynsget gy tekintjk, mint a lnyegre reduklt evangliumi hitet s gyakorlatot. Ez a szemnk fnye. De mint minden magasrend lelki tmrls, ez sem mentes a deformlds s a korrumplds veszlytl, amint tovbbadja azt egyik nemzedk a msik nemzedknek, egyik np egy msik npnek. A Klvin-kutatk kongresszusai arra hivatottak, hogy segtsenek megrizni s megtisztogatni a reformtus teolgit s a reformtus egyhzat az elmocsarasodstl. Dr Bucsay Mihly Elre Klvinnal                      Oldal tetejre          ltogat szmll

 

Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!